Miesystävä ei suostu muuttamaan yhteen, mitä tekisin?
Ollaan 40-45V molemmat. Haluaisin muuttaa miehen luokse, mutta miehellä on yläkouluikäinen lapsi, joka asuu puolet ajasta hänen luona. Oma lapseni on jo lähtenyt pesästä. Koska lapsella on autisminkirjoa, niin en saa muuttaa miehen luokse. Vasta kuulema sitten, kun lapsi muuttaa omilleen eikä lapsen elinolosuhteita saa horjuttaa yhtään ennen sitä. Siihen voi mennä vielä 5-10 vuotta, enkä voi odottaa koko elämääni. Miehelle tämä on aivan kynnyskysymys ja asiasta on ollut riitaa monta kertaa.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mies käyttää lasta tekosyynä. Tunnen kyllä nämä keski-ikäiset miehet, jotka haluavat vain panosuhteen ja pyytävät odottamaan 10 vuotta. Ei kannata jatkaa suhdetta tuollaisen miehen kanssa. Jos rakastaa, haluaa jakaa arjen ilot ja surut toisen kanssa.
Ei pidä paikkaansa. Omat tuvat ja omat luvat on paras vaihtoehto varsinkin kun ollaan toisella kierroksella. Parisuhde kestää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Olisit onnellinen, ettei tarvitse muuttaa yhteen! Mies tietää millaista on elää autistisen lapsen kanssa ja sinusta ei olisi siihen. Nauti oman kodin rauhasta.
Mutta kun asun ihan hirveässä matunistislummissa ja haluan pois täältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat muuttaa yhteen?
Miehellä on iso omakotitalo. Onhan se järjetöntä maksaa kahta asuntoa. ap
Kun haluat muuttaa sinne niin oletko valmis maksamaan puolet kustannuksista vai lähdetkö sillä asenteella että muutat ilmaiseen kotiin missä mies maksaa kaiken asumiseen liittyvät kun onhan se miehen talo?
T. Äiteen nurkissa loisiva kakara
Tämä nyt on ihan päivänselvä provoyritys mutta halusin silti kommentoida että on ihan ok haluta muuttaa yhteen myös kypsemmällä iällä ja "toisella kierroksella" (tai vaikka kymmenennellä). On myös täysin ok olla haluamatta. Tärkeintä on se että on rehellinen sekä itselleen että toiselle. Jos haaveet eivät kohtaa, silloin pitää miettiä onko suhteella aidosti tulevaisuutta.
Itse ajattelin avioeroni jälkeen pitkään että en enää ikinä halua muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Mutta sitten menin vielä rakastumaan ja huomasinkin haluavani kaiken.
Onneksi hän halusi samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mies käyttää lasta tekosyynä. Tunnen kyllä nämä keski-ikäiset miehet, jotka haluavat vain panosuhteen ja pyytävät odottamaan 10 vuotta. Ei kannata jatkaa suhdetta tuollaisen miehen kanssa. Jos rakastaa, haluaa jakaa arjen ilot ja surut toisen kanssa.
Ei pidä paikkaansa. Omat tuvat ja omat luvat on paras vaihtoehto varsinkin kun ollaan toisella kierroksella. Parisuhde kestää paremmin.
Tämä. Kun on jo tahoillamme aiemmin koettu mitä koettu, ei mitään syytä joutua samaan linkoon uudestaan.
Ap kuulostaa väjäjärkiseltä eikä ollenkaan naiselta.
Mutta onhan täällä montakin pakonomaisesti naista esittävää inceliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Aloitus kuulostaa keksityltä juuri siksi että siinä mukamas aikuisikäinen nainen käyttäytyy kuin narsistinen 10-vuotias poika.
Raha ei ole syy muuttaa yhteen, eikä olisi varmaan edes kestävä ratkaisu. Täytyy tuntea pidemmältä aikaa ja oikeasti viihtyä yhdessä mutta tämähän olikin provo ja naisten mustamaalausta taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit onnellinen, ettei tarvitse muuttaa yhteen! Mies tietää millaista on elää autistisen lapsen kanssa ja sinusta ei olisi siihen. Nauti oman kodin rauhasta.
Mutta kun asun ihan hirveässä matunistislummissa ja haluan pois täältä!
Ap paljastui 14-vuotiaaksi persupojuksi.
Vierailija kirjoitti:
Terve mies, miksi on tuollaisen kanssa?
Ap on mies. Sepittelevä pikku misogyynilyllerö.
Oletko niitä ihmisiä joita kutsutaan "hän on vaikea ihminen", ja ihmettelet miksi?
Mies on järkevä. Tapailette nyt miehen lapsettomalla viikolla ja muutatte yhteen myöhemmin kun kummallakaan ei ole enää kotona asuvia lapsia. Se on paras ratkaisu.
Sinullä lienee kaksi vaihtoehtoa, hyväksy asia tai jätä suhde.
Minusta tilanne nyt on ihanteellinen. Kumpikin omillaan, mutta silti yhdessä. Aikuiset ihmiset, joilla ei ole perheen perustamis tarvetta. Oma omaisuus jne.
No huh huh. Jos minulle mies ehdottaa yhteenmuuttoa, niin sanon, että minun elinolosuhteita ei saa horjuttaa yhtään. Niin että ei onnistu. Valitan, olen miehen puolella, oli lapsi tai ei.
Ja toisaalta, omituista tuommoinen väkisin änkeäminen asumaan toisen kotiin, vaikka toinen on monta kertaa näyttänyt punaista valoa. Onko ap:lla kämppä menossa alta?
N57
Vierailija kirjoitti:
Jos haaveilet omasta perheestä, lienee parastavaihtaa kumppania. Tuo mies tuskin suostuu toista lasta hankkimaan janykyisen itsenäistyminen voi viedä kymmenenkin vuotta
Ihan ohi vastaan, mutta autisti ei taida itsenäistyä ikinä. Vaikka asuisi omillaan jossain vaikka yhteisöllisesti. Tutulla on kolmekymppinen autisti "lapsi", mutta on kuin kymmenvuotias, tai alle. Mukavaa muksu kyllä, silloin kun on mukava.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan suostunut muuttamaan yhteen. Naimisissakin olen mut ei jumalauta tulis pieneen mieleen suostua mistään hinnasta saman katon alle yhtään kenenkään kanssa, ennemmin vaikka eroaisin jos muuta vaihtoehtoa ei olisi. En kyllä myöskään kuuntelis asiasta jankutusta ja riidan haastamista. Kun mä sanon kerran ei, se on ja pysyy ei:nä eikä siinä ole mitään jankutettavaa sen enempää. Ihmeen pitkä pinna ukolla, mä olisin jo todennut et suksi vit&#@%, tää oli nyt tässä kun olisit mun kanssa tota ränkytystä ja ulinaa jatkanut.
Sisällön kanssa samaa mieltä. Ulostulo henkii hieman vihanhallintaongelmaa.
Et vissiin ole autistisen ihmisen kans elänyt? Pienikin muutos jo pelkästään rutiineihin on ihan järkyttävää.