Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkähän takia mun toimeentulotuesta poistettiin 150 euron suojaosa?

Vierailija
04.10.2025 |

Ei ole nyt Kela auki, joten en voi kysyä, niin olisikohan täällä paikalla joku Kelan asiantuntija?

Työpaikkani siis meni konkurssiin viime kuussa, mutta olin viime kuussakin vielä töissä noin viikon ja sitten oli parin viikon irtisanomisaika. Löysin uuden työpaikan melkein heti, mutta nollatuntisopimuksella ja aloitin nyt ensimmäinen päivä uudessa työssä. Olen siis ollut tälläkin viikolla jo kolmena päivänä töissä ja töitä kyllä on joka päivälle tässäkin kuussa, mutta ei niin paljoa vielä, että pärjäisin omillani. Toimeentulotuen päätöksissä ei kuitenkaan huomioitu ollenkaan tuota 150 euron suojaosaa, vaikka olin kirjoittanut hakemukseen, että minulla on jo uusi työpaikka ja aloitan heti kuun alussa, mutta palkka tulee vasta marraskuun viides päivä. Olisiko siis palkan pitänyt tulla tässä kuussa, että se 150 euron suojaosa huomioitaisiin? Vähän hölmöä jos on näin sillä jos olisin saanut palkan tässä kuussa, niin enhän minä sitä toimeentulotukea edes olisi tarvinnutkaan välttämättä. Nyt kuitenkin tuli kustannuksia uuden työpaikan takia, kun jouduin ostamaan uusia ulkovaatteitakin uuden työn takia ja bensaa, että pääsen kulkemaan paikasta toiseen siinä työssä. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni 150 € suoja-osa poistettiin toimeentulotuesta kokonaan.

Ei se laki vielä ole tullut voimaan. 

Se tuskin nyt estää kelaa toimimasta lakien ohi. Siellä varmaan sovelletaan vähän niin ja näin virallisten ohjeistuksien mukaan. 

Vierailija
22/22 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni 150 € suoja-osa poistettiin toimeentulotuesta kokonaan.

Äänestäkää vain uudestaan persuja ja kokkareita, niin saatte lisää näitä kiristyksiä ja leikkauksia.

Joo, ei todellakaan äänestetä ja en ole koskaan äänestänytkään. Sen verran on järkeä vielä päässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi