Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisiä näyttää kovasti kadettavan jos joku mies on DI

Vierailija
04.10.2025 |

Naiset on taas sulaa vahaa sen käsissä 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen DI ja syön kinkkua suoraan paketista.

Minäkin olen DI ja maalasin äsken taulun, jonka myyn 5000 €. Myöhemmin teen suuren puhalluksen a banaani ja ilmastointeippi. 

Mahtaa vituttaa? 5 miljoonaa €. 

DI:n tutkinnosta ei ole ollut muuta kuin haittaa tässä asiassa. 

Vierailija
22/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankoni on DI, eikä kukaan hänen tutustunut varmasti kadehdi hänen vaimoaan. Korkeintaan ihailee tämän pitkää pinnaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen DI ja syön kinkkua suoraan paketista.

Minäkin olen DI ja maalasin äsken taulun, jonka myyn 5000 €. Myöhemmin teen suuren puhalluksen a banaani ja ilmastointeippi. 

Mahtaa vituttaa? 5 miljoonaa €. 

DI:n tutkinnosta ei ole ollut muuta kuin haittaa tässä asiassa. 

Kyllä. DI:n koulutus sanoo, älä liimaa ilmastointiteipillä banaania seinään. Ei pysy! Ei kestä! Miksi? Ei, ei, ei. Huutaa koko DI:n ammattikunta. 

Kun vastaava teos myytiin 5 miljoonalla (dollarilla), miettii moni DI, miksikäs ei. Voisiko tehdä samanlaisen ? EI VOI! 

Vierailija
24/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni DI luuli olleensa hauska teekkarina.

Vierailija
25/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on DI. Siis miesten aatelia. Ymmärrän, että se aiheuttaa kateutta muissa naisissa.

Eli teillä ainakin on jatkuvasti vähintään kolme eri leikkelettä tarjolla?

Vierailija
26/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadettavan? 

Vierailija
27/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadettavan? Luulisi di:n osaavan kirjoittaa..

t. FM

Vierailija
28/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja, vaimon vierailevia naisia jopa jännitti etukäteen kun kuulivat, että DI perheineen on tulossa meille kylään. Voi eikä. Kyselivät toisiltaan, että mitä mieltä olet ja jännittääkö sinua. Itse DI:nä katselin huvittuneena vierestä ja ihmettelin, että mitäs tämä nyt on. Emme siis ole pelottava ihmiskunnan huipentuma vaan järjestelmällisesti ajatteleva ja kovan koulun läpikäynyt ammattiryhmä, jonka todellinen arvo punnitaan lopulta työelämässä. 

Se täytyy silti DI:n puolesta sanoa, että matemaatiikan ja fysiikan osalta ja lisäksi tietotekniikan digitaalisen signaalinkäsittelyn erityisvaatimusten vuoksi tuo tutkinto ei ole mitään leikintekoa. Olen ohjannut näitä aloittajia ja se opiskelutyön vaativuus ja määrä tulee monelle yllätyksenä. 

Vierailija
29/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt treffeillä neljän DI-Miehen kanssa. He olivat iältään nelikymppisiä. Heistä vain yksi halusi tarjota minulle aterian ensitreffeillä ravintolassa/kahvilassa, kaksi maksoi vain omansa. Yksi kysyi minulta, päivätyössä käyvältä sairaanhoitajalta, että haluanko minä tarjota hänelle. No en halunnut.

Vierailija
30/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ja sitten oli lisäksi yksi aikuispuolen DI-opiskelija, joka suoritti tutkintoa työnsä ohella.

Vierailija
31/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:t on aika neitejä.

Vierailija
32/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa on oikein tutkittu. Etenkin naiset arvostavat koulutusta ja koulutus keskimäärin tuo mukanaan myös paremman sosioekonomisen aseman. Tilastojen mukaan suurituloisin desiili miehistä on kaksi kertaa useammin aviossa kuin pienituloisin desiili. Väittääkö joku, että tämä on vain sattumaa?

Jos näin, niin miksi juuri DI olisi se jota hehkutetaan? Läheskään aina DI:n palkka ei ole kovinkaan kummoinen. Tunnen DI:n jonka palkka on ihan oman kertomansa mukaan noin 5500€. Paljon enemmän tienaa vaikkapa erikoislääkäri, liikennelentäjä tai lakimies. Olen ollut kihloissa automyyjän kanssa, joka tienasi 5500-6500€. 

Ei tienaa. DI tienaa 100000 - 150000e vuodessa. Osa yli 300 000e. Suomen yritysjohtajista suurin osa on DItä. Tuo 5500e/kk on kova palkka, mutta se on vain vastavalmistuneen aloituspalkka. Lääkäri, lakimies ja lentäjä eivät ole johtajia, DI on.

Suomessa insinöörityö on halpuutettua, mutta esim. Saksassa jo alkupalkka on 12000e/kk

Vierailija
33/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun veli on DI ja kyllä se on hieno homma. Appiukkonsa kehui häissä vävynsä ammattia kaikille vieraille. Eikä mikä tahansa DI vaan tuotantotalouden sellainen Otaniemestä.

Vierailija
34/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuja, vaimon vierailevia naisia jopa jännitti etukäteen kun kuulivat, että DI perheineen on tulossa meille kylään. Voi eikä. Kyselivät toisiltaan, että mitä mieltä olet ja jännittääkö sinua. Itse DI:nä katselin huvittuneena vierestä ja ihmettelin, että mitäs tämä nyt on. Emme siis ole pelottava ihmiskunnan huipentuma vaan järjestelmällisesti ajatteleva ja kovan koulun läpikäynyt ammattiryhmä, jonka todellinen arvo punnitaan lopulta työelämässä. 

Se täytyy silti DI:n puolesta sanoa, että matemaatiikan ja fysiikan osalta ja lisäksi tietotekniikan digitaalisen signaalinkäsittelyn erityisvaatimusten vuoksi tuo tutkinto ei ole mitään leikintekoa. Olen ohjannut näitä aloittajia ja se opiskelutyön vaativuus ja määrä tulee monelle yllätyksenä. 

ja sitten kello soi ja heräsit todellisuuteen?

Vierailija
35/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt treffeillä neljän DI-Miehen kanssa. He olivat iältään nelikymppisiä. Heistä vain yksi halusi tarjota minulle aterian ensitreffeillä ravintolassa/kahvilassa, kaksi maksoi vain omansa. Yksi kysyi minulta, päivätyössä käyvältä sairaanhoitajalta, että haluanko minä tarjota hänelle. No en halunnut.

Siis kummassa se yksi sen tarjosi. Kahvilassa vai ravintolassa? Ei ne ensitreffit voineet olla kahdessa paikassa. 

Se DI ei välttämättä saa edes samaa palkkaa kuin sairaanhoitaja. 

Ja miksi sen miehen pitäisi ylipäänsä tarjota? Kumpikin maksaa omansa

Vierailija
36/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuva yliopistolla matematiikan, kemian ja fysiikan luennoille. Puhu sen jälkeen vaikeudesta, vaativuudesta ja määrästä. 

Vierailija
37/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä läheskään kaikki dippainssit tienaa noin paljon. Mediaanipalkka taitaa pyöriä vähän 5500 euron paremmalla puolella, joten puolet tienaa vähemmän kuin sen. Paljon riippuu työtehtävistä. Julkisella ilman esimiesvastuuta palkka ainakin on alle tuon, ja varmaan monessa muussakin paikassa. 

Vierailija
38/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juristi ja vähemmän kiinnostavat jotkut insinöörit. Matematiikka ja fysiikka olivat yliopistolla kiehtovia oppiaineita. Kävin myös kansiksen ja elokuvataiteen sekä kirjallisuushistorian luennoilla.

Vierailija
39/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo mun tuntema DI tosiaan tienaa 5500€, eikä ole vastavalmistunut. Eikä sitäpaitsi myöskään johtaja. En viitsi tarkemmin kertoa mitä tarkalleen tekee työkseen, ettei tunnisteta, mutta sen sanon, että en kyllä ymmärrämiksi sitä työtä tehdäkseen tarvitsee DI:n tutkintoa. Englanninkielen kun kunnolla hallitsee, ja jonkin verran tietoteknisiä taitoja, niin mun nähdäkseni sitä hommaa pystyisi tekemään melkein millä koulutuksella vaan.

Vierailija
40/48 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Tuo on vaan joku outo tällä palstalla leviävä myytti. Oikeassa elämässä ei ole sen enempää merkitystä kuin muillakaan ammateilla. Itseasiassa insinööreistähän kerrotaan aika paljon vitsejä. Ennemminkin pidetään siis vähän omanlaisinaan erikoisina tyyppeinä. Tunnen kyllä muutaman. DI:n nimenomaan. Ihan tavallisia ihmisiä ovat molemmat. 

Niin, Miksi insinöörit eivät syö suolakurkkuja?

- Pää ei mahdu purkkiin ja käsillä ei osaa tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi