Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimiasia ärsyttää, olenko nipo?

Vierailija
09.12.2024 |

Miehelläni ja hänen exällään on samalla kirjaimella alkavat nimet -kuten heidän kahdella lapsellaankin. 

Olemme olleet yhdessä nyt 4v ja odotan ensimmäistä yhteistä lastamme. Mun nimi alkaa ihan eri kirjaimella, ja mies haluaisi lapsemme nimen alkavan samalla kirjaimella kuin muidenkin lastensa, vaikka sehän oli hänen ja exänsä juttu. 

Ja nyt ilmeisesti minä olen hankala nipottaja, kun mielestäni idea ei tunnu hyvältä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi minäkään. Joku muihin nimiin sopiva mutta ei samalla kirjaimella alkava.

Vierailija
2/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nimi voisi alkaa sillä samalla kirjaimella? Kompromissit ovat pakollisia jos lapsen yhdessä saa, minä ehkä suostuisin tuohon miehen haluamaan kirjainjuttuun jos saisin sitten valita sen etu-/kutsumanimen itse joka sillä kirjaimella alkaa. Alkukirjain voi olla sama ihan sattumaltakin. Itselleni tuli mieleen myös että miehen eksälle saattaa olla hankalaa että teidänkin lapsenne nimi alkaa "heidän perheensä" yhteisellä kirjaimella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoi kun kerroit että ei tunnu sinusta kivalta idealta? Aika itsekäs toive häneltä etenkin kun logiikka ei ole että hän esim tykkää kirjaimesta vaan että sen pitäisi vain olla täysin sama kuin hänen muilla lapsillaan. Uniikkius usein on esikoista nimetessä ymmärrettävästi tärkeää mutta toisaalta ei, kun miettii miten monta muotinimeä tänäkin vuonna on annettu. 

Vierailija
4/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen nimi voisi alkaa sillä samalla kirjaimella? Kompromissit ovat pakollisia jos lapsen yhdessä saa, minä ehkä suostuisin tuohon miehen haluamaan kirjainjuttuun jos saisin sitten valita sen etu-/kutsumanimen itse joka sillä kirjaimella alkaa. Alkukirjain voi olla sama ihan sattumaltakin. Itselleni tuli mieleen myös että miehen eksälle saattaa olla hankalaa että teidänkin lapsenne nimi alkaa "heidän perheensä" yhteisellä kirjaimella. 

Exä on itse tehnyt päätöksen rikkoa perheensä, joten ei kyllä ainakaan itseä liikuta yhtään exän tunteet. Itseä loukkaa, että mies haluaa heidän juttuaan meidän lapselle.

Vierailija
5/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä on itse tehnyt päätöksen rikkoa perheensä, joten ei kyllä ainakaan itseä liikuta yhtään exän tunteet. Itseä loukkaa, että mies haluaa heidän juttuaan meidän lapselle.

Ei se minuakaan liikuta, tuli vain mieleen kun tilannetta ajattelin. Olet melko ikävän oloinen luonne tuon vastauksen perusteella eikä selvästi ole tunteita kohdattu, aika hassua ajatella jonkun toisen ihmisen erosta noin henkilökohtaisesti. Se eksähän teki sulle palveluksen kun jätti miehen (=rikkoi perheen?) ja sinä sait miehen itsellesi :) 

Vierailija
6/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies sanoi kun kerroit että ei tunnu sinusta kivalta idealta? Aika itsekäs toive häneltä etenkin kun logiikka ei ole että hän esim tykkää kirjaimesta vaan että sen pitäisi vain olla täysin sama kuin hänen muilla lapsillaan. Uniikkius usein on esikoista nimetessä ymmärrettävästi tärkeää mutta toisaalta ei, kun miettii miten monta muotinimeä tänäkin vuonna on annettu. 

Kiva lapsella erottua sisaruksistaan nimeä myöten. Ne muut lapset kun ei minnekään katoa.

Laittakaa ihmeessä nimeksi sellanen että kirkollakin erottavat että on sinun vammanen kakarasi eikä ole samat geenit kuin muilla sisaruksillaan.

Vierailija
7/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et saa tahtoasi läpi niin sitte vauva-foorumilta vähän tulitukea. Erohan siitä sitte tulee. Seuraava postauksesi kertookin sitte narsisti-exästäsi.

Vierailija
8/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et saa tahtoasi läpi niin sitte vauva-foorumilta vähän tulitukea. Erohan siitä sitte tulee. Seuraava postauksesi kertookin sitte narsisti-exästäsi.

"Yhyhyy exäni oli narsisti! Halusi vääränlaista nimeä yhteiselle lapsellemme niin jätin sen sian!!!"

Vierailija
9/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla itsellä ole vielä nimiehdotusta, lisäksi hehheh.

Vierailija
10/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva lapsella erottua sisaruksistaan nimeä myöten. Ne muut lapset kun ei minnekään katoa.

Laittakaa ihmeessä nimeksi sellanen että kirkollakin erottavat että on sinun vammanen kakarasi eikä ole samat geenit kuin muilla sisaruksillaan.

Täytyykin muistaa kysyä yhdeltä sisaruksiltani, onko miten kamalaa, kun hänen nimensä poikkeaa meidän muiden sisarusten nimestä eri alkukirjaimella, hän on ison sarjan keskeltä. Meillä kaikilla on kyllä samat vanhemmat.

Ei se eri alkukirjain erota välttämättä mitenkään muista sisaruksista. Enemmän se tyyli, Isabella eroaa paljon muista, jos ne muut ovat Iisa ja Iina kuin jos olisivat Iisa, Iina ja Ella.

Vierailija
11/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi

Vierailija
12/12 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurjaa että jollain on heti aamusta näin paha olla itsensä kanssa, paljon voimia sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi