Mikä pankki S-Pankin tilalle? Sieltä saa nostaa ilman kuluja vain 200 €/vrk!
Jonotin S-Pankin asiakaspalveluun noin yhden tunnin verran, nostaakseni lomaa varten joitakin tuhansia euroja. Siellä selviteltiin henkilöllisyyttäni ja sitten minun piti korjata ja täyttyy henkilö ym. tietojani pieneltä ruudulta jossa teksti oli erittäin pienikokoista ja harmaata. Siinä meni 10-15 min. Selvisi että isommat kuin 200€/vrk summat, jotka voi nosta kassoilta tai automaateilta, pitää tilata asiakaspalvelusta ja sitten jonottaa uudestaan kun ne saa hakea, noin 1-2 viikon päästä, ja siitä joutuu maksamaan 0,5% rankaisun nostosummasta. Jos haluaa tietynarvoisia seteleitä niin sekin on maksullista, 10€. Suuremmista kuin 2000€ nostoista, menee 2,5% rankaisumaksu, sama kuin ulkomailla tehdyistä luottokorttimaksuista.
Tarvitsen vain verkkopankin ja mahdollisuuden nostaa euroja ilman törkeätä välistävetoa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä rahaa nostella pikku hiljaa automaatista jos tietää että matkalle on lähdössä ja sinne tarvitsee.
Aivan ja kun vielä ymmärtää asettaa nostorajan isommaksi, niin ei tarvitse viikko tolkulla sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Uskallanko edes kysyä miksi ap tarvitsee tuhansia euroja käteistä matkalle mukaan 👀??
Timo ottaa Gambiassa vastaan vain käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voit nostaa käteistä automaatista enintään 400 euroa kerrallaan, mutta pankistasi ja sen myöntämästä käteisnostorajoituksesta riippuen voi olla mahdollista nostaa 3 500 euroa päivässä tai kuukaudessa."
Tuon 400 euron noston voi tehdä samana päivänä useamminkin. Tuon on vain kaikilla automaateilla oleva kertanostoraja.
Eilen yritin nostaa Nostoautomaatilta 400€, se sanoi että pankki hylkäsi toimenpiteen, yritin uudelleen 200€ jonka sain. Sitten menin Otto automaatille yritin nostaa 200€, se sanoi että päivittäinen nostoraja ylitetty.
S-Pankista ei siis saa ilman kuluja nostaa kuin 200€/vrk.
Oletko jollain tapaa autistinen? Ne nostorajat voi asettaa itse, ellet ole holhouksen alainen mikä sekin kyllä vaikuttaa todennäköiseltä.
Olipa ystävällinen vastaus. Saitko yläpeukkujen myötä päivän boostin. Wau tuommoisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskallanko edes kysyä miksi ap tarvitsee tuhansia euroja käteistä matkalle mukaan 👀??
Lomailen Indokinassa 3 kk talvella. Siellä vain turistirysissä toimii luottokortit, joissa myös on rahanvaihtopalveluja. Suomessa ei kannata hankkia kohdemaan rahaa, se on tautisen kallista. Suomesta/netistä ei kannata hankkia hotellipalveluja eikä vuokrata autoa, koska paikanpäällä hinta on enintään puolet ja voi helposti löytää hyvän hotellin sekä auton jopa 1/10 osalla ennakkovaraajan hintaa, nämä hotellit ja autovuokraamot eivät ole netissä, eivätkä turistirysissä, niistä vain harvat huolii muuta kuin paikallista valuttaa. Parasta on olla sen verran euroja mukana kun arvelee tarvitsevansa, kerrottuna kahdella, ja maksukortit vain hätätilassa käyttöön.
En usko hetkeäkään että ap, joka ei osaa käyttää edes suomalaisia pankkipalveluita, kykenisi matkustamaan "indokinaan" (mikä se sitten liekään), saati pysymään siellä hengissä ja ryöstämättä viikkoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voit nostaa käteistä automaatista enintään 400 euroa kerrallaan, mutta pankistasi ja sen myöntämästä käteisnostorajoituksesta riippuen voi olla mahdollista nostaa 3 500 euroa päivässä tai kuukaudessa."
Tuon 400 euron noston voi tehdä samana päivänä useamminkin. Tuon on vain kaikilla automaateilla oleva kertanostoraja.
Eilen yritin nostaa Nostoautomaatilta 400€, se sanoi että pankki hylkäsi toimenpiteen, yritin uudelleen 200€ jonka sain. Sitten menin Otto automaatille yritin nostaa 200€, se sanoi että päivittäinen nostoraja ylitetty.
Kyseessä on sinun korttisi turvaraja, se täytyy muuttaa verkkopankissa itse.
Miten tästä ketjusta tulikin mieleeni se aika kun olin töissä vakuutusyhtiöin konttorissa. Minulla oli työkaveri, jolla ei ollut minkään näköistä ongelmaratkaisukykyä. Kun asiakas tuli konttorille, niin hän ei kyllä neuvonut yhtään missään ylimääräisessä, eli oli vähän samantyyppinen kuin ap:n kohtaama asiakaspalvelija. Vähän fiksumpi olisi aika nopeasti hoksannut kysyä/tarkistaa, että mikä nostoraja tilillä on ja siinä sitten neuvoa asiakasta, että miten vaihdat tuon isommaksi ja sitten saat nostettua automaatista ilman kuluja enemmän.
En ottaisi matkalle montaa tuhatta euroa rahaa, kun pelkäisin että joku sen varastaa. Mutta jos olen tarvinnut enemmän kuin päiväkohtainen raja automaattinostoon on, olen peräkkäisinä päivinä hakenut automaatista rahaa kunnes on riittävästi. Jos ei ole saanut muutettua verkkopankissa isommaksi. On käynyt vain kerran, kun sain verkkopankkini vahingossa lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi matkalle montaa tuhatta euroa rahaa, kun pelkäisin että joku sen varastaa. Mutta jos olen tarvinnut enemmän kuin päiväkohtainen raja automaattinostoon on, olen peräkkäisinä päivinä hakenut automaatista rahaa kunnes on riittävästi. Jos ei ole saanut muutettua verkkopankissa isommaksi. On käynyt vain kerran, kun sain verkkopankkini vahingossa lukkoon.
Minä en uskaltaisi lähteä matkalle ilman käteistä.
Edelleen on monia upeita matkakohteita, joissa on hyvä olla käteistä mukana.
Mm. monet pienet saaret Kreikassa ovat tällaisia. Viime vuonna matkailtiin Karpathoksella ja asuttiin pienessä kylässä, jossa oli tasan yksi pankkiautomaatti ja sekin oli suljettu kun setelit loppuneet.
Onneksi oli käteistä mukana tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on sinun korttisi turvaraja, se täytyy muuttaa verkkopankissa itse.
Tarvitsin käteistä joten jonotin ja lopulta pääsin asiakaspalveluun. Asiakasapalvelutäti sanoi että kassalla ja automaatilla on 200€/kk nostorajoitus ja sitten selitti muista nostorajoituksia ja maksuista sekä asiakkaan juoksuttamisesta ja sekä asiakaan jonotuttamisesta. Miksi täti ei sanonut minulle että voin muuttaa nostorajoitusta?
Nyt näyttää siltä että S-Pankissa maksimi nostoraja olisi 1500 €/vrk, mikäli automaateissa ei ole sitä rajoittavia estoja. Edellisestä pankista, joka on menestynyt niin hyvin että se ei enää tarvitse yksityisasiakkaita, hain kerran 30k€ ja monesti 10k€, ilman kuluja, sinne piti lähettää viesti ja parin päivän päästä sai hakea, ilman mitään kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomailen Indokinassa 3 kk talvella. Siellä vain turistirysissä toimii luottokortit, joissa myös on rahanvaihtopalveluja. Suomessa ei kannata hankkia kohdemaan rahaa, se on tautisen kallista. Suomesta/netistä ei kannata hankkia hotellipalveluja eikä vuokrata autoa, koska paikanpäällä hinta on enintään puolet ja voi helposti löytää hyvän hotellin sekä auton jopa 1/10 osalla ennakkovaraajan hintaa, nämä hotellit ja autovuokraamot eivät ole netissä, eivätkä turistirysissä, niistä vain harvat huolii muuta kuin paikallista valuttaa. Parasta on olla sen verran euroja mukana kun arvelee tarvitsevansa, kerrottuna kahdella, ja maksukortit vain hätätilassa käyttöön.
En usko hetkeäkään että ap, joka ei osaa käyttää edes suomalaisia pankkipalveluita, kykenisi matkustamaan "indokinaan" (mikä se sitten liekään), saati pysymään siellä hengissä ja ryöstämättä viikkoakaan.
Siinä on kirjoitusvirhe, jonka aiheutti minä itse taikka näppäimistö. Kohdealue on siis Indokiina. Taidat olla kansakoulupudokas kun et tuota älynnyt.
Kiitos!!! Menen uudelleen kokeilemaan tänään. Siellä oli 200€/vrk rajoitus, en muista laittaneeni. Erikoista että asiakaspalvelija ei maininnut tuosta sanaakaan, sanoi vain että kassoilta ja automaatilta saa nostaa 200€/vrk.