Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annan teille vinkin työhaastatteluun.

Vierailija
09.10.2025 |

Laitan hakemukseen aina palkkatoiveeksi 16 euroa tunti niin voi olla varma ettei kutsuta haastatteluun. Turha sitä vähemmällä palkalla mennä töihin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain telakalle joskus maalaajaksi ja pääsin haastatteluun ja sanoin palkkatoiveeksi 16 euroa tunti. Se haastattelija sanoi että ne maksaa 5-7 euroa tunti. Sitten sanoin että mihin se perustuu niin ei perustellut sitä mitenkään, luuliko se mua ulkomaalaiseksi sukunimen perusteella tai jotain...Eipä auttanut 3 sivuinen cv kään saamaan töitä 20 vuotta kokemusta on kuitenkin.

T: ap

Valehtelet.

Enkä  valehtele. Henkilöstöfirmassa olin haastattelussa ja niin sanottiin ja minä sanoin etten suostu millään surkealla palkalla töihin.

Tuo ei ole laillista.

Miehelleni sanottiin että vuokrafirmassa mieluummin palkkaavat tänne töihin tulleita ulk

Tiesin että noi on kilpailutettu henkiveriin jo vuosikausia mutta että tuo on jo niin pitkällä että puhutaan avoimesti...

Vierailija
22/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Siis kotimaiset vuokrafirmat maksaa "aina" tes-palkkaa. Ongelma on että sopimuksia kierretään käyttämällä ulkomaalaisia hr-yrityksiä.

Tähh? Siis Suomessa työskentelee näitä nykyajan orjia jonkun ulkomaisen firman sopimuksella, niin Suomen palkkalainsäädäntö ei kosketa heitä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Siis kotimaiset vuokrafirmat maksaa "aina" tes-palkkaa. Ongelma on että sopimuksia kierretään käyttämällä ulkomaalaisia hr-yrityksiä.

Tähh? Siis Suomessa työskentelee näitä nykyajan orjia jonkun ulkomaisen firman sopimuksella, niin Suomen palkkalainsäädäntö ei kosketa heitä??

Näin olen ymmärtänyt. Tai jos jollekin maksetaan tes-palkkaa niin on gorillat perimässä ylimääräiset rahat takaisin kun duunari lähtee kotiin.

Vierailija
24/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäh?

Mulle duunin pitää tuottaa muutakin, kuin rahaa.

Palkkatoiveesta jutellaan haastiksessa.

Testin mukaan lähtö on 15 omalla alalla. Mutta teen kuukauden parin hommia 11 euron palkallakin. Tärkeintä on työn mielenkiintoisuus.

Ja sillä on päästy töihin.

Toi on totta. Moni pienyrittäjä arvostaa yrittäjämäistä asennnetta. Ei kukaan jaksa olla samassa pajassa ihmisen kanssa, joka iskee kapuloita rattaisiin. 

Vierailija
25/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain telakalle joskus maalaajaksi ja pääsin haastatteluun ja sanoin palkkatoiveeksi 16 euroa tunti. Se haastattelija sanoi että ne maksaa 5-7 euroa tunti. Sitten sanoin että mihin se perustuu niin ei perustellut sitä mitenkään, luuliko se mua ulkomaalaiseksi sukunimen perusteella tai jotain...Eipä auttanut 3 sivuinen cv kään saamaan töitä 20 vuotta kokemusta on kuitenkin.

T: ap

Valehtelet.

Enkä  valehtele. Henkilöstöfirmassa olin haastattelussa ja niin sanottiin ja minä sanoin etten suostu millään surkealla palkalla töihin.

Tuo ei ole laillista.

Miehelleni sanottiin että vuokrafirmass

Kukaan pienyrittäjä ei palkkaa sua tuon asenteen takia. 

Nim. 45 vuotta kokemusta yrittäjänä

Vierailija
26/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laskutan päivältä ja se on se 1200+alv. Mitä oikein teette kun teillä on tuollainen tuntipalkka?

Vierailija
27/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: Asenne tai ei niin yrittäjän riski ei kuulu palkansaajalle.

Vierailija
28/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole vinkki työhaastatteluun. Eikä ole tarvinnut työhaatatteluun pääsyä odotella kohta kahteenkymmeneen vuoteen.

Vierailija
29/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16€ tuntihan on melko pieni palkka mistä vaan työstä,ei se ainakaan mikään kohtuuttoman suuri ole.

Vierailija
30/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16€ tuntihan on melko pieni palkka mistä vaan työstä,ei se ainakaan mikään kohtuuttoman suuri ole.

Mutta se ASENNE kun kehtaa pyytää edes jotain.

Vierailija
31/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avaajalle vinkistä. Saan tällä hetkellä juuri tuon verran, mutta minulla ei ole työvelvoitetta, koska olen työeläkkeellä.

Vierailija
32/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta työpaikkaa saanut siten, että palkkahaarukka ollut 2500-3000€. Yhdessä paikassa maksoivat tuotakin enemmän.

Vierailija
33/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäh?

Testin mukaan lähtö on 15 omalla alalla. Mutta teen kuukauden parin hommia 11 euron palkallakin. Tärkeintä on työn mielenkiintoisuus.

Eli olet valmis myymään sielusi ja siinä samalla tallomaan muitten palkkoja?

Suomi on muutenkin palkoissa takapajula, vaikka suuria osakkeita jaetaan joka vuosi ja rikkaat rikastuu. 

Vierailija
34/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäh?

Toi on totta. Moni pienyrittäjä arvostaa yrittäjämäistä asennnetta. Ei kukaan jaksa olla samassa pajassa ihmisen kanssa, joka iskee kapuloita rattaisiin. 

? Joka iskee kapuloita rattaisiin ?

Palkollisen ja yrittäjän ero on yrittäjän itseohjautuvuus ja oma-aloitteisuus. Kumpikaan ei ole firmalle haitallinen, tietenkään. Jos henkilö on yrittäjäasenteinen, hänen ei missään nimessä kannata alkaa tekohengittämään jotain vanhaa yrittäjää alaisena, vaan perustaa oma yritys. Tai elää muuten itsenäistä elämää 

Vierailija
35/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäh?

? Joka iskee kapuloita rattaisiin ?

Palkollisen ja yrittäjän ero on yrittäjän itseohjautuvuus ja oma-aloitteisuus. Kumpikaan ei ole firmalle haitallinen, tietenkään. Jos henkilö on yrittäjäasenteinen, hänen ei missään nimessä kannata alkaa tekohengittämään jotain vanhaa yrittäjää alaisena, vaan perustaa oma yritys. Tai elää muuten itse

Niinpä. Ne haluaa yrittäjähenkisiä töihin ja kuvittelee että voi maksaa näille jotain nälkäpalkkaa. Lopulta syyttää asennetta kun vapaaehtoisia ei löydykään.

Vierailija
36/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kerran 30 euroa tunti palkkatoiveeksi ja minut palkattiin raksahommiin. Se homma oli teollisuushallien rakentamista, seinien pystyttämistä.

Vierailija
37/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä raksalla nykyään saa 16 euroa tunti ellet ole insinööri. Tavallinen raksamies voi saada 14 euroa tunti.

Vierailija
38/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Onko 16 euroa muka paljon?

Kyllä on.

t. maan jokainen työnantaja

Vierailija
39/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on hikiset työvaatteet ja hyvä työmoraali.

Vierailija
40/42 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä raksalla nykyään saa 16 euroa tunti ellet ole insinööri. Tavallinen raksamies voi saada 14 euroa tunti.

Ykköset pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän