Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ystävänaisia, raskaus

Vierailija
07.10.2025 |

Olen raskaana, mutta elämässäni ei ole ystävänaisia tai vertaistukea. En tätä tällä hetkellä oikeastaan kaipaakaan, mutta samalla on hieman kummallinen olo. Niin monella on tuntunut olevan kova tarve kertoa raskaudestaan ja tuntuu kuin naisten koko elämä keskittyisi sitten siihen.

Olen kyllä onnellinen asiasta ja toivon kaiken sujuvan hyvin. Vähän vain kummajaisfiilis itsellä, kun on itse niin erilainen tässäkin asiassa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Facessa tms on jotain raskaus-ryhmiä 🤔

Vierailija
2/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos oletkin kevyenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin siinä raskauteen muita naisia tarvitaan? Mies riittää.

Vierailija
4/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit alkaa tutustumaan naapuruston muihin raskaana oleviin naisiin koska lapsesi tulee kuitenkin olemaan samassa päiväkodissa ja myöhemmin samassa koulussa. Ei heistä tarvitse mitään sydänystäviä tulla mutta jos heistä tulee ns. hyvän päivän tuttuja, joita tervehtiä ja vähän vaihtaa kuulumisia, niin tuleva lapsesikin pääsee mukaan piireihin ja löytää helpommin kavereita. 

Vierailija
5/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihan totta, että oma mies on se paras ystävä ja suurin tuki tässäkin asiassa. Joskus sitä vaan uudessa elämäntilanteessa erehtyy pohtimaan omaa erilaisuuttaan. Mutta eihän kaikkien tarvitse elää samalla tavalla. Ja ehkä vastaan vielä tulee matkan varrella kivoja uusia naisihmisiäkin, joiden kanssa ystävystyä :)

-Ap.

Vierailija
6/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle riitti anonyymit palstat. Kai sitä omalla naamalla esim facessa saa oman lasketun ajan ryhmän kautta tuttuja lähialueelta. 

Vauvan kanssa voi sitten myös kaiken maailman kerhoihin liittyä ja puistoissa tavata muita äitejä.

Itse en siis kaipaa äitikavereita, lapsia minulla on kuitenkin neljä.

Vierailija
7/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla muidenkin kokemuksia. Itsekään en niinkään kaipaa ystävänaisia, enemmän ehkä koen juuri tärkeäksi, että jossain kohtaa myöhemmin ainakin lapsi sitten kaverustuu ja oppii sosiaalista puolta.

Ei näin ehkä saisi sanoa, mutta välillä tuntuu, että se kaikki yhteisöllisyys yms. on pakollinen paha lasten kanssa ja heitä kasvattaessa :D

Vierailija
8/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla muidenkin kokemuksia. Itsekään en niinkään kaipaa ystävänaisia, enemmän ehkä koen juuri tärkeäksi, että jossain kohtaa myöhemmin ainakin lapsi sitten kaverustuu ja oppii sosiaalista puolta.

Ei näin ehkä saisi sanoa, mutta välillä tuntuu, että se kaikki yhteisöllisyys yms. on pakollinen paha lasten kanssa ja heitä kasvattaessa :D

Ei ole pakko. Itse en tunne omalta paikkakunnalta ketään äitejä. Lapsia koulussa ja päiväkodissa :) asuttu täällä 8v. Viihdyn hyvin itsekseni/lapsettomien kavereideni kanssa.

Tietysti tuttuja naamoja tullut vuosien varrella, joita moikkaan, nimiä en tiedä kun että "Veetin äiti".

Vierailija
9/9 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti alueellasi on joitakin mammakerhoja, sieltä moni saa kaveria ja tukea vauva-aikaan :) Esim.MLL:n  pitämät kahvilat taitaa olla aika suosittuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä