Se uutinen yksinäisyydestä
Näen ystäviäni kerran viikossa ja kumppaniani (minulla on KUMPPANI) päivittäin
Rasahti rusinat kun näin tämän uutisen, onko tämä teidän mielestänne yksinäisyyttä
Kommentit (18)
No joo ei oikeaa yksinäisyyttä . Naiset löytää kyllä puolison halutessaan . Monet miehet jää kokonaan ilman puolisoa ja kavereita .
Minulla on joskus jaksoja että en ole 3 kuukauteen puhunut kenellekkään tai poistunut kotoa.
Ihminen voi kokea subjektiivista yksinäisyyttä (mitattavissa olevaa), vaikka hänellä olisikin joitakin sosiaalisia suhteita.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Anxsiety 😭👌🏻💔
Joku tsiigaa mua
Se on mun ANXIETY
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anxsiety 😭👌🏻💔
Joku tsiigaa mua
Se on mun ANXIETY
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi kokea subjektiivista yksinäisyyttä (mitattavissa olevaa), vaikka hänellä olisikin joitakin sosiaalisia suhteita.
-sivusta
Silti kyse ei ole yksinäisyydestä. Haastattelisivat ihmistä jolla ei oikeasti ole ketään.
Uutinen saavutti tarkoituksensa: monet klikkasivat, jotkut pöyristyivät ja neito itse sai lehteen kolme kuvaa. Lehtikin tykkää siitä, että juttuja luetaan pitkän aikaa, joten yhdessä kuvassa näkyivät paljaat reidet ihan ylös asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sivusta
Silti kyse ei ole yksinäisyydestä. Haastattelisivat ihmistä jolla ei oikeasti ole ketään.
Kyllä on. Subjektiivista yksinäisyyttä kokevat sairastavat enemmän ja kuolevat aikaisemmin kuin onnelliset, ei yksinäisyyttä kokevat ihmiset. On ihan tieteellisellä tutkimuksella todistettu fakta.
Vierailija kirjoitti:
-sivusta
Ihminen voi kokea subjektiivista nälkää, vaikka istuisi täpötäyden pitopöydän ääressä.
Molemmissa tapauksissa elämässä kuitenkin on jo, millä tarpeen voi jollain tasolla tyydyttää. Jos taas ihmisellä ei ole elämässä ketään tai saatavilla ei ole ruokaa, niin ei ole. Puhutaan täysin eri tason puutteesta. Mutta eihän ihminen, joka ei ole kokenut sitä todellista puutetta voi sitä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sivusta
Ihminen voi kokea subjektiivista nälkää, vaikka istuisi täpötäyden pitopöydän ääressä.
Molemmissa tapauksissa elämässä kuitenkin on jo, millä tarpeen voi jollain tasolla tyydyttää. Jos taas ihmisellä ei ole elämässä ketään tai saatavilla ei ole ruokaa, niin ei ole. Puhutaan täysin eri tason puutteesta. Mutta eihän ihminen, joka ei ole kokenut sitä todellista puutetta voi sitä ymmärtää.
En sanonut missään vaiheessa, että ne olisivat tismalleen sama asia. Opettele lukemaan.
Olen niin erakkoluonne etten osa tuntea yksinäisyyttä, en muista että olisin ikinä tuntenut itseäni yksinäiseksi. Pärjään välillä monta viikkoa juttekenatta kenenkään kanssa, mutta välillä ahdistaa kun joutuu tapaamaan ihmisiä.
Objektiivinen ja subjektiivinen yksinäisyys ovat kummatkin huonoksi, se että objektiivinen yksinäisyys on vielä tuhoisampaa ei tee subjektiivisesta yksinäisyydesta hyvää asiaa.
Naiset ei ole koskaan yksinäisiä. Ihan kusetus juttu sekin oli. Jos seurustelee niin ei todellakaan voi sanoa että on yksinäinen.
Ennen nettiaikaa voi sanoa että oli yksinäinen. Nyt kun on internet ei ole tarvinnut enää miettiä yksin mitään vaan jos joku asia vaivaa on siitä voitu keskustella vaikka av:lla. En usko että kukaan voi olla niin yksinäinen. Netistä voi myös etsiä tietoa mihin voi mennä ja mitä tehdä. Tai vaan lueskella.
No ei oikeastaan, muistuttaa enemmän uhriutumista. Siinä vaiheessa kun alkaa 9. viikko kun et ole puhunut muille kuin kassahenkilökunnalle parilla sanalla, voidaan puhua yksinäisyydestä.