Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cane Corso kerrostalossa? Uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
04.10.2025 |

Mitä mieltä täällä ollaan?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesulissa olisi adoptoitavissa corso mixi. Siksi kaipaan mielipiteitä. Yleensä täällä on koiraihmisiä paikalla. 

Vierailija
22/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat ison koiran, ota kultainennoutaja. Ja asunnon pitää sitten olla vähintään 60 neliötä ja koiraa pitää ulkoiluttaa vähintään neljä tuntia päivässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain kumminkin on cane corsoja kerrostaloissa ja muita isoja koiria. Miksi täällä suhtaudutaan niin negatiivisesti?

Vierailija
24/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu olet, jos ees harkitset, ellet ole ammatti koiran kouluttaja. Tuskin olet. 

Vierailija
26/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu olet, jos ees harkitset, ellet ole ammatti koiran kouluttaja. Tuskin olet. 

No kun miksi jotkut sanoo, että se on ihan okei? Esim mun entinen työkaveri. 

Vierailija
27/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä eläinsuojelulaki aina pitäisi uudistaa niin että vain pieniä koiria kaupunkiin. Isot koirat nauttivat siitä että on mahdollisuus omaan pihaan.

Vierailija
28/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, EI ,EI

Vierailija
29/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä eläinsuojelulaki aina pitäisi uudistaa niin että vain pieniä koiria kaupunkiin. Isot koirat nauttivat siitä että on mahdollisuus omaan pihaan.

Jotkut juoksuttaa vapaana sitten taajamissa ja kaupunkipuistoissa, kun koira on semmoinen, ettei voi viedä koirapuistoon, kun ei tule toimeen toisten koirien kanssa. Mutta tarvitsee paljon liikuntaa ja vapaana juoksentelua. Entisellä kotipaikalla oli yksi pariskunta, jolla joku taistelukoira amstaffi mikä lie, he piti sitä vaan vapaana, kun ei voi koirapuistoon viedä ja se tarvii liikuntaa. 

Vierailija
30/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro minkälainen sinä olet koiranomistajana. Siitähän se riippuu. 

Vierailija
31/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen työkaveri sanoi, että voi ihan hyvin pitää yksiössä, vaikka on iso koira, kun lenkkeilee paljon.

Cane Corso on työkoira sitä ei kerrostaloon ole järkevää ottaa, ottakaa niitä puudeleitä betonikuution koppeihinne. Ja kasvattajat herätys, älkää antako Corsoja kerrostaloihin.

Vierailija
32/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro minkälainen sinä olet koiranomistajana. Siitähän se riippuu. 

Tykkään lenkkeillä paljon ja teen pitkiä lenkkejä kyllä, oli koiraa tai ei. Ap

Vierailija
33/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistanut ja omistan edelleen suurikokoisia palveluskoiria.

Ensimmäinen tuli asuessani kerrostalossa ja tänään, asuessani maalla, omakotitalossa, sanoisin että ei ikinä runsaasti aktiviteettia tarvitsevaa koiraa kerrostaloon.

Vierailija
34/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti edes sellasia käytännön asioita että entäs rapussa törmääminen muiden koirien kanssa, aika stressaavaksi menee elämä jos se ei sujukaan helposti verrattuna johonkin tarvittaessa kainalossa kannettavaan rotuun. Toinen on lonkat, viimeistään vanhana niistä tulee ongelma kerrostalossa isoilla koirilla. Mulla on ollut tanskandoggeja joten tiedän mistä puhun, vaikka näillä olikin paljon ominaisuuksia jotka sopi melkein mihin ympäristöön vaan. 

Vierailija
35/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hyvä koira kerrostaloon. Minulla on cane corson ja villakoiran sekoitus eli pane puudeli kerrostalossa Korsossa. On mahtava tapaus kyllä.

Vierailija
36/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omistanut ja omistan edelleen suurikokoisia palveluskoiria.

Ensimmäinen tuli asuessani kerrostalossa ja tänään, asuessani maalla, omakotitalossa, sanoisin että ei ikinä runsaasti aktiviteettia tarvitsevaa koiraa kerrostaloon.

Miten pärjäsitte sen ensimmäisen kanssa ja tuhosiko asuntoa? 

Vierailija
37/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti edes sellasia käytännön asioita että entäs rapussa törmääminen muiden koirien kanssa, aika stressaavaksi menee elämä jos se ei sujukaan helposti verrattuna johonkin tarvittaessa kainalossa kannettavaan rotuun. Toinen on lonkat, viimeistään vanhana niistä tulee ongelma kerrostalossa isoilla koirilla. Mulla on ollut tanskandoggeja joten tiedän mistä puhun, vaikka näillä olikin paljon ominaisuuksia jotka sopi melkein mihin ympäristöön vaan. 

Miten lonkat liittyy kerrostaloon isoilla koirilla? Monilla koirilla, myös pienillä, voi olla lonkka- ja nivelvaivoja. Ja niitä voi tulla kaikille iän myötä. Varsinkin jos koiran kanssa liikutaan ja treenataan paljon. Eikä liikuntaa voi poiskaan jättää, koska se taas suojaa ja auttaa koiran terveyttä ja hyvinvointia muilta vaivoilta. 

Vierailija
38/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lonkat liittyy kerrostaloon isoilla koirilla? Monilla koirilla, myös pienillä, voi olla lonkka- ja nivelvaivoja. Ja niitä voi tulla kaikille iän myötä. Varsinkin jos koiran kanssa liikutaan ja treenataan paljon. Eikä liikuntaa voi poiskaan jättää, koska se taas suojaa ja auttaa koiran terveyttä ja hyvinvointia muilta vaivoilta. 

Ainoastaan tulee mieleen että asuu vanhassa kerrostalossa, jossa ei ole hissiä. Portaiden nousu kun ei ole hyväksi.

Vierailija
39/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Älä vaaranna muita.

Vierailija
40/86 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan hyvä koira kerrostaloon. Minulla on cane corson ja villakoiran sekoitus eli pane puudeli kerrostalossa Korsossa. On mahtava tapaus kyllä.

Kane Korsosta ja Pane Puudeli on tuttu parivaljakko lähiössä.