Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi v***** noita virikelapsia!! tai siis heidän vanhempiaan...

Vierailija
13.04.2007 |

Tänä aamun taas, kun mentiin päiväkotiin, siellä oli jo aamupala menossa. Ja TAAS tää yksi virikelapsi häiriköi kaikkien muiden ruokailua!

Miksi, oi miksi, sisaruksia ei voi pitää kotona, kun vauva syntyy?? Tuntuu sisaruksesta tosi kivalle, kun tietää olevansa pois jaloista :(

Eli ymmärrän kyllä, että häiriköi, mutta ei se silti sitä oikeuta, että saa pilata muidenkin päivän!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä taas... kiva nähdä, että aihe on herättänyt keskustelua!

Ko. lapsen vanhemmat eivät ole kännissä kotona. Asuvat uudessa okt:ssa ja äiti on todellakin pienen kanssa kotona.

Muistan vielä, kun äiti kehui, miten on niin mukavaa, kun iso on pois jaloista, niin saa rauhassa laittaa kotia kuntoon! (kun olivat just muuttaneet) ja silloin tää virikelapsi oli reilusti alle 3v!

Kyllä minä ymmärrän, jos sisarus on vaikka 5v, että silloin lapsi on päiväkodissa vaikkapa 3krt /vk 3 tuntia/pv. Mutta että alle 3v laitetaan hoitoon 5pv/vk ja 9 tuntia/pv... en ymmärrä, en sit millään!!

Vierailija
2/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on mahtava mielikuvitus ja jos niitä virikekavereita ei ole, ne luodaan itse :) ja sekin kuuluu kehitykseen normaalina. taitaa nää äidit pelätä lapsiaan että tuleeko ne päälle jos ei oo niitä virikkeitä tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paha mieli ja mustis ku tietää äidin olevan kotona vauvan kanssa.

Vierailija
4/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta että alle 3v laitetaan hoitoon 5pv/vk ja 9 tuntia/pv... en ymmärrä, en sit millään!!

Tuossa juuri kerroit, että hommassa on kyse jostakin muustakin kuin virikkeistä... kotona olevien lapset eivät nimittäin vietä pk:ssa 9h/pv, korkeintaan 8h ja sekin erityissyistä ja -sopimuksesta.

Provoiletko vai oletko nyt vetänyt herneen nenukkaan jostakin olemattomasta syystä?

terkuin pk:n täti :)

Vierailija
5/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan tiedä, kuinka monta tuntia tämä ko. lapsi siellä on. Mutta aikankin vaikuttaa siltä, että lapsi on AINA siellä! eli silloin kun minä vien omani ja vielä silloinkin kun haen omani.

- ap

Vierailija
6/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten vaahtoa, kun tiedät faktat... jos sitten vielä koet siihen tarvetta

41

Vierailija
7/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menisit jonnekkin laitokeen " virikeaikuiseksi" . Ehkä sitten lakkauttaisit muiden ihmisten kyttäilyn ja olemattoman arvostelun. Aika köyhältä kuulostaa sun elämäs jos tiedät milloin muita lapsia haetaan ja viedään ja millaisissa taloissa jokainen lapsi asuu.

Vierailija
8/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun neljävuotiaalle ei tosiaan koti ja perhe enää riitä, ikätovereiden kaipuu on valtaisa. Ja sitä on hankala tyydyttää kun ikätoverit alkavat kaikki olla jo siellä päivähoidossa.

(Ja ei, lapsi ei ole virikehoidossa mutta voisi ihan hyvin olla)

Vierailija:

virikelapsia, mulla on kaksi 3 lasta kotona ja hyvin ollaan aina toimeen tultu, parasta virikettä lapsille on koti ja perhe.

Vierailija
9/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan äiti haluaa hetken rauhan, jos on vilkas esikoinen.

Vierailija
10/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö se heivata kokopäivähoitoon?

Vierailija
11/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin, että on pari kertaa viikossa tms.

T. 2

Vierailija
12/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kirjoitukses perusteella en ihan tältä istumalta usko, että lapsi edes häiriköi. Sulla kun näyttäs olevan jonkin sortin suhtautumisongelma....

Siis teidän päiväkodissako vain virikelapset " häiriköivät" . Muut käyttäytyvät niin kuin kultainen käytöskirja opettaa???

T. Äiti jonka kaikki lapset ovat kotona, kukaan ei ole koskaan ollut virikehoidossa. Eikä mua siitä huolimatta haittaa jos muiden ovat.

Vierailija
13/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä se sulle kuuluu, varmaan eripäivänä voi teidän lapsi mesoa ruokailussa.

Vierailija
14/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraatkos sä niin paljon toisten elämää.

Vierailija
15/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kehittyneet normaalisti, on heidän paikka kotona. Mutta myös on niitä joilla sairaita lapsia/käytösongelmaisia tai tarvitsee terapiaa yms. niin kyllä mä suon näille sen puolipäivähoidon kuntoutusmielessä.

Vierailija
16/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinä en menisi arvostelemaan toisten tilanteita jos ei kerta ole mitään hajua taustoista. Itse olen työni kautta törmännyt tähän tilanteeseen (joka on jo räjähtämässä käsiin), että erittäin monille lapsille todellakin hommataan se hoitopaikka joko kuntoutuksellisista syistä tai avohuollon tukitoimena! Toki on virikelapsiakin, mutta koska siitä ei varmaa tietoa ole, niin ehkä kannattas hieman miettiä ennenku alkaa mesoomaan, sillä tilanteet perheissä vaihtelee ja voi olla todellaki rankkoja.

Vierailija
17/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle puheterapeutti sanoi että mun on PAKKO laittaa lapseni tarhaan kielellisen kuntoutumisen takia. En itse olisi halunnut koska en ollut silloin töissä. Ja koska siellähän on vaitiolovelvollisuus tarhantädeillä, niin ei ne voi mennä kertomaan kuka on virike lapsi ja kuka on ihan oikeasti sellanen jonka vanhemmat on töissä

Vierailija
18/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tiedän, että on virikelapsi, kun sen äiti on itse sen moneen kertaan sanonut. mm. vanhempainilloissa

- ap

Vierailija
19/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeestiko täällä ollaan sitä mieltä, että on ihan ok, että meidän " normaalien" " normaalit lapset" toimivat terapeutteina näille käytöshäiriöisille??

huh huh!

minä ainakin haluan, että oma lapseni saa olla päiväkodissa rauhassa ja pelkäämättä, että virikelapset purkaa turhautumiaan häneen!

Vierailija
20/34 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon vasta kun on lastensuojelun asiakas tai muuten OIKEITA todellisia ongelmia. Tämä ajatus vasta tuleekin aika helvetin kalliiksi, jos nyt rahasta halutaan puhua. Ja tärkeimpänä kaikki ne muut syyt. Onneksi kuitenkaan teidän, jotka ette varmaan ole koskaan kuulleet sanaa ennaltaehkäisy (saati ymmärtänyt merkitystä) mielipiteillä ei ole mitään merkitystä. Suokaa tai olkaa suomatta, paheksukaa, olkaa hyväksymättä tai kytätkää päästä varpaisiin ihan rauhassa. Noin aivottomien " mäkin hoidan kymmentä lasta kotona ja hyvin menee" ihmisten tekemisillä ei onneksi ole, eikä tule koskaan olemaan, mitään merkitystä. Päätökset tehdään vähän toisenlaisella aivokapasiteetilla.