Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ylpeä koulutuksestasi?

Vierailija
13.10.2025 |

Se on arvostettava asia ja toivottavasti alallasi töitä riittänyt.  

Jos vanhempasi ovat vähemmän koulutettuja väheksytkö heitä ja heidän työtään?

Jos keskustelusivuilla huomaat jonkun tekevän kielioppivirheitä ja peruskoulu koulutuksena, aloitatko pilkkaamisen?  

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä, koska olen tehnyt hyvin paljon töitä koulutukseni eteen. Vanhempani ovat pitemmälle koulutettuja kuin minä eivätkä halveksi myöskään omaa tutkintoani. 

En halveksi muita ihmisiä tai heidän koulutustaustaansa. 

Vierailija
2/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kansalaiskoulu pohjalta riitti töitä eläkeikään saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kannatan viittaa, jota voisi käyttää vain tohtoriksi lukenut. Näkisi heti missä menee.

Vierailija
4/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM, en ole ylpeä, vaan surullinen väärästä koulutusvalinnasta. 

Vierailija
5/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan jokaista ihmistä, joka tekee asioita meidän kaikkien yhteiskunnan jäsenten hyväksi. Olit sitten roskakuski, siivooja, sairaanhoitaja, maataloustuottaja, lakimies taikka diplomi-insinööri.

Terveisin KTM

Vierailija
6/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI ja ylpeä siitä. Lisäksi olen opiskellut kandin verran toista alaa. Vanhempani ovat matalasti kouluttautuneita ja väheksyn heitä siitä, mutta luonnollisesti en kerro sitä heille. Olen yrittänyt kannustaa heitä opiskelemaan ja sivistymään, mutta en voi tehdä enempää. Kielioppiasiat eivät kauheasti kiinnosta ellei sitten jutella ohjelmointikielistä.

Vierailija
7/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM, lähinnä olen tyytyväinen, ei niinkään ylpeä. Ihan hyvä työ, johon päätymiseen vaikutti varmasti persoona enemmän kuin mikään muu. En jaksa välittää minulle tuntemattomien ihmisten tekemistä kirjoitusvirheistä, asiasta huomauttaminen tuo negatiivisuutta maailmaan mutta ei korjaa mitään.

Vierailija
8/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteen maisteri ja olen ylpeä, toki pääaine olisi voinut olla eri. Töitä on kohtalaisesti, pääosin määräaikaista.

Äiti on maisteri ja isä on käynyt peruskoulun. En väheksy isääni, vaan hän minua, sillä hän ei arvosta kouluttautumista ja ymmärrä sen hyötyjä.

En korjaile muiden oikeinkirjoitusta, koska en ole itsekään siinä kovin hyvä. Toki kannusta kaikkia opiskelemaan ja kehittämään itseään, sillä se on hyödyllistä.

Vierailija
9/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Olenhan DLT, diblomilättyteknikko. Töitä on rittänyt jo 62 vuotta.

Vierailija
10/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka-ampuja, kyllä olen. Pikkuhiljaa alkaa oleen käyttöäkin.

Vierailija
11/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puuseppä. Olen ylpeä koulutuksestsni. Se on hieno ammatti.

Vierailija
12/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen alallani osaava ja kilpailukykyinen, mutta koulutus on vain murto-osa siitä mitä voin tarjota. Se arvo kasvaa käytännön kokemuksen kautta.

Vierailija
13/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisin olla, koska täysin saman koulutuksen suorittaneita taitaa 0. Lähelle samaa koulutusta on alle 100:lla. En kuitenkaan ole sellainen, joka ylpeilisi omilla saavutuksillaan.

Vierailija
14/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen FM. En nyt tiedä olenko ylpeä, mutta yritän olla häpeämättä vaikka kaikkialla huudetaan että humanismi on turhaa ja typerää.

Vanhempiani arvostan erittäin suuresti ja suren ettei heillä aikanaan ollut mahdollisuutta opiskella.

Vierailija
15/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeä, että olen opiskellut. Olen ylioppilas, kokki, lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Teen sairaanhoitajan työtä. Vanhempani eivät ole käyneet amista vaan töiden ohessa saaneet oppinsa. Töissä olivat molemmat eläkeikään asti ja kolme ovat saaneet kasvatettua ja saateltua maailmalle. Molemmat sitä mieltä, että meidän lasten kannattaa opiskella. 

Vierailija
16/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Opiskelin ensin ylioppilaaksi, sitten amkissa ja yliopistossa. Kiinnostavaa opiskella, mutta työ näillä aloilla ei motivoinut yhtään. 

Opiskelin sitten amiksessa persvakoduunariksi, nyt on kivaa. Ihmiset ihmettelee, mutta olen ylpeä siitä, että kuuntelin itseäni ja uskalsin tehdä rohkean ratkaisun. Toki naisena ei ole helppo olla, tai varsinkaan työllistyä, persvakoduunariksi, mutta pääasia et ei tarvitse väkisin tehdä jotain mikä ei kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
17/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä on pakko olla ylpeä, että olen onnistunut suorittamaan maisterin tutkinnon luonnontieteestä, vaikka monen (mm. äitini) mielestä olen lievästi kehitysvammainen.

Vierailija
18/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näissä keskusteluissa näin kun henkilö ilkkui ja pilkkasi aika rumasti seniori-ikäistä naista vain kansakoulusta.

Menettelettekö koskaan noin jos tuohdutte ?

Vierailija
19/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummemmin, se oli vain tapa saada ammattipätevyys töihin mitä teen. En tykkää kun kertoessani olevani arkkitehti ulkopuolisten reaktio on usein VAAUUU ja kuvittelevat että kaikki arkkitehdit on jotain alvaraaltoja ja pitkät päivät visioidaan jotain kiiltäviä visionäärisiä tulevaisuudenskenaarioita. Tästä tulee tosi kiusallinen olo kun töiden arki on siis 90% todellakin pelkkää vttumaista ongelmien ratkaisua, typerää vääntöä, loputtomia kokouksia ja tietokoneen/rakennusmääräysten/budjetin/tilanpuutteen kanssa tappelua.

Itsekin olisin VAU töistäni jos ne olisivat edes puoliksi sitä mitä ihmiset ajattelevat meidän tekevän. Mutku ei.

Vierailija
20/34 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En - maailman halveksituin annatti - insinööri - Mitä eroa on AIDS:lla ja insinöörillä, AIDS kehittyy! Kaikki maailman tekniset onnetomuudet ovat insinöörien syytä. Dildon tekijänkin ammatti on paljon suositumpi! Psykiat5ri kirjasi taudin syy = insinööri. 

Olipa kerran eläintarha suuren lasikupolin sisällä jossa kaikki eläimet olivat ilman aitauksia ja seiniä. Kriitikot sanoivat, että eiväthän leijonat tule toimeen ilman lihaa. Kaikki ihmetelivät kun kaikki eläimet säilyivät hengissä. Aikaa kului. Sitten huomatiin, että roskiksia ei tyhjenetty ja vessoja ei siivottu. Tutkitiin ja kävi ilmi, että yksi leijona oli syönyt SIIVOOJAN! lEIJONAT VIETIIN HETI POIS. Pois vietäessä toinen leijona kysyi, "miksi sinä söit siivoojan? Minä söin 15 insinööriä eikä kukaan huomannut mitään!