Kuka auttaa tilanteessa kun tilillä on pari euroa ja ruokaa ei ole, lisäksi on sähkölasku melkein kuukauden myöhässä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua sä taas kyselet, samat asiathan on jo kerrottu sulle aivokääpiölle lukemattomissa aiemmissa spämmiketjuissasi. Muka neuvoja otetaan vastaan - hah, et usko sitä itsekään.
Mitä selität? Tämä on ensimmäen aloitukseni tästä aiheesta ikinä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vauva auttaa aina. Täältä sataa rahaa. Älä ota yhteyttä kuntasi sossuun. Äläkä kelalle. Koska laskusta saadut toimeentulotukirahat olet törmännyt muuhun.
Älä missään nimessä kerää pulloja, käy ruoka avussa ta i ota yhteyttä diakonissaan.
Istu hiljaa sähköttömässä kämpässä ja laske montako tölkkiä pitää kerätä saadakseen sähköt avattua. Saattaa maksaa tonninkin.
Seuraavat sähköt saat kun olet maksanut etumaksua.
Vielä kolmen kuukauden päästäkin trollaat samalla avauksella.
Kun et syömättömyyttäsi nälkäänkään viimeksi kuollut. Oisit edes googlannut sen oireet.
*HUUTONAURUA*
Nyt osuit asian ytimeen, kiitos tästä. Päivän parasta antia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua sä taas kyselet, samat asiathan on jo kerrottu sulle aivokääpiölle lukemattomissa aiemmissa spämmiketjuissasi. Muka neuvoja otetaan vastaan - hah, et usko sitä itsekään.
Ap
HUUTONAURUA :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela, jos et ole jo hakenut tukia. Muuten kirkon diakonia tai äiskä.
Olen saanut jo tukeni ja ne meni pakollisiin laskuihin, eikä edes riittänyt kun jäi sähkölasku maksamatta
Ap
Piti siis ostaa bussi- ja salikortitkin, meni melkein 200.
Ap
Tyhymä, kuljet bussilla ,kun voit ihan ilamiseksi ajaa perushalvalla polkupyörällä (pyörä maksaa 50e torissa) ilmaiseksi kunto kohenee ja lihaskuntojumppia on netiiä satoja, voit tehdä ilmaiseksi. Tiedätkö että kävely ja juoksukin on ilmaista. Mistä noita tolloja sikiää??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Noin pahasti muistisairaan reppanan on syytä alkaa hakeutua edunvalvontaan.
Mene soosun luukulle kerjäämään spua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu juu ja lehmät lentää ja kuu on juustoa :D:D:D
Sadannennen kerran, se sun satasen salikortti on monta ruokakassia tai kerrostalokämpän sähkölaskua.
Jos teet typeriä valintoja, kärsit ihan itse. Eihän se ole seurakunnan jäsentenkään loputon velvollisuus kannatella jotakin ihmistä, joka sämplää koko ajan omat rahansa typeryyksiin.
Salikortti ei ole pakoölinen ja käytät jotain luksussalia. Verorahoilla on jo perussaleja halvalla kunnissa ja myös ilmaisia ulkosaleja löytyy. Ole hyvä niistäkin.
Ei kristillinen seurakunta ole mikään sossu, kun ei se ole valtiokaan. Diakonia on meillä koko ajan pienenevän (tässä varmaankin evankelis-luterilaisten) kristittyjen joukon hyväntahtoisuutta.
Vapaaehtoista epäitsekkyyttä ja omastaan uhraamista aidosti hädänalaisten hyväksi. Sen määrärahat seurakuntien budjeteissa ovat pienet ja vähävaraisia nykyään hurjan paljon.
Seurakunta voi antaa kymppejä, ei satasia ja vain tosi tarpeeseen eli tilanne kartoitetaan ja sen on oltava oikeasti surkea. Meillä rahaa saa kerran vuoteen. Lämmintä ruokaa viikoittain.
Et sinä voi - tai toki voit mutta autan kertomalla ettei kannata - mennä kirkollekaan valittamaan köyhyyttäsi ja kerjäämään rahaa, jos se tiliote näyttää satasen salikortin oston.
Ei ne sielläkään ole tyhmiä. Lopeta itse tekemästä tyhmiä valintoja. Ota vastuu itsestäsi ja sopeuta menot tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan harkinnut työntekoa?
Kerrotko missä on työpaikka jossa voi aloittaa?
Ap
Melkein missä vain. Suurin osa työnantajista ei enää huutele avoimista työpaikoista julkisuuteen, kun niihin tulee heti 500-2000 hakemusta, ja suurin osa vain siksi että täyttäisi työnhakuvelvoitteen. Jos oikeasti haluat töitä, ota yhteyttä yritykseen suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut jo tukeni ja ne meni pakollisiin laskuihin, eikä edes riittänyt kun jäi sähkölasku maksamatta
Ap
Ap
Salikorttia ei kuulu ostella Kelan tukirahoilla. Mene ulos juoksemaan.
Apua oon ollut liian kauan palstalla.. Onko tää Konalan jauhelihamies? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä ainakin olen jo pari vuotta miettinyt miten saan hengen itseltäni kun ei musta mitään hyötyä ole yhteiskunnalle eikä mulla ole ketään. Ei ne laskut kai sit enää haittaa.
"Ravintola"n setä.
Vähän kun "tanssi"t sen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Älä ruoki trollia
Niin makaa kuin petaa. Itsehän olet elämäsi tuollaiseksi järjestänyt niin se on ihan sinun oma ongelma. Ei ole muiden velvollisuus pelastaa sinua kun et sitä ole tähän mennessäkäön itsekään halunnut jos haluaisit olisit jo aikoja sitten muuttanut elämäsi suunnan ja alkanut hankkimaan taitoja mistä.ä joku haluaa maksaa sinulle palkkaa.
Näitä? Tää on yksi ja sama ulisija joka päivä asialla.