muita jotka tykkää myös vege tuotteista ?
olen kaikkiruokainen nainen ja syön niin lihaa, kalaa, kuin kanaa. välillä myös vege makkaraa tai vegepihvejä tai jopa vegejaihista tai vege kanatonta. Ei ne lihaa korvaa mutta hyvä lisäruoka osana monipuolista ruokavalio.
Kommentit (20)
En ole löytänyt oikein falafelien lisäksi sellaista valmisruokaa mistä tykkäisin. Mutta en tajua miksi jengi sotii kasvisruokaa vastaan. Esim intialainen ruokahan on mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne ns.makkarat tms. Kamalia.
Sitten taas vaikka kasviskeitot, kasvispihvit etc ihan hyviä.
Santun seitanin se pepperonimakkaran tapainen pötkö on tosi hyvää. Maksaa tosin liki 9e, mutta kyllä on sen arvoista. Käytän pizzassa, munakkaissa ja piirakka tulee hyvä.
Toinen sekasyöjä, mutta valitsen aina kasvisruokaa jos voin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Muu merkkisiä, ne ovat olleet lähes poikkeuksetta hyviä.
"Syön niin lihaa, kalaa, kuin kanaa."
Nää kaikki on lihaa.
En syö tuollaista einesroskaa. En syö myöskään lihallisia eineksiä (Maksalaatikkoa ei lasketa, rusinoilla!)
Vierailija kirjoitti:
Eri. Tänään söin ( vuoden ensimmäiset ) MUU:n savuchili-maggaroita. Ihan hemmetin hyviä - olen ollut 35 vuotta kasvissyöjä, suurimman osan ajasta vegaani. Olen tervehtinyt ilolla nykyistä laajaa valikoimaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt oikein falafelien lisäksi sellaista valmisruokaa mistä tykkäisin. Mutta en tajua miksi jengi sotii kasvisruokaa vastaan. Esim intialainen ruokahan on mahtavaa.
Höh. Suomalainen perinneruokakin on ihan kasvisruokaa. Katso vaikka joululaatikoita!.
Itse tykkään ihan lantusta ja porkkanastakin. Ei tartte olla eksoottista 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Muu merkkisiä, ne ovat olleet lähes poikkeuksetta hyviä.
Mulla toinen kokemus vuosien takaa, muu grillimakkara oli ihan ihme mönjää kuoressa ja paloi kiinni grilliin. Ehkä ne on parantunu sittemmin?
Bon Soya kylmähyllystä ja Hälsan's Kök pakastimessa ollut ok.
En tykkää vege"tuotteista", jotka jäljittelevät lihaa tai juustoa. Hyvää kasvisruokaa syön kyllä mielelläni, ihan siinä kuin muutakin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
"Syön niin lihaa, kalaa, kuin kanaa."
Nää kaikki on lihaa.
Ei se haittaa. Liha on hyvää ja vaihtelu virkistää!
Ostin yks päivä K-marketista ekaa kertaa vege perunasalaattia. On hyvän makuista leivän päälle.
Kortsuja päälle niihin ja käyttöön paremman puutteessa. Ja roskikseen sekajätteisiin.
Helena veke-kerros on parempi kuin tavallinen. Lisäksi meidän intialaisesta saa taivaallista peruna-currya.
En kotona valmista ja syö vegeä mutta siskon tytölle aina vege tarjoilu juhlissa, on hyviä kaikki, voileipäkakut, pitsat ym.
Olen kaikkiruokainen mutta viime aikoina tosi kasvispainotteinen, kasvissosekeitto on pop, samoin beyond meat tyyppiset proteiinivalmisteet tai ihan vaikka Ikean kasvispyörykät. Onhan noi edullisempia kuin lihaversiot.
En tykkää mistään keinotekoisista lihankorvikkeista, mutta ihan perus kasviruoka on kyllä hyvää. Linssejä ja kasviksia kuluu paljon. Vegaaniksi minusta ei olisi, rakastan liikaa (oikeaa) juustoa ja suklaata. Myös kananmunia menee ja maitotuotteita. Kasvispainotteisesti tykkään syödä.
Olen kaikkiruokainen ja tykkään ertyisesti kasviksista. Mitta näistä tekolihoista en tykkää, siis soija/kaurajauhiksista tai härkiksistä tai vastaavita. Kunnolliset oikeat kasvikset on hyviä ja täyttäviä, mutta noista tulee vain sellainen olo kuin söisi toiseen kertaan jotain kertaalleen jo syötyä.
Vierailija kirjoitti:
En syö tuollaista einesroskaa. En syö myöskään lihallisia eineksiä (Maksalaatikkoa ei lasketa, rusinoilla!)
Sama jatkaa, ruokavalioni on 90-95% lakto-ovo-pekto-vegaaninen(voi vattulainen mikä sanahirviö). Pyrin välttämään (ultra)prosessoituja eineksiä ja puolivalmiksia, esim. pakastekasvikset on ok. Juustot,jugurtit/rahkat..Tofu,yms kuuluu myös ruokavalioon. Härkikset,jauhikset,MUU/beyond -tyyppiset muka-ruuat sen sijaan ei.
Vihis on ok, parempi kuin moni lihapiirakka.