Hesejen uudet raitsikat tehdään puolassa, itätunnelma säilyy
Tulee kuulemma isommat samovaaritkin.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Miksi Helsinkiä kutsutaan tällä palstalla Heseiksi?
Koska joku rypsikynsi kateuttaan haluaa kutsua Stadia sillä nimellä.
Meillä päin ei Hesburgereissa ole mitään raitiovaunuja... Missä sellaisia?
Tuoko se raitsikka hampurilaiset pöytään?
Suomessa on liian kallista tehdä mitään. Puolassa se ratikan valmistus maksaa niin paljon vähemmän kuin suomessa.
Vinkumaan tullut idioottivajakki ei ole siis mitä ilmeisimmin käynyt Puolassa. Niiden uudet ratikat eivät ole itäblokkia nähneetkään vaan ovat hyvin moderneja.
Ja mitä tulee ulkomailta hankkimiseen, niin nämä totta kai olisi pitänyt ostaa Suomesta. Mutta tällä kertaa vika oli sen joka Suomessa sen tarjouksen kirjoitti, kun suomalainen vaihtoehto ei täyttänyt kaikkia välttämättömiä kriteerejä, niin sitä ei voinut kilpailutuksessa ostaa. Ihan käsittämätön moka suomalaiselta toimittajalta kirjoittaa sellainen tarjous, joka ei vastaa tarjouspyyntöä...
Puolan ratikat on hienoja ja kulkevat! ;)
Vierailija kirjoitti:
Vinkumaan tullut idioottivajakki ei ole siis mitä ilmeisimmin käynyt Puolassa. Niiden uudet ratikat eivät ole itäblokkia nähneetkään vaan ovat hyvin moderneja.
Ja mitä tulee ulkomailta hankkimiseen, niin nämä totta kai olisi pitänyt ostaa Suomesta. Mutta tällä kertaa vika oli sen joka Suomessa sen tarjouksen kirjoitti, kun suomalainen vaihtoehto ei täyttänyt kaikkia välttämättömiä kriteerejä, niin sitä ei voinut kilpailutuksessa ostaa. Ihan käsittämätön moka suomalaiselta toimittajalta kirjoittaa sellainen tarjous, joka ei vastaa tarjouspyyntöä...
En ole spora-alalla, mutta kilpailuttanut paljon ja tehnyt hankintapäätöksiä. Aivan käsittämätöntä paskaa, että monet suomalaiset yritykset eivät osaa vastata tarjouspyyntöön. Sivutolkulla saattaa olla jotain yleistä mainosjargonia firmasta ja firman "tarinaa", mutta sitten jotain olennaista tarjouspyynnöstä on jätetty tai unohtunut pois, mistä syystä se tarjous ei etene tarjousten vertailuun, kun ei täytä tarjouksen ehtoja. Ja hinta olis voinut olla kohdillaan, mutta kaatuu tämmösiin muotoseikkoihin. No kai niillä suomalaisilla firmoilla menee niin hyvin ettei oo jokaisesta sadan tonnin tai miljoonan diilistä kiinni, että joku kesäjeppe voi vastailla mutufiiliksellä tarjouspyyntöihin. Että laita jeppe siihen vaan toi messumateriaali eiköhän me sillä voiteta diili.
Sveitsiläisia Stadler-raitiovaunuja, jotka valmistetaan Puolassa.
Miksi Helsinkiä kutsutaan tällä palstalla Heseiksi?