Saatan olla otrovertti
otrovertti, jos...
'
Et lapsena koskaan halunnut kesäleireille.
Vietät aikaa mieluummin yksittäisten ystävien kanssa kuin juhlissa tai kaveriporukoissa.
Matkustat mieluummin yksin kuin ryhmässä.
Teet hiljaista vastarintaa sosiaalisia normeja ja perinteitä vastaan.
Lataudut, kun pääset ajattelemaan omia ajatuksiasi yksin. Ryhmäajattelu voi uuvuttaa sinua.
Olet autenttinen.
Kieltäydyt itsesi luokittelemisesta yhteen kategoriaan.
Olet intuitiivinen ja aistit helposti tunnetiloja, mutta muiden on vaikea lukea sinua.
Pinnallisuus tuntuu sinusta vastenmieliseltä.
Otrovertit nauttivat syvällisistä ja täyttymyksellisistä kahden henkilön välisistä ihmissuhteista, mutta ryhmässä he saattavat tuntea olonsa eristetyksi, epämukavaksi ja yksinäiseksi.'IL
Kommentit (10)
Taidanpa olla tuollainen. Ennen minut jätettiin niin systemaattisesti porukoiden ulkopuolelle, että opettelin nojaamaan täysin itseeni. Enää en esim. uudessa harrastuksessa etsi epätoivoisesti ystäviä. Olen kaikille tasapuolisen ystävällinen, mutta jos joku on minulle ynseä, en pahoita enää mieltäni. En myöskään tuhlaa energiaa ankeuttajiin, pysyn valoisana sisältäpäin. Mieluummin itsekseen kuin huonossa seurassa.
Introverteilla ja otroverteilla on tuon listauksen mukaan paljon samaa. Kuuluuko otrovertin persoonaan myös ulkopuolisuuden tunne?
Ihme kyllä, minulla on laaja ystäväpiiri. Enää en vain lähde minkäänlaiseen pakonomaiseen miellyttämiseen. Monet ehkä yrittävät liikaa miellyttää vähän kaikkia. Pomoja, naiset miehiä, ryhmien "pomotyyppejä" jne. Mitä jos vaan lopettaa sellaisen. Minä lopetin. Aion miellyttää nyt eniten itseäni. Kiltti voi olla siltikin.
Et onneksesi ole koprovertti. En toki minäkään, mutta joku saattaisi olla.
Ei kiinnosta nuo luonnehdinnat. Mulla on muita juttuja mielessäni.
Itsenäinen vähän salaperäinen kapinallinen, kuka ei halua samaistua tuohon. Koko ajan tulee jotain uusia -verttejä joiden avulla voi yrittää määritellä itsensä. Yhteistä on se miten positiivisilla tavoilla maalaillaan kyseisen tyypin luonteenpiirteitä, introverttikin on aina joku älykäs tarkkailija joka puhuu harvoin, mutta odottakaas kun se viimein avaa suunsa mitä helmiä sieltä putoileekaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsenäinen vähän salaperäinen kapinallinen, kuka ei halua samaistua tuohon. Koko ajan tulee jotain uusia -verttejä joiden avulla voi yrittää määritellä itsensä. Yhteistä on se miten positiivisilla tavoilla maalaillaan kyseisen tyypin luonteenpiirteitä, introverttikin on aina joku älykäs tarkkailija joka puhuu harvoin, mutta odottakaas kun se viimein avaa suunsa mitä helmiä sieltä putoileekaan.
Tämä 😂😂👍
Miksi kaikkien pitäisi olla äänekkäitä johtajatyyppisiä porukan keskipisteitä. Eihän sitä älämölöä kukaan kestäisi. Mikään homma ei tulisi tehtyä, kun olisi koko ajan vaan kauhea kalkatus menossa.
Olen aina ajatellut olevani vain introvertti, mutta tuo sopii ehkä paremmin.
En ainoastaan viihdy yksin, vaan myös olen vapaa-ajattelija vähän liikaakin.
Olen ollut otrovertti nuoresta pitäen, silloin ei tosin tunnettu kyseistä termiä. Nykyisin olen myös pervertti. Mitäs siihen sanotte?
Minäkin olen uniikkilumihiutalevertti! Siis mää en vaan voi olla niinkuin tiätsä kaikki muut. Se ei oo siis sillain mitenkään niinkuin kato uniikki ja ainutkertainen minä.
Mä kans! Luin ton hetki sitten myös :) Mut en tykkää luokitella itseäni myöskään otrovetiksi. Jos on pakko ni ennemmin introvertin ja otrovertin sekamuoto. Eli todellisuudessa ihmiset vaan jakautuu ns. persoonallisuusjanalla eri kohtiin, ei tiettyihin täsmällisiin lokeroihin. N33