Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta viikkoa sinulla on vuosilomaa?

Vierailija
13.10.2025 |

Onko mielestäsi sopiva määrä?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 6 viikkoa kesällä ja yksi talvella ja 2 tasoittavaa vapaapäivää.

Vierailija
22/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten työt teen. Alihankintaurakoijana vastaan siitä, että viikottain tietty määrä tuotteita on valmiina jatkotuotantoon. Yleensä teen urakalla niin, että pääsiäisen aikaan olen 2 viikkoa, kesällä ainakin kesä- ja heinäkuun (9vkoa) sekä joulukuussa viikon ennen joulua.  Eli teen n. 40 viikossa vuoden työt, jottei tarvitse ottaa sijaista, kun haluaa olla vapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11-12 viikkoa. Olen opettajana yläkoulussa.

Joku 10-11 viikkoa. Olen opona lukiossa ja kesäkuussa on yllättävän paljon opiskelija-asioita, ei-opiskelemaan-valitut ylioppilaat vaatii ohjausta, lukioon  valitut haluaa tavata, huoltajapalavereja voi olla jne. Eli oikeastaan juhannukselta pääsee lomalle, vaikken koululla paljoa kävisi. Elokuun alussa takaisin.

Sit on viikon syysloma, parin viikon joululoma ja talvilomaviikon eli niistä 4-viikkoa.

Vierailija
24/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita etuja ei sitten olekkaan. Hyvinvointialueella töissä..

Kuvitteletko yksityisellä puolella olevan jotain erityisetuja? 

Vierailija
25/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän pitkiä lomia kunnalla ja valtiolla. Veronmaksajat kiittävät.

Meillä kunnalla tarjotaan lisää lomaa lomarahoja vastaan. Eli voi vaihtaa lomarahat vapaaksi, jotta kunta säästäisi palkkakuluista. Veronmaksajat todellakin kiittävät.

Vierailija
26/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilomaani ei mitata viikoissa, vaan päivissä. Onneksi neuvottelijat ovat kummallakin puolen pöytää olleet viisaita: Lomapäiviä kuluu vain arkipäiviin, ei viikonloppuihin.

Vierailija
27/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilomaa on tietysti vuoden. Hölmö kysymys?

Vierailija
28/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksityisellä on pekkaset, lounassetelit, liikunta- ja kulttuurisetelit jne Kaikkea kivaa, mitä verovaroista maksetaan.

Vierailija
29/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se vuosiloma pidä olla 52 viikkoa, muuten se ei olisi vuosi lomaa.

Vierailija
30/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kunnalla tarjotaan lisää lomaa lomarahoja vastaan. Eli voi vaihtaa lomarahat vapaaksi, jotta kunta säästäisi palkkakuluista. Veronmaksajat todellakin kiittävät.

Kaikkien lomarahojen vaihto vapaaksi ei aina ole järkevää. Kannattaa katsoa tarkkaan, ettei menetä puolen päivän palkkasummaa.

Vierailija
31/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävät 5 viikkoa. Eihän se riitä mihinkään. Kompensoin sitä pitämällä joka vuosi noin 3-4 viikkoa palkatonta vapaata. Tuon avulla myös onnistun tavoitteessani etten tienaisi vuodessa ainakaan kovin paljoa enemmän kuin 120 k€. Verotus on niin järjetöntä, että ei huvita tehdä töitä yhtään enempää kuin on tarvis hommieni hoitamiseen hyvin. Enemmänkin voisin tulojani pudottaa, mutta sitten alkaisi jo työn laatu kärsimään, joten nyt olen ollut vuositasolla tuon 8-9 viikkoa lomalla tai vapaalla.

Vierailija
32/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilomaa on 24 7 365

t. Tk- eläkeläinen 53v 

Vierailija
33/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mulla kyllä on hyviä etuja.

Vierailija
34/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 pvä, julkisella puolella. Mitä siitä nyt tulee, vajaa 8 viikkoa... Julkisella puolella lomapäiviä kuluu 5 pvä/vko, paitsi jos on on arkipyhiä. 

Raskas työ, hyvä kun on vähän pidemmät lomat. Kuka vaan voi tulla kokeilemaan tätä työtä, kunhan koulun käy. Joka ei halua hoitotyötä tehdä, niin älä marise mun lomista. 

Vierailija
35/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11-12 viikkoa. Olen opettajana yläkoulussa.

Ei kai tuo kaikki ole vuosilomaa? Käsittääkseni opettajilla on samat vuosilomat kuin muilla kuntatyöntekijöillä, eli maksimissaan 7,5 viikkoa, ja loput on kesäkeskeytystä. 

Vierailija
36/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 päivää. Ja joka vuosi käy niin, että olen suuren osan huhtikuuta lomalla, kun en ole aiemmin ehtinyt pitää lomia pois. Nehän pitää käyttää ennen toukokuuta. Nytkin kesällä tuli pidettyä vain 15 päivää lomaa. 

Vierailija
37/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 viikkoa, mutta yleensä vaihdan lisäksi lomarahoja vapaaksi ja pidän joustotunteja kokonaisina päivinä. Eli yhteensä lomailen ehkä 7 viikkoa vuodessa. 

Vierailija
38/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne työt mihinkään katoa, jos ette palkkaa sijaista tilalle. Joko teillä on liikaa väkeä töissä tai liian vähän töitä, jos pystytte pitkien lomien lisäksi pitämään lisälomia. Veronmaksaja kiittää. 

Vierailija
39/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yksityisellä on pekkaset, lounassetelit, liikunta- ja kulttuurisetelit jne Kaikkea kivaa, mitä verovaroista maksetaan.

Paljonko siellä kunnallisessa koulussa opettajat maksavat lounaastaan?

Vierailija
40/58 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä mitään pekkasia ole yksityisellä puolella. Jos jollakin on niin heillä on myös pidemmät työpäivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi