Autoilun kieltäminen osaamattomilta
Autoilu pitäisi kieltää niiltä jotka eivät osaa ajaa, vaan aiheuttavat turhia vaaratilanteita ja kuolemia. Lisää valvontaa ja kovemmat rangaistukset, esim. kortti pois heti ja takaisin sen saa vasta suoritettuaan autokoulun hyväksytysti uudelleen.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Korttiahan ei tuollaisilla pitäisi siis ollakaan.
Pienillä paikkakunnilla kortin saa helposti, mutta eivät sitten osaa ajaa kaupungeissa.
Autokoulun uudelleen käytättäminen olisi rahallisesti kohtuutonta liikennevirheistä, sekä hyödyt jäävät vähäisiksi jos juurisyytä ajamisen hankaluudelle ei löydetä. Kyllä ne ongelmattomat harjoitteli itsensä varmoiksi kortin saatuaan, ainakin omista kavereista. Neuropsykiatrisia testejä sen sijaan autokouluun kannattaisin, monella kortin ajo ikäisellä kun voi olla esim ADHD tietämättään. Itselläkin on selvästi jotain keskittymisongelmaa, ja siksi älysin itse luopua autoilusta.
Ajaminenhan on helppoa, mutta monelle tuntuu olevan vaikeaa katsoa eteensä. Vasta näin nuoren miesoletetun ajavan eteenpäin, mutta katsoi taaksepäin. Yleensä nämä katsoo puhelinta.
Ehdottomasti samaa mieltä. Sakotusta pitäisi ihan alkuun kiristää siten että 1km/h yli suurimman sallitun tarkoittaisi 1000e sakkoa, jos nopeusrajoitus on vaikka 40km/h ja ajat siinä 45km/h niin 5000e tulisi sakkoa. Tämä hillitsisi kaahaamista tehokkaasti.
Turvavälit kuntoon, jos turvaväli on liian pieni niin kortti pois ja uudestaan pitäisi suorittaa autokoulu.
Puhelinta näpräävät kuskit myös uudestaan autokouluun.
Tuntuu oikeasti siltä että 80% autoilijoista ei osaa liikennesääntöjä eikä ne tiedä mitä liikennemerkit tarkoittaa.
Julma ratkaisu, koska moni mies menettäisi työnsä. 😞
Lyhyetkin kävelymatkat ajetaan nolosti autolla.
Autokoulussahan kaikki kaahaajatkin ajaa nätisti jotta sitten saavat sen kortin. Sen jälkeen jatkavat kaahaamista ym. vaaratilanteiden aiheuttamista. Jos haluat vaaratilanteita aiheuttavat pois liikenteestä niin ainoa keino on se että kortti pois koko elämän ajaksi tosin ilman korttia varmaan moni sitten ajaisi mutta se olisi ainoa keino edes vähentää niitä tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Teiden tukot ja muut etanat pysyköön jatkossa kotonaan tai menköön bussilla.
Ei, vaan nimenomaan ylinopeuden ajajilta kortti pois. Hehän ne vaaratilanteet aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Julma ratkaisu, koska moni mies menettäisi työnsä. 😞
Lyhyetkin kävelymatkat ajetaan nolosti autolla.
Kyllä nykyään myös naiset ajaa ylinopeutta eikä ne piittaa turvaväleistä. Tänään kun ajelin kauppaan, nopeusrajoitus oli 50 ja ajoin mittarin mukaan 50 eli todellinen nopeuteni oli 48-49, minut ohitti nainen ja se ajoi törkeää ylinopeutta 50 alueella, varmaan 70 oli vauhtia sillä.
Vierailija kirjoitti:
Autokoulussahan kaikki kaahaajatkin ajaa nätisti jotta sitten saavat sen kortin. Sen jälkeen jatkavat kaahaamista ym. vaaratilanteiden aiheuttamista. Jos haluat vaaratilanteita aiheuttavat pois liikenteestä niin ainoa keino on se että kortti pois koko elämän ajaksi tosin ilman korttia varmaan moni sitten ajaisi mutta se olisi ainoa keino edes vähentää niitä tilanteita.
Miksi poliisit ei vaan voisi sakottaa herkemmin ylinopeudesta ja sakkojen määrä pitäisi olla tuntuvat jotta kaahaaminen loppuisi? Ylinopeuteen nollatoleranssi ja minimisakon määrä pitäisi olla tuntuva, sellanen että se oikeasti tuntuisi sakolta.
Vierailija kirjoitti:
Ajaminenhan on helppoa, mutta monelle tuntuu olevan vaikeaa katsoa eteensä. Vasta näin nuoren miesoletetun ajavan eteenpäin, mutta katsoi taaksepäin. Yleensä nämä katsoo puhelinta.
Monesti taas turvaväli on aivan liian pieni ja sitten sen autoilijan pitää tuijottaa tiukasti edessä ajavan jarruvaloja ettei vaan törmää sen edellä ajavan perään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Teiden tukot ja muut etanat pysyköön jatkossa kotonaan tai menköön bussilla.
Ei, vaan nimenomaan ylinopeuden ajajilta kortti pois. Hehän ne vaaratilanteet aiheuttavat.
Jos huomaat toistuvasti vetäväsi jonoa liikenteessä niin kannattaa jatkossa pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaat toistuvasti vetäväsi jonoa liikenteessä niin kannattaa jatkossa pysyä kotona.
Paskanmarjat. Jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja silti vetää jonoa perässä niin sun mielestä silloin ei pitäisi ajaa autolla? Mä en aja koskaan ylinopeutta, ajan aina maksimissaan suurinta sallittua nopeutta ja vedän usein jonoa perässä, minä siis olen se huono kuski kun noudatan liikennesääntöjä?
Ei se ole osaamisesta kiinni, kaikki kellä kortti on saatu, osaavat kyllä. Rikkeet johtunevat enimmäkseen huolimattomuudesta, ettei keskitytä siihen ajamiseen vaan jotain muuta siinä puuhastellaan.
Korttihan lähtee jo nyt toistuvista rikkeistä ainakin määräajaksi.
Sitten on niitä piittaamattomia jotka ei välitä mistään mitään. He ajaa vaikka ilman korttiakin, joten kortin menetys ei ole ratkaisu.
Hidastetöyssyt tms. on taas sitä että rangaistaan kaikkia parin piittaamattoman mulkun takia. Pitäisi rangaista vain sitä joka tekee väärin. Nuo töyssyt kuluttaa turhaan autojen alustan osia, hidastukset ja liikkeellelähdöt rasittaa voimansiirtoa ja aiheuttavat turhaan ylimääräistä polttoaineenkulutusta sekä päästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vedän usein jonoa koska ajan nopeusrajoitusten mukaan. Sun viesti on huono, niiden jotka ajaa yli suurimman sallitun nopeuden niin heidän pitäisi pysyä kotona. Minä hidastan vauhtiani jos joku ajaa minun takapuskurissa kiinni, jos jonoa on perässä ja minun takapuskurissa roikutaan niin hidastan vauhtiani.
Pysy sinä kotona jos et halua noudattaa liikennesääntöjä.
M34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi poliisit ei vaan voisi sakottaa herkemmin ylinopeudesta ja sakkojen määrä pitäisi olla tuntuvat jotta kaahaaminen loppuisi? Ylinopeuteen nollatoleranssi ja minimisakon määrä pitäisi olla tuntuva, sellanen että se oikeasti tuntuisi sakolta.
Ylinopeuteen?
Se että sun japsiauton nopeusmittari näyttää 80km/h ei ole oikea nopeus kun kaikki muut pyyhkii ohi koska heidän mittarin mukaan ajat 70km/h ja keräät toistuvasti letkan perääsi.
Tai että 60km/h alueella ajat 50h/km ihan vaan varmuuden vuoksi joka on siis 40km/h.
Ajelin tuossa mökille ja satasen alueella joku tunari veti jonoa seitsemänkymppiä. Kas kun ohituskaista alkoi niin johan se kaasukin löytyi. 120 mittarissa ei päässyt edes rinnalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylinopeuteen?
Se että sun japsiauton nopeusmittari näyttää 80km/h ei ole oikea nopeus kun kaikki muut pyyhkii ohi koska heidän mittarin mukaan ajat 70km/h ja keräät toistuvasti letkan
Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa nopeusrajoitus?
Vierailija kirjoitti:
Ajelin tuossa mökille ja satasen alueella joku tunari veti jonoa seitsemänkymppiä. Kas kun ohituskaista alkoi niin johan se kaasukin löytyi. 120 mittarissa ei päässyt edes rinnalle :D
Piditkö kenties liian pientä turvaväliä siihen edellä ajavaan? Minä ainakin härnään takapuskurissa roikkujia ihan vaan kostoksi :D Oletko koskaan huomannut että kun roikut takapuskurissa kiinni niin sen edellä ajavan auton nopeus alkaa seilaamaan ja se alkaa tekemään kiusaa sinulle jotta ärsyynnyt :D Pysy kotona sinä heikkohermo ja koita opetella pitämään riittävät turvavälit äläkä provosoi muita kuskeja senkin hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanmarjat. Jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja silti vetää jonoa perässä niin sun mielestä silloin ei pitäisi ajaa autolla? Mä en aja koskaan ylinopeutta, ajan aina maksimissaan suurinta sallittua nopeutta ja vedän usein jonoa perässä, minä siis olen se huono kuski kun noudatan liikennesääntöjä?
Jep. Juuri näin. Olet huono kuski.
Kielletään englannin puhuminen, jos sitä ei osaa lausua oikein.