Kuinka monta viikkoa sinulla on vuosilomaa?
Kommentit (58)
Ihan miten työt teen. Alihankintaurakoijana vastaan siitä, että viikottain tietty määrä tuotteita on valmiina jatkotuotantoon. Yleensä teen urakalla niin, että pääsiäisen aikaan olen 2 viikkoa, kesällä ainakin kesä- ja heinäkuun (9vkoa) sekä joulukuussa viikon ennen joulua. Eli teen n. 40 viikossa vuoden työt, jottei tarvitse ottaa sijaista, kun haluaa olla vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
11-12 viikkoa. Olen opettajana yläkoulussa.
Joku 10-11 viikkoa. Olen opona lukiossa ja kesäkuussa on yllättävän paljon opiskelija-asioita, ei-opiskelemaan-valitut ylioppilaat vaatii ohjausta, lukioon valitut haluaa tavata, huoltajapalavereja voi olla jne. Eli oikeastaan juhannukselta pääsee lomalle, vaikken koululla paljoa kävisi. Elokuun alussa takaisin.
Sit on viikon syysloma, parin viikon joululoma ja talvilomaviikon eli niistä 4-viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Muita etuja ei sitten olekkaan. Hyvinvointialueella töissä..
Kuvitteletko yksityisellä puolella olevan jotain erityisetuja?
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävän pitkiä lomia kunnalla ja valtiolla. Veronmaksajat kiittävät.
Meillä kunnalla tarjotaan lisää lomaa lomarahoja vastaan. Eli voi vaihtaa lomarahat vapaaksi, jotta kunta säästäisi palkkakuluista. Veronmaksajat todellakin kiittävät.
Vuosilomaani ei mitata viikoissa, vaan päivissä. Onneksi neuvottelijat ovat kummallakin puolen pöytää olleet viisaita: Lomapäiviä kuluu vain arkipäiviin, ei viikonloppuihin.
Vuosilomaa on tietysti vuoden. Hölmö kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksityisellä on pekkaset, lounassetelit, liikunta- ja kulttuurisetelit jne Kaikkea kivaa, mitä verovaroista maksetaan.
Eikö se vuosiloma pidä olla 52 viikkoa, muuten se ei olisi vuosi lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kunnalla tarjotaan lisää lomaa lomarahoja vastaan. Eli voi vaihtaa lomarahat vapaaksi, jotta kunta säästäisi palkkakuluista. Veronmaksajat todellakin kiittävät.
Kaikkien lomarahojen vaihto vapaaksi ei aina ole järkevää. Kannattaa katsoa tarkkaan, ettei menetä puolen päivän palkkasummaa.
Säälittävät 5 viikkoa. Eihän se riitä mihinkään. Kompensoin sitä pitämällä joka vuosi noin 3-4 viikkoa palkatonta vapaata. Tuon avulla myös onnistun tavoitteessani etten tienaisi vuodessa ainakaan kovin paljoa enemmän kuin 120 k€. Verotus on niin järjetöntä, että ei huvita tehdä töitä yhtään enempää kuin on tarvis hommieni hoitamiseen hyvin. Enemmänkin voisin tulojani pudottaa, mutta sitten alkaisi jo työn laatu kärsimään, joten nyt olen ollut vuositasolla tuon 8-9 viikkoa lomalla tai vapaalla.
Vuosilomaa on 24 7 365
t. Tk- eläkeläinen 53v
Vierailija kirjoitti:
Ai mulla kyllä on hyviä etuja.
38 pvä, julkisella puolella. Mitä siitä nyt tulee, vajaa 8 viikkoa... Julkisella puolella lomapäiviä kuluu 5 pvä/vko, paitsi jos on on arkipyhiä.
Raskas työ, hyvä kun on vähän pidemmät lomat. Kuka vaan voi tulla kokeilemaan tätä työtä, kunhan koulun käy. Joka ei halua hoitotyötä tehdä, niin älä marise mun lomista.
Vierailija kirjoitti:
11-12 viikkoa. Olen opettajana yläkoulussa.
Ei kai tuo kaikki ole vuosilomaa? Käsittääkseni opettajilla on samat vuosilomat kuin muilla kuntatyöntekijöillä, eli maksimissaan 7,5 viikkoa, ja loput on kesäkeskeytystä.
38 päivää. Ja joka vuosi käy niin, että olen suuren osan huhtikuuta lomalla, kun en ole aiemmin ehtinyt pitää lomia pois. Nehän pitää käyttää ennen toukokuuta. Nytkin kesällä tuli pidettyä vain 15 päivää lomaa.
6 viikkoa, mutta yleensä vaihdan lisäksi lomarahoja vapaaksi ja pidän joustotunteja kokonaisina päivinä. Eli yhteensä lomailen ehkä 7 viikkoa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne työt mihinkään katoa, jos ette palkkaa sijaista tilalle. Joko teillä on liikaa väkeä töissä tai liian vähän töitä, jos pystytte pitkien lomien lisäksi pitämään lisälomia. Veronmaksaja kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksityisellä on pekkaset, lounassetelit, liikunta- ja kulttuurisetelit jne Kaikkea kivaa, mitä verovaroista maksetaan.
Paljonko siellä kunnallisessa koulussa opettajat maksavat lounaastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä mitään pekkasia ole yksityisellä puolella. Jos jollakin on niin heillä on myös pidemmät työpäivät.
Mulla on 6 viikkoa kesällä ja yksi talvella ja 2 tasoittavaa vapaapäivää.