Seuraava lomatkakohteesi?
Olis niin ihanaa ollut päästä jonnein Keski-Euroopan joulutorille, mutta tänä vuonna ei onnistu. Talviloman matkakohde vielä mietinnässä. Ideoita siihenkin otan vastaan
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinna.
Tuliko pitkä kakku ?
Kotiin Italiaan muutaman viikon kuluttua. Odottavan aika on pitkä!
Vihdoin talvilomat vahvistettiin ja pääsi tilaamaan reissua Pääsiäiseksi. Espanja kutsuu jälleen ja järkevät lennotkin sai halvalla, kiitos lentopisteiden. Aamulento, mutta otettiin lentokenttähotelli, pisteillä sekin täysin. Nyt vaan odottelua sitten.
Joku Afrikan maa. Olisi kiehtovaa käydä Afrikassa.
Toivotaan parasta, että Norjaan
Toukokuussa Firenzeen puolison kanssa, syyslomalla koko perhe Souliin.
Ateena, Istanbul, Kappadokia, Amsterdam ja Lontoo ennen toukokuuta.
Lontoo taas jälleen kerran. Siihen ei kyllästy, aina löytyy tekemistä. Kaukokohteet ei kiinnosta yhtään ja rantalomat vielä vähemmän.
Myös Italiassa alkanut viha turisteja kohtaan ja yllättäen pohjoisesta eikä etelästä, mutta ne italialaiset menee aina Espanjan perässä kuin matkivat apinat.
Tällä vuosikymmenellä olen lomaillut pari kertaa Pohjois-Italiassa ja olemme saaneet mitä parhaimman vastanaoton. Johtuu ehkä myös omasta käytöksestä. Olemme aina kohteliaita, kiinnostueet paikallisten elämästä, elinkeinoista ja myös huolista, kävimme muun muassa viininviljelijöiden kanssa keskusteluja kuivuudesta ja sadonkorjuun aikaistamisesta.
Sisiliaan kesällä. Harry-myrsky vahingoitti koillis-Sisilian rantaviivaa, mutta sinne ei olla menossa (ja saavat varmaan turistikaudeksi jo paljon korjattuakin. Niin tärkeää turismi on Sisilialle, että varmasti vauhdittaa).
Ajellaan Cataniasta kaakkois- ja etelä-Sisilian kautta Modicaan, Ragusa Iblaan ja Piazza Armerinaan, ollaan useassa paikassa useita öitä kerrallaan, rantakaupungeista pikkukyliin, barokkikaupunkeihin ja lviinitilaan. Lpuksi ajetaan Palermoon, jossa luovutaan autosta ja ollaan vielä Palermossa useampi yö. Sieltä voi halutessaan tehdä junalla ja bussilla retkiä lähiympäristöön, mutta kaupungissa riittää myös varmasti nähtävää. Tarkoitus ei ole nähdä kaikkea mahdollista lyhyessä ajassa, vaan nauttia myös oleskelusta ja ruoasta.
Vaati vähän suunnittelua ja yöpymispaikat vaihtuivat suunnitellessa, mutta nyt kaikki on varattu ja matkaohjelma tuntuu hyvältä
Vierailija kirjoitti:
Myös Italiassa alkanut viha turisteja kohtaan ja yllättäen pohjoisesta eikä etelästä, mutta ne italialaiset menee aina Espanjan perässä kuin matkivat apinat.
Tällä vuosikymmenellä olen lomaillut pari kertaa Pohjois-Italiassa ja olemme saaneet mitä parhaimman vastanaoton. Johtuu ehkä myös omasta käytöksestä. Olemme aina kohteliaita, kiinnostueet paikallisten elämästä, elinkeinoista ja myös huolista, kävimme muun muassa viininviljelijöiden kanssa keskusteluja kuivuudesta ja sadonkorjuun aikaistamisesta.
Ei ole aina kiinni omasta käytöksestä. Esim. itse käyttäydyin täysin kohteliaasti lomamatkalla Israelissa, mutta niin vain useammaltakin paikalliselta tuli ylimielisistä ja tylyä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn laivalla,en mene maihin. Se on mun seuraava kohde. Vetää buffassa hanajuomia työnantajan kustantamana.
Saatanan homojuoppo.
Kesäkuussa Nizza ja St Tropez, heinäkuussa Lontoo ja Kreikan saarihyppely, elokuussa Italiaan Amalfin rannikolle ja Sardiniaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin aika väsynyttä syyttää muiden matkailijoiden omaa käytöstä. Varmaan kaikki on joskus jossain saaneet tympeätä palvelua, sitä paitsi ihmisten odotukset ja kriteerit "hyvälle palvelulle" voi olla aika erilaiset. Esim. jonkun ravintolan palvelua kehutaan erinomaiseksi, ja omiin silmiin se on aivan helkkarin turhaa pokkurointia ja mielistelyä.
Jäin juuri työttömäksi ja ensimmäistä kertaa 20 vuoteen (poislukien kolme koronavuotta) mulla ei ole tälle vuodelle yhtäkään lomamatkaa varattuna/suunniteltuna :( Normaalisti teen 2-4 reissua/vuosi. Pienet säästöt pahan päivän varalle ja niitä en halua kuitenkaan käyttää matkusteluun. Pitää vaan toivoa että saisin pian töitä.