Työsuhde loppuu. Maksanko lopputilistä velat pois vai pidänkö summan tilillä?
Määräaikainen työ loppuu vuoden lopussa. Velkaa on muutama tonni. Lopputilillä saisin kuitattua sen pois, mutta sitten ei olisi mitään puskuria. Jos taas pidän lopputilin rahat on minulla tilillä rahaa, mutta velkaa sitten edelleen. Kummin kannattaa tehdä?
Kommentit (43)
Pidä rahat tilillä. Velkaa voi maksaa pois myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa se velka. Jos maksaisin sen en olisi enää sen vanki. Mutta sitten olisi kyllä niukkaa elämä.
ap
Jospa ehdit löytää uuden paikan saman tien, niin pääset velasta puskurirahastoa keräämään. Jäähän kuussa ainakin lainanmaksuerän verran ylimääräistä.
Voithan maksaa osan velasta pois, ja jättää loput puskuriksi. Sitten uutta työtä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Itse maksaisin sen velan pois
Tämä.
Nyt jo kannattaa laittaa palkasta kaikki yli jäävä sivuun.
Lomakorvaus jaksotetaan työttömyysajan alkuun, joten et saa ko. ajalta ansiosidonnaista. Oletko varautunut siihen? Siis jos et saa uutta työpaikkaa heti.
Maksaisin velan pois. Ja se mitä menisi velan lyhennyksiin laittaisin säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Lomakorvaus jaksotetaan työttömyysajan alkuun, joten et saa ko. ajalta ansiosidonnaista. Oletko varautunut siihen? Siis jos et saa uutta työpaikkaa heti.
Olen varautunut ja pärjään sen kyllä juuri ja juuri.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voithan maksaa osan velasta pois, ja jättää loput puskuriksi. Sitten uutta työtä kohti.
Töihin ei pääse kukaan
Maksaisin velan pois. Jos haluaa säästää pahan päivän varalle niin se on hyvä pitää käteisenä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei pääse kukaan
Jos edessä on pitkä työttömyys lienee parempi maksaa se velka pois. Se lyhennys, olkoon vaikka satanenkin, osaa olla iso raha maksaa työkkärin korvauksista. Ja se puskuri hupenee kuitenkin siinä työttömänä. Puoli vuotta ja ei ole enää mitään, mutta velat on. Sama mennä heti niukemmalle budjetille ja kuitata velat kun siihen on kerran mahdollisuus. Sen jälkeen kaikki on voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa se velka. Jos maksaisin sen en olisi enää sen vanki. Mutta sitten olisi kyllä niukkaa elämä.
ap
Vapaa on vain umpihanki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joillain summalla sinä sitä lainaa lyhennät. Jos maksat lainan pois sinulle jää tämä summa laitettavaksi esim säästöön, eli se antaa taloutesi edes vähän sitä pelivaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Maksa sitten se velka, tai ainakin vähemmäksi niin, että jää vähän puskuria.
Koskaan ei kannata jättää velkaa. Ja jos joudut pulaan, yhteiskunta ei tule vastaan, koska säästöt. Eli sitten olet sekä veloissasi että maksat itse terveydenhuoltosi ja asumisesi, vrt. toimeentulotuella (worst scenario) et maksa mitään itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei pääse kukaan
Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Mun määräaikainen loppui elokuussa ja aloitin uudessa työssä nyt lokakuun alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei pääse kukaan
Se ettet sinä pääse ei tarkoita ettei kukaan pääse.
Maksa velat pois niin olet kuivilla ja puhdas eteenpäin eikä velka siten enää vaivaa sinua. Maksamalla velan vapaudut sen aiheuttamasta taakasta ja jatkossa kaikki on kokonaan sinun omaa varallisuuttasi.
Kyse siis pankin lainasta eikä mistään vipeistä.
ap