Vinkkejä pienituloisille
Oma vinkkini on laittaa koirat ja tatuoinnit pois ja lopettaa matkustelu. Silloin jää hieman enemmän rahaa elämiseen ja elämästä nauttimiseen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vielä vinkiksi pienituloisille sanoisin, että ostakaa huonekaluja käytettynä yksityishenkilöiltä. Minä olen ostanut sängyt, 2 kaappia , tuoleja ja kampauspöydän esimerkiksi lähikaupungista viimeaikoina. Samoin koiratarvikkeet enimmäkseen käytettynä. Monenlaisia pantoja ja valjaita, leluja ja kantokassin.
10.06 jatkoi
Koira pois!
Jahas kukas sitten vartioi meidän autoa, pihaa, varastoa ja sen sellaista jos pannaan laumanvartija pois. Sehän nimenomaan hommattiin vartioimaan jo olevaa omaisuutta. Julkisessa facebook ryhmässä kerrotaan, että täällä on käynyt varkaita useassa talossa. Laumanvartija häätää asiattomat ja kutsumattomat pois meidän yksityisalueelta. Joten ei koiraa pois.
Kyllä minä olen sitä mieltä että niillä köyhilläkin on oikeus silloin tällöin pieneen luksukseen. Esim matkustelu kerran vuodessa. Säästäminen on keksitty.
En itsekään ole rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran ekologinen jalanjälki on pahempi kuin kahdella katumaasturilla!
Älä houri! Pystykorvaisen maalaispiskin ekologinen tassunjälki on niin pieni, että tarvitaan mikroskooppi sen löytämiseen. Erityisesti siihen vaikuttaa ruokahävikin vähentäminen ja se, että osallistuu oman ruokansa hankintaan. Eri asia suuri ja kallis kaupunkilaisrotukoira.
Olet oikeassa. Maaseudulla koira on hankittu hyötykäyttöön. Se ilmoittaa asiattomista kulkijoista ja häätää pois, sitä käytetään metsästyksessä apuna jne. Aloittaja meinasitko niitä kaupunkikoiria, jotka ovat pelkästään seurakoirina? Niistä on hyötyä omistajalleen seurana ja lenkkikavereina esim. Minulle se oli aikoinaan harrastus. Näyttelyt esim. Siihen sain mukaani myös lapseni ja naapurin nuoria. Minusta harrastus on mitä mainioin teineille ja nuorille.
Mihin noi tatuoinnit voi jättää, jos ne on "jo" ennättänyt ottaa? - Ja tuskin siitä paljon rahaa saa, jos ne poistaa / yrittäsikin poistattaa (vaihtelevin tuloskin).
Koira tai yleisemmin lemmikki voi olla köyhän (lähes) ainoa läheinen, joka pitää kiinni arjessa ellei peräti koko elämässä. Mutta toki lemmikin kuluihin menee rahaakin.
Matkustelu? - Luuletko oikeasti Ap, että he, jotka oikeasti ovat köyhiä kovin paljon matkustelisivat? - Vai oletko vain sitä mieltä, että heidän pitäsi liikkua ja viettää aikaansa vain omilla kotinurkillaan, vaikka hetkellinen maiseman vaihdos saattaa tehdä itse kullekin välillä hyvää.
Uskovainen mies
vAIHDA hopeiset sampanjavispilät muovisiin. Rajoita autonkuljettajasi yöpäivystyksiä. Vaihda autojasi vain joka toinen vuosi.
Älä matkusta Karibialle, nene sen sijaan Kanarialle 😘
Leikkaa itse hiuksesi ja puolison hiukset kans.
Leipase itse sämpylät. Valmista ruokaa isot satsit kerralla.
Suunnittele ruokaostokset viikoksi kerrallaan ja käy asioilla vain kerran viikossa. Hyödynnä tarjoukset.
Havaintoni opiskelija ajoilta: Leipä on suhteellisen kallista, jos sen ostaa kaupasta. Etenkin gluteeniton leipä. Leipä yksinään ei myökään täytä. Mielummin syö kaurapuuroa tai vaikka paistaa kananmunia porkkanan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Havaintoni opiskelija ajoilta: Leipä on suhteellisen kallista, jos sen ostaa kaupasta. Etenkin gluteeniton leipä. Leipä yksinään ei myökään täytä. Mielummin syö kaurapuuroa tai vaikka paistaa kananmunia porkkanan kanssa.
Gluteenittomuus maksaa muutenkin monesti ekstraa, Vasta ostin gluteenittoman leivontajauhoja kilon paketin. - Samalla hinnalla olisi saanut useammankin kilon "tavallsita" ts. valkoisestta vehnästä tehytä leivontajauhoaj joten jos voisin niin söisin gluteenipitoista mutta se olisi liian kallista terveyteni kannalta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gluteenittomuus maksaa muutenkin monesti ekstraa, Vasta ostin gluteenittoman leivontajauhoja kilon paketin. - Samalla hinnalla olisi saanut useammankin kilon "tavallsita" ts. valkoisestta vehnästä tehytä leivontajauhoaj joten jos voisin niin söisin gluteenipitoista mutta se olisi liian kallista terveyteni kannalta.
Eri
Eikö riisijauho ole melko edullista? Kyllähän se gluteeniton kaurahiutalepuuro, tattaripuuro ja muut gluteenittomat korvaa hyvinkin tavallisen leivän. Tattari on edullista. Keitän sitä ja käytän lisänä muun ruuan ja maustamattoman jugurtin mukana.
Kun löydät tarjouksessa lihaa, niin osta paljon kerralla ja tee kattilallinen lihakastiketta. Pakasta osa. Lihakastike säilyy jääkaapissa muutaman päivän hyvänä.
Lämmitä sähkökiuas ja sauno halpoina pörssisähköhintaisina päivinä. Tänään p-sähkö on halpaa. Samoin pese pyykit halpoina s-sähköpäivinä.
Tein peltipullaa . Tulee halvaksi. Taikinaan ei lisätä niin paljon jauhoja kuin pikkupulliin.
Kun taikina on kohonnut 45 min, se levitetään pellille tasaiseksi öljytyin käsin. Tehdään ruudukko lastalla. Jokaiseen ruutuun voipala keskelle painaen. Annetaan kohota vielä ilman liinaa 30 min. Raesokeri päälle ja uuniin 210 astetta 15 min.
16 kpl ihania voisilmapullia helpolla vaivalla.
Lentäkää sikaosastolla business-classin sijaan. Käyttäkää joskus vaikka pyörää ku käytte kaupassa, eikä taksilla aina.
Ostakaa skumpat laatikoittain,tulee halvemmaksi kuin hakea pullo kerrallaan.
Koirat ovat vähän sellaista persuhommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vielä vinkiksi pienituloisille sanoisin, että ostakaa huonekaluja käytettynä yksityishenkilöiltä. Minä olen ostanut sängyt, 2 kaappia , tuoleja ja kampauspöydän esimerkiksi lähikaupungista viimeaikoina. Samoin koiratarvikkeet enimmäkseen käytettynä. Monenlaisia pantoja ja valjaita, leluja ja kantokassin.
10.06 jatkoi
Koira pois!
Jahas kukas sitten vartioi meidän autoa, pihaa, varastoa ja sen sellaista jos pannaan laumanvartija pois. Sehän nimenomaan hommattiin vartioimaan jo olevaa omaisuutta. Julkisessa facebook ryhmässä kerrotaan, että täällä on käynyt varkaita useassa talossa. Laumanvartija häätää asiattomat ja kutsumattomat pois meidän yksityisalueelta. Joten ei koiraa pois.
Mitä vartioitavaa siellä on? Jos rehellisiä ollaan niin te ja teidän "omaisuus" ei tarvitse yhtään mitään vartiointia. Laittakaa vaikka joku hälytysjärjestelmä kuten muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Lämmitä sähkökiuas ja sauno halpoina pörssisähköhintaisina päivinä. Tänään p-sähkö on halpaa. Samoin pese pyykit halpoina s-sähköpäivinä.
Auto myös kannattaa ladata pörssisähköllä nollahintaan kuten tänäänkin.
Laittaa tatuoinnit pois?