Nopeasti apua pyykinpesuun!
Valkoinen lakana on kellastunut makuualueelta. Minulla on Vanish Oxi Action -jauhetta pussissa.
Kysyn: voiko koko pussillisen 90 g laittaa kerralla pesukoneeseen? Onko se samalla pesuaine, vai lisäänkö eri pesuaineen myös?
Valmistajan ohjeissa puhutaan "mitasta", mutta ei minulla ole heidän mittaa. Kummallista, ettei voida sanoa mitan kokoa! Samoin sanotaan: lisää mitallinen jauhetta ja Pese normaalisti. Öö, siis pesuaineen kanssa vai ei?
Varmaan liottaminen olisi tehokkaampi tapa, mutta en viitsi sitä rumbaa. Jos ei pesussa valkene, antaa olla.
Kommentit (8)
Mä laittaisin vanishin ja lakanan ämpäriin veden kanssa joksikin aikaa ja sit koneeseen, koneeseen myös pesuaine ja 40 asteen pesu. Mun mielestä vanissia ei saanu käyttää 60 asteessa. Tai kloorin kanssa ämpäriin likoamaan. Seki valkasee.
Mä värjäisin sen lakanan jos et uutta osta.
Tekoäly sanoi, että BioLuvilia ei pidä laittaa yhtaikaa Vanishin kanssa, koska tuhoaa pesuentsyymit.
Vanish käy vielä +60 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä laittaisin vanishin ja lakanan ämpäriin veden kanssa joksikin aikaa ja sit koneeseen, koneeseen myös pesuaine ja 40 asteen pesu. Mun mielestä vanissia ei saanu käyttää 60 asteessa. Tai kloorin kanssa ämpäriin likoamaan. Seki valkasee.
Tarkista Vanishin purkista lämpötila. Ei kai siinä ole klooria, jota ei saa käyttää liian kuumassa.
Vierailija kirjoitti:
90 asteen pesu.
Valkopesuun tarkoitetulla pesuaineella. Ja sitten ulos aurinkoon valkenemaan lopullisesti. Tämä vaihe onnistuu vasta ensi keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista Vanishin purkista lämpötila. Ei kai siinä ole klooria, jota ei saa käyttää liian kuumassa.
Tarkistin. Mun vanississa lukee konepesu 40' ja käsipesu 40'.
Pese normaalisti. Öö, siis pesuaineen kanssa vai ei?
No pesetkö normaalisti pesuaineen kanssa vai ei? Taidat pestä.