Mitä teen, kun pomoni vähättelee minua ja työtäni?
Pomoni on useaan kertaan vähätellyt minua ja työtäni esim. sanomalla kuka tahansa voi tehdä tuota työtä tai selkeästi alistamalla toisten työntekijöiden nähden. Esimerkkejä olisi monia ja ne ovat samankaltaisia.
Samaan aikaan kuulen toisten työntekijöiden ylistämistä samalta pomolta.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tekeväni työni hyvin. Ehkä en kohta jaksa enää tehdä.
Et tietenkään ole ammattiliiton jäsen, joten siltä suunnalta ei tule apua. Siispä ota yhteyttä AVI:n työsuojeluun. Jos soitat sinne, saat ensimmäiseksi kuulla noin tunnin luennon siitä, mitä sinun pitää ensin tehdä. Siispä tässä lyhennelmä, sen luennon kuunnelleelta:
- Ensimmäiseksi pidä kirjaa tapahtumista: päivä, kellonaika, missä, ketä oli paikalla, mitä sanoi, mitä siitä seurasi. Hanki pikkuinen lehtiö tai kalenteri ja pidä sitä töissä mukanasi niin, että jonkun perusmuistiinpanon voit tehdä heti. Älä käytä tähän puhelinta, mutta voit sitten myöhemmin siirtää tietoja tarpeen mukaan sähköiseen muotoon.
- Ota asia puheeksi esimiehen (tai hänen esimiehensä), tai jonkun työnantajan edustajan kanssa, niin vaikeaa kuin se onkin. Kysy suoraan, onko sinun työsi niin kelvotonta ja miksi et saa tarpeellisia ohjeita, jotta onnistuisit paremmin. Eihän sinulla ole mitään menetettävää, kaikki voitettavana! Tämä on tärkeä vaihe, sillä ilman tätä ei AVI ota asiaa hoitoonsa.
Tsemppiä, itse sinun on tehtävä tässä aloite!
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt kahden vaihtoehdon välillä: joko annan asian olla tai vaadin häntä perustelemaan käytöstään joka kerta. Kumpi olisi järkevämpää?
Jälkimmäinen. Siten saat asiaan muutosta, suuntaan tai toiseen. Jos pahenee, olet jo "ottanut yhteyttä työnantajaan" ja voit jatkaa työsuojeluun. Mikäli mahdollista, pyydä joku luottamus- tai työsuojeluhenkilö paikalle, kun kysyt hänen käytöksestään. On sitten todistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä vaihtaa työpaikkaa.
Ja seuraavassa työpaikassa tapahtuu sama, kun ei pidä puoliaan.
Ei tapahdu, koska vaikuttaa siltä, että ensimmäisen työpaikan esimies on narsisti-sika. Kokemusta on! Työpaikan vaihdos muutama vuosi sitten pelasti minun työurani - ja nyt on kaikki hyvin ja työtäni arvostetaan.
Sanoisin pomolle suorat sanat eli nolaisin hänet täysin muiden nähden ja irtisanoutuisin välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tapahdu, koska vaikuttaa siltä, että ensimmäisen työpaikan esimies on narsisti-sika. Kokemusta on! Työpaikan vaihdos muutama vuosi sitten pelasti minun työurani - ja nyt on kaikki hyvin ja työtäni arvostetaan.
Entä jos seuraavan työpaikan esimies on narsisti-sika ja sitä seuraavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos seuraavan työpaikan esimies on narsisti-sika ja sitä seuraavan?
Kokemuksesta voin sanoa, että taitaa yli puolet pomoista olla narsisteja ja hakeutuvat asemaansa kyykyttääkseen alaisiaan ja tyydyttääkseen sadismiaan. Nykyään vaihdetaan työpaikkoja useammin kuin joskus ennen, joten eiköhän sieltä jostain parempaa löydy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet?
Eikö tuo ole selvää? Teet työsi huonosti. Ne haukut tulee siitä,.
Ihmekään että saat haukut, kun et edes tätä ymmärrä.
Älä jauha 💩 kun et edes töissä käy et mistään mitään tiedä!
Sano pomolle, että sillä on sitten harvinaisen paska yritys, jos sitä pystyy tekemään kuka tahansa kadunmies.
Jäin vastaavassa tilanteessa sairaslomalle ja sanoin esihenkilölle, mistä kiikastaa. Sen jälkeen hankin työlleni näkyvyyttä ja arvostusta esihenkilöä ylempää. Lopulta esimies lähti, minä jäin.
Ep