Kuinka hyvin uskoisit pärjääväsi n. 2000€ bruttoansioilla/kk? Jos et asu pääkaupunkuseudulla.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistavasti! Nykyisin sinkkuna kituutan 595 eurolla Tampereella.
Joku muu maksaa sun laskut.
Ei maksa. Ei ole varaa tehdä laskuja.
?? Vuokra, sähkö, vesi...
Yhtiövastike, sähkö, vesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin pärjäisin tuolla summalla yksikseni.
Nyt bruttotulot luokkaa 2000 euroa eli 1700 nettona ja siihen päälle lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella 200 euroa kuukaudessa eli lapaseen tulee aikalailla tasan 1900 euroa kuukaudessa. Kauheasti tällä rahalla ei juhlita, koska yhden teinilapsen vanhempana asumme kolmiossa jossa vuokra on yli tonnin kuussa. Harkitsen muuttoa isoon kaksioon tulevan talven aikana jotta rahaa saisi enemmän muuhun kulutukseen.
Unohdit tästä yhtälöstä nyt elatusmaksun, elatustuen tai lapsen perhe-eläkkeen. Joku noista kolmesta tulee varmasti tilanteessa, jossa saa yksinhuoltaja korotusta lapsilisään.
Ei tule, koska yksinhuoltajakorotuksen saa myös siinä tilanteessa että lapsen toisen huoltajan kanssa on yhteishuoltajuus lapsesta. Olemme eksän kanssa sopineet että kumpikaan ei maksa toiselle mitään koska lapsi aikalailla fiftyfifty molemmissa kodeissa. Eksä hyvätuloisena sitten makselee lapsen pelikoneet, polkupyörät, merkkivaatteet ja muut kalliimmat jutut, minä ostan lähinnä ruokaa ja perusjuttuja lapselle. Lapsen elatusasioissa ei ole pakko asioida viranomaisten kanssa jos vanhemmat sopivat asioista keskenään.
jos ansioilla viitataan palkkatuloihin niin ihan hyvin. Pärjäsinhän niukasti myös kun palkka- ja tukitulot olivat 0.
Kahden hlön taloudessa pärjäämme hyvin 1800e/kk bruttotuloilla. Pienet menot helpottaa, kuten esimerkiksi vuokraomakotitalo 320e/kk.
Saisin enemmän säästöön. Koiran hankinta olisi mahdollisempaa! Saan nyt nettona n 1800 euroa kuussa, ja siitäkin jää säästöön.
Tampereella olen. Yksin asuva, ei autoa.
En :D Olen lapsesta saakka tottunut mukavan porvarilliseen ja helppoon elämään, ja parin tonnin tuloilla elämä tuntuisi kituuttamiselta. Mitä tuosta edes jää käteen verojen jälkeen?
Toisaalta olen aika sopeutuvainen ja nautin nytkin elämän pienistä arkisista iloista, jotka eivät vaadi rahaa, joten pitäisi vain keskittyä niihin enemmän. Mutta olisi todella paha paikka vaikka joutua kerrostaloon asumaan, koska stressaannun valtavasti naapureiden äänistä.
Meillä 4 hengen perhe pärjää 2000e nettotuloilla.
No tuolla rahalla pitää pärjätä kahden lapsen kanssakin. Olen opiskelija ja saan siis opintotuen ja lainan. Lapsista lapsilisät ja elatustuet. Joku vajaa pari tonnia siis käteen, lähes puolet toki siitä lainaa. Omistusasunto, joten ei asumistukea. Joku 1500 riittää yleensä hyvin, jos ei ylimääräisiä laskuja. Halpa asuminen kun on, ei juuri lainaa. Yksin tuo riittäisi hyvin, vaikka olisi vuokralla. Opintojen jälkeen toivottavasti töitä ja silloin ehkä tulot kaikki yhteensä netto 3000 ja se olisi jo tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvin. Nyt olen eläkkeellä ja nettoeläke on noin 1200 euroa. Työelämässä palkkani oli vajaa 2000 euroa bruttona.
Minulla eläke 1100 nettona, todella pienipalkkaisissa töissä olen ollut. Vuokralla omakotitalossa jossa maksan vuokran lisäksi sähkölämmityksen sekä käyttösähkön, sähkön siirron joka yksi kalleimmista Suomessa. Myös roska-astian tyhjennyksen, jätekaivon tyhjennykset, nuohoukset, polttopuut. Toki oma valinta, jos muuttaisin kerrostaloon jäisi keskimäärin noin 300 euroa enemmän käyttörahaa. Nyt joka kuun lopulla tekee tosi tiukkaa ruoankin suhteen. Arvostan kuitenkin omaa vapauttani niin paljon etten ihan heti aio luopua tästä. Niin, asun siis yksin. N. 69v.
Tällä hetkellä bruttopalkka 1668e kuukaudessa, lisänä vain lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella eikä muuta. Hyvin pärjätään, 3h ajomatka Helsingistä ja oma kotikin :)
Netto nyt 2000-2200 e, kyllähän tuolla palkalla elintaso laskisi nykyisestä. Nyt jää jotain säästöön ja sijoituksiinkin, tuolla eläminen olisi lähinnä kädestä suuhun. Ja olen kyllä saanutkin joskus tuota palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 4 hengen perhe pärjää 2000e nettotuloilla.
Eikö netto ole eri kuin brutto, tässähän kysyttiin bruttoa ja vieläpä yksinasuvalla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin pärjäisin tuolla summalla yksikseni.
Nyt bruttotulot luokkaa 2000 euroa eli 1700 nettona ja siihen päälle lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella 200 euroa kuukaudessa eli lapaseen tulee aikalailla tasan 1900 euroa kuukaudessa. Kauheasti tällä rahalla ei juhlita, koska yhden teinilapsen vanhempana asumme kolmiossa jossa vuokra on yli tonnin kuussa. Harkitsen muuttoa isoon kaksioon tulevan talven aikana jotta rahaa saisi enemmän muuhun kulutukseen.
Unohdit tästä yhtälöstä nyt elatusmaksun, elatustuen tai lapsen perhe-eläkkeen. Joku noista kolmesta tulee varmasti tilanteessa, jossa saa yksinhuoltaja korotusta lapsilisään.
Ei todellakaan ole automaatio.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti, sillä elätän kahta opiskelevaa nuorta.
Nuoret voivat ottaa opintolainaa, on halpakorkoistakin. Niin ennen tehtiin.
Erinomaisesti. Nyt pärjäilen siinä 1300 eurolla kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kahden hlön taloudessa pärjäämme hyvin 1800e/kk bruttotuloilla. Pienet menot helpottaa, kuten esimerkiksi vuokraomakotitalo 320e/kk.
Mistä näitä halpoja vuokraomakotitaloja saa? Tänään toinen kerta kun joku kehuskelee 300 e/kk talolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistavasti! Nykyisin sinkkuna kituutan 595 eurolla Tampereella.
Joku muu maksaa sun laskut.
Ei maksa. Ei ole varaa tehdä laskuja.
Yhtiövastike, sähkö, vesi
Maksatko ne siitä 595 eurosta? Vai Kela?