Brintellix + toinen lääke
Sain lisäksi toisen lääkkeen tasoittamaan. Koin masennusta ja kiukkua. Tämä toinen lääke on kaksisuuntaisen maniavaiheita tasaamaan tarkoitettu. Japanilainen uuden polven lääke. Tuntuu, että olen vihainen ja tylsän näköinen tämän lääkkeen kanssa. Pahimmat raivonpuuskat on pois. Ne oli järkyttäviä.
Kommentit (12)
Brintellix tekee ihmisistä kilareita. Aluksi auttaa, mutta sitten alkaa tulemaan raivokohtauksia ilman mitään syytä. Tiedän muutaman tyypin, jotka lopettivat lääkkeen syönnin sen takia.
No ollaan sitten näin. Ilman olin paljon herkempi ja vastaanottavaisenpi. Nyt on tylsä olo. Tosin en saa niitä hirveitä raivonpuuskia. Jotka siis tulivat ihan yllättäen.
Keskustele lääkityksestä oman hoitajan kanssa ja konsultoikaa tarvittaessa lääkäriä. Ei siihen täällä nettipalstalla voi ottaa kantaa.
Yleisesti ottaen olen vähän varovainen noihin uusiin lääkkeisiin. Myös Brintellix on suhteellisen uusi, ja yhteisvaikutukset toisen vielä uudemman lääkkeen kanssa voivat yllättää. Mutta älä nyt omin päin silti lopeta lääkitystä. Kerro noista oireista ja pyydä vaihtamaan, jos on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Brintellix tekee ihmisistä kilareita. Aluksi auttaa, mutta sitten alkaa tulemaan raivokohtauksia ilman mitään syytä. Tiedän muutaman tyypin, jotka lopettivat lääkkeen syönnin sen takia.
Siltä mustakin tuntuu. Ihan järkyttäviä raivokohtauksia. Pelkään, että hyppään jostain suutuspäissäni. En ole kokenut tuollaista.
Tuo tasoittava vie puuskat pois. Mutta naama on siis suunpielet alaspäin. En koe voimakasta iloa.
Miksi lääkäri määräsi tasoittavan, joka poistaa maniaa?
Eihän tuo nyt ihan hyvältä kuulosta, että toisella lääkkeellä pitää korjata ensimmäisen lääkkeen sivuvikutuksia. Kun kyseessä kuitenkin vain masennuslääke, niin on siihen paljon muitakin vaihtoehtoja.
Kun en koe, että mulla on maniaa. Vain masennusta. Oisko kuitenkin väärä lääke.
Minulle psykiatri määräsi noita jokunen kuukausi sitten. En ole huomannut olossani mitään eroa. Jälleen todiste, että eri lääkkeet vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin. Aivan kuin aikoinaan kokeiltiin useampaa unilääkettä, ennen kuin löytyi toimiva ilman sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt ihan hyvältä kuulosta, että toisella lääkkeellä pitää korjata ensimmäisen lääkkeen sivuvikutuksia. Kun kyseessä kuitenkin vain masennuslääke, niin on siihen paljon muitakin vaihtoehtoja.
Tuo on yleistä. Koitan saada tunteita takaisin. Vaikka kolmella lääkkeellä, jos on tarvis. Mutta en koe iloa tämän toisen lääkkeen kanssa. Annos on tosi pieni.
Brintellix on ihan hyvä lääke jonkun toisen lääkkeen kanssa.
Minusta on myös tullut töykeä. Sanon ilkeitä asioita. Tekee jopa mieli välillä loukata muita. Tämäkin on uutta.
Vierailija kirjoitti:
Keskustele lääkityksestä oman hoitajan kanssa ja konsultoikaa tarvittaessa lääkäriä. Ei siihen täällä nettipalstalla voi ottaa kantaa.
Yleisesti ottaen olen vähän varovainen noihin uusiin lääkkeisiin. Myös Brintellix on suhteellisen uusi, ja yhteisvaikutukset toisen vielä uudemman lääkkeen kanssa voivat yllättää. Mutta älä nyt omin päin silti lopeta lääkitystä. Kerro noista oireista ja pyydä vaihtamaan, jos on tarve.
Haluaisin kuulla kokemuksia.
En ole ihan varma, onko oikea lääke. Kun mielestäni ei ole maniaa minulla.