Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, nyt se tapahtui

Vierailija
04.10.2025 |

.. pakko ehkä myöntää (itselleen) että vakkaripano taitaa vastata vähän syvällisempiinkin tarpeisiin ku vaan seksi. Niinkuin läheisyys, kosketus, huomio.. Nyt on sitten varmaan pakko lopettaa tämä, vaikka se nyt on suunnilleen viimeinen asia mitä tahdon tehdä. Mitään "oikeaa" suhdetta en halua, mutta kuitenkin taidan tahtoa sen inan verran liikaa. 

Tämä nyt vaan tällainen vuodatus kun turhauttaa.

N40+

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kärsinyt aloittajan vaivasta, mutta aina ja siis aivan joka kerta on käynyt niin, että mies kehittää tunteita. Siis hyvin voimakkaita tunteita ja yhtäkkiä onkin tyyliin kosinnat tulilla :/

Itselläni tässä voi vaikuttaa se, että olen näiden fwb-hommien aikana ollut sinkku ja vaatinut, että toinenkin on joko sinkku tai avoimessa/polysuhteessa niin että saan tsekata asian siltä mahdolliselta asuinkumppanilta. Eli en ole halunnut sekaantua pettämiseen. 

En usko olevani niin ihmeellinen saalis ja sielunkumppanin vaan että tunteita nyt vain tuppaa tulemaan kun hengaillaan ja naidaan yhdessä. Joskus olen sitten lähtenytkin painostuksen jälkeen johonkin että "seurustellaan mutta mennään sinun ehdoilla ja varmasti ei tule ongelmia". Noh, ongelmia on tullut, aina. Olen teoriassa jännä ja uniikki ja ihana mutta tiedän olevani taustoiltani ja persoonaltani sellainen että suhde ei. vain. onnistu. 

Jatkossa olen viisaampi jos yritän tällaista taas viritellä. 

Vierailija
22/41 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse kärsinyt aloittajan vaivasta, mutta aina ja siis aivan joka kerta on käynyt niin, että mies kehittää tunteita. Siis hyvin voimakkaita tunteita ja yhtäkkiä onkin tyyliin kosinnat tulilla :/

Itselläni tässä voi vaikuttaa se, että olen näiden fwb-hommien aikana ollut sinkku ja vaatinut, että toinenkin on joko sinkku tai avoimessa/polysuhteessa niin että saan tsekata asian siltä mahdolliselta asuinkumppanilta. Eli en ole halunnut sekaantua pettämiseen. 

En usko olevani niin ihmeellinen saalis ja sielunkumppanin vaan että tunteita nyt vain tuppaa tulemaan kun hengaillaan ja naidaan yhdessä. Joskus olen sitten lähtenytkin painostuksen jälkeen johonkin että "seurustellaan mutta mennään sinun ehdoilla ja varmasti ei tule ongelmia". Noh, ongelmia on tullut, aina. Olen teoriassa jännä ja uniikki ja ihana mutta tiedän olevani taustoiltani ja persoonaltani sellainen että suhde ei. vain. onnistu. 

Jatkossa olen viisaa

Hei. Kysymys sinulle ja muille fwb-suhteita harrastaneille naisille. Miten nämä suhteet ovat saaneet alkunsa? Miehenä en osaa oikein edes kuvitella sellaista tilannetta, missä ehdottaisin tällaista suhdetta naiselle ja hän ei pelkästään olisi pahoittamatta mieltään, vaan vieläpä innostuisi ideasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei. Kysymys sinulle ja muille fwb-suhteita harrastaneille naisille. Miten nämä suhteet ovat saaneet alkunsa? Miehenä en osaa oikein edes kuvitella sellaista tilannetta, missä ehdottaisin tällaista suhdetta naiselle ja hän ei pelkästään olisi pahoittamatta mieltään, vaan vieläpä innostuisi ideasta."

Nuorempana alkoi ystäväpiirin kautta tutun kaverimiehen kanssa, kun juteltiin muutenkin tosi syvällisiä ja puhuttiin eroista, seksistä, deittailun ahdistavuudesta jo ajatuksenakin ja toin sitten esille, että olisipa kätevää jos... Tästä idea sitten jalostui ja kesti useamman vuoden ja oli ehdottomasti paras näistä järjestelyistä.

Muut myöhemmin 30+ iässä olleet niin että olen ihan selkeästi asian ilmaisten etsinyt tällaista järjestelyä. Jostain syystä se ei ole ihan helppoa vaan tosi moni mies kuitenkin sitten haluaisi seurustella jos synkkaa paremmin. Tällä hetkellä olen juuri tällaisen kamalan seurusteluyritelmän jälkimainingeissa ja nuolen varmaan haavojani hyvän aikaa ja vaihdan ehkä muutenkin maisemaa ennen kuin kokeilen onneani taas :P

Yleensä kai naiset tosiaan useammin haluaa suhteen? Itse olen mallia että tyyliin ostaisin mieluiten seksiä joltain yhdeltä hyväksi havaitulta mieheltä, mutta ei kyllä sellaiseen köyhänä varaa. Ainakaan tarpeeksi usein. Vaihtuvien tuntemattomien miehien kanssa sekstailu taas tuntuu aivan mahdottomalta etenkin kun en juo enkä juhli. Koska miten ehkäisy, terveys, yhteiset toiveet ja halut seksissä jne

Vierailija
24/41 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei. Kysymys sinulle ja muille fwb-suhteita harrastaneille naisille. Miten nämä suhteet ovat saaneet alkunsa? Miehenä en osaa oikein edes kuvitella sellaista tilannetta, missä ehdottaisin tällaista suhdetta naiselle ja hän ei pelkästään olisi pahoittamatta mieltään, vaan vieläpä innostuisi ideasta."

Nuorempana alkoi ystäväpiirin kautta tutun kaverimiehen kanssa, kun juteltiin muutenkin tosi syvällisiä ja puhuttiin eroista, seksistä, deittailun ahdistavuudesta jo ajatuksenakin ja toin sitten esille, että olisipa kätevää jos... Tästä idea sitten jalostui ja kesti useamman vuoden ja oli ehdottomasti paras näistä järjestelyistä.

Muut myöhemmin 30+ iässä olleet niin että olen ihan selkeästi asian ilmaisten etsinyt tällaista järjestelyä. Jostain syystä se ei ole ihan helppoa vaan tosi moni mies kuitenkin sitten haluaisi seurustella jos synkkaa paremmin. Tällä hetkellä olen juuri tällaisen kamalan seurusteluyritelmän jälkimain

Tuo käy järkeen, että järjestely lähtee sulavasti liikkeelle, jos se tapahtuu naisen aloitteesta. Mies varmaan hyvin harvoin pahastuu ehdotuksesta, vaikkei sitten tilaisuuteen syystä tai toisesta tarttuisikaan. 

Veikkaan olevan hyvin yleistä, että vähintään jompi kumpi järjestelyyn osallistuvista kehittää tunteita. Erityisesti, jos se toinen osapuoli poikkeaa positiivisesti siitä massasta mitä tyypillisesti pääsee deittailemaan.

Vierailija
25/41 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain ilmoituksella 

Ap

Vierailija
26/41 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koskaan onnistunut salaamaan tunteensa ja jatkamaan kuin mitään ei olisi? 

Äkkiä tarkasteltuna uhka eikä mahdollisuus

Vierailija
27/41 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hain ilmoituksella 

Ap

Ok. Aika tehokasta ja harkittua toimintaa.

Väistämättä herää uteliaisuus, että minkälaisia ne syyt ovat, ettet voi lähteä nykyisestä suhteestasi? Jos et halua yksityiskohtaisesti kertoa, niin ehkä ihan yleisellä tasolla.

Pelkäätkä kostoa, sosiaalisia seurauksia, taloudellisia seurauksia, uskotko ettet jollain tavalla selviydy ilman miestäsi, vai etkö halua rikkoa lastesi perhettä oman onnellisuutesi vuoksi?

Vierailija
28/41 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain ilmoituksella 

Ap

Väistämättä herää uteliaisuus, että minkälaisia ne syyt ovat, ettet voi lähteä nykyisestä suhteestasi? Jos et halua yksityiskohtaisesti kertoa, niin ehkä ihan yleisellä tasolla.

Pelkäätkä kostoa, sosiaalisia seurauksia, taloudellisia seurauksia, uskotko ettet jollain tavalla selviydy ilman miestäsi, vai etkö halua rikkoa lastesi perhettä oman onnellisuutesi vuoksi?

Rikkonaisen oman lapsuuden jälkiä varmaan. Omani oli karmeaa. Nyt arki pyörii, kotona on turvallista, tasapainoista. Meillä nauretaan, tehdään yhdessä, puolison kanssa olen ystävällisissä väleissä. Seksiäkin on. Aiemmin kerroin jo että saan sillä saralla huonoa kohtelua. Tuntuu välillä siltä että puoliso tahallaan jättää minut etäiseksi, jättää minut tyydyttämättä tai estää minua hankkimasta tyydytyksen itse hänen kanssaan, jopa satuttaa.

Annoin 20 v itsestäni ihan liikaa, kunnes tajusin ettei loppumattomalla sietämisellä, ainaisella taipumisella ja miellyttämisellä (siinä toivossa että toinen omasta halustaan tekisi samoin) ole mitään arvoa.

Yksi humalainen (silti siinä hetkessä tarkoin harkittu) yhden illan juttu puolitoista vuotta sitten aukaisi silmäni. Oma nautinto, henkisen ja fyysisen täyden läsnäolon hetki. Sen jälkeen tuskailin vajaan vuoden, kunnes päädyin ilmoitukseen. Määrittelin itse ehdot ja paljastin samantien myös huonot puoleni. Olen lukenut liikaa "ilmoituksissa harhaanjohdettujen" mielipiteitä myös täältä niin avasin sitten koko asian ja itseni. Ennen tapaamista ehdoista sovittiin tarkemmin. Näin päädyin tähän seksisuhteeseen joka ihanuudessaan sai kärsimään kuitenkin.

Kysyit mikä estää lähtemästä. Haluan antaa lapsilleni jonkinlaisen ehjän kodin, vaikka tiedän ettei parisuhdemalli seesteisyydeessäänkään varmaan parasta jälkeä tee. Mutta hei, paljon paremmin ku omilta porukoilta nyt kumminkin. Puolisoni vaikuttaa tyytyväiseltä parisuhteen tilaan, eikä tajua miksi haluan tehdä asioista vaikeaa (siis pyytää asioita joita tarvitsen, kuten läsnäoloa keskustelussa). Myrskytön eroaminen ei ole hänen kanssaan vaihtoehto. Sitä myrskyä en lapsilleni soisi koettavaksi, haluan odottaa että muuttavat pois. Sinne asti haluaisin sallia itselleni noita lyhyitä hetkiä. Vaan en taida pystyä.

Aika yksityiskohtaistahan tästä nyt tuli.

Vierailija
29/41 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hain ilmoituksella 

Ap

Rikkonaisen oman lapsuuden jälkiä varmaan. Omani oli karmeaa. Nyt arki pyörii, kotona on turvallista, tasapainoista. Meillä nauretaan, tehdään yhdessä, puolison kanssa olen ystävällisissä väleissä. Seksiäkin on. Aiemmin kerroin jo että saan sillä saralla huonoa kohtelua. Tuntuu välillä siltä että puoliso tahallaan jättää minut etäiseksi, jättää minut tyydyttämättä tai estää m

Oli kyllä hyvä kuvaus tilanteestasi ja tekee valintasi hyvin ymmärrettäväksi. Vaikutat herkältä ja älykkäältä ihmiseltä, joten varmasti olet ajatellut asiaa monelta kantilta ja sitten tehnyt omasta mielestäsi vähiten huonoilta vaikuttavat ratkaisut.

Se on ehkä vaikeimmin ymmärrettävä asia, että miten miehesi muissa yhteyksissä (ilmeisesti) kohtelee sinua ystävällisesti, mutta seksin saralla alistaa. Varmaan se johtuu hänen omista traumoistaan ja mieltymyksistään, että saa sellaisesta kiksejä. Eihän alistusleikkeihin tietenkään saisi ryhtyä vain toisen osapuolen halusta.

Vierailija
30/41 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buhahahaa. Sitä saa, mitä tilaa!

Vierailija
31/41 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buhahahaa. Sitä saa, mitä tilaa!

Niin. Elämä ei ole helppo laji koko ajan.

Vierailija
32/41 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekihän Spedekin sketsejä naisten logiikasta....

Vierailija
33/41 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekihän Spedekin sketsejä naisten logiikasta....

Lähinnä Spede teki sketsejä itsestään, sitä nimitys - spede. 

Itsejauhoitusta jo vuodesta 1930.

Vierailija
34/41 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on ehkä vaikeimmin ymmärrettävä asia, että miten miehesi muissa yhteyksissä (ilmeisesti) kohtelee sinua ystävällisesti, mutta seksin saralla alistaa. Varmaan se johtuu hänen omista traumoistaan ja mieltymyksistään, että saa sellaisesta kiksejä. Eihän alistusleikkeihin tietenkään saisi ryhtyä vain toisen osapuolen halusta."

Ei siinä varmaan ole kyse edes kiksien saamisesta, enemmänkin täydellisestä välinpitämättömyydestä / haluttomuudesta antaa mitään. Jossain vaiheessa ajattelin että vihaako se minua, mutta onnistuu muissa yhteyksissä peittämään sen. En tiedä, en ole enää jaksanut yrittää puhua aiheesta, mitään en saa irti.

Vierailija
35/41 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan koskaan onnistunut salaamaan tunteensa ja jatkamaan kuin mitään ei olisi? 

Äkkiä tarkasteltuna uhka eikä mahdollisuus

Tunteita on hyvin vaikea hallita, varsinkin jos ne jyllää kovina. Tulee niin erilaisia hetkiä, välillä luulet olevasi tilanteen herra, välillä muserrut koska haluat aina vain enemmän. 

Vierailija
36/41 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hain ilmoituksella 

Ap

Minulla toinen oli tuttu töistä, tultiin hyvin juttuun ja kun fyysinen puoli tuli mukaan, liiankin hyvin. 

Toisen kohdalla olin haku päällä ja sujui henkisesti helpommin, kun seksin vuoksi tutustuttiin. 

Varmaan ihan eri asia miehenä näitä ehdottaa kuin naisena. Mutta kai mies voi keskustelulla tunnustella tilannetta ja nainen vastata rohkeammin jos maaperä on sopiva. 

Vierailija
37/41 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Kysymys sinulle ja muille fwb-suhteita harrastaneille naisille. Miten nämä suhteet ovat saaneet alkunsa? Miehenä en osaa oikein edes kuvitella sellaista tilannetta, missä ehdottaisin tällaista suhdetta naiselle ja hän ei pelkästään olisi pahoittamatta mieltään, vaan vieläpä innostuisi ideasta.

Tein deittiäppiin ilmoituksen, jossa kerroin etsiväni romantiikkaa. Myös livenä on löytynyt samanhenkinen henkilö. 

Olen varattu.

Vierailija
38/41 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se on ehkä vaikeimmin ymmärrettävä asia, että miten miehesi muissa yhteyksissä (ilmeisesti) kohtelee sinua ystävällisesti, mutta seksin saralla alistaa. Varmaan se johtuu hänen omista traumoistaan ja mieltymyksistään, että saa sellaisesta kiksejä. Eihän alistusleikkeihin tietenkään saisi ryhtyä vain toisen osapuolen halusta."

Ei siinä varmaan ole kyse edes kiksien saamisesta, enemmänkin täydellisestä välinpitämättömyydestä / haluttomuudesta antaa mitään. Jossain vaiheessa ajattelin että vihaako se minua, mutta onnistuu muissa yhteyksissä peittämään sen. En tiedä, en ole enää jaksanut yrittää puhua aiheesta, mitään en saa irti.

Minä olen kieltämättä täysin pullamössöllä syötetty ja hankalia parisuhteita kokematon henkilö. Varmaankin siitä syystä ihmettelen, että mitä teistä kumpikaan saa irti tuollaisesta suhteesta? Luulisi eron olevan suunnaton helpotus molemmille. Vai onko teillä uskonto tai muu erikoisempi syy sille, ettei ero käy laatuun?

Vierailija
39/41 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein deittiäppiin ilmoituksen, jossa kerroin etsiväni romantiikkaa. Myös livenä on löytynyt samanhenkinen henkilö. 

Olen varattu.

Varmaan osittain sattumaa, mutta tässä tuntuisi muodostuvan vähän sellaista teemaa, että fwb-jutut olisivat varattujen harrastuksia. Itse en oikein innostuisi ajatuksesta moiseen suhteeseen ryhtymisestä varattuna tai varatun kanssa. En tietenkään ole sitä muilta kieltämässä.

Vierailija
40/41 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla toinen oli tuttu töistä, tultiin hyvin juttuun ja kun fyysinen puoli tuli mukaan, liiankin hyvin. "

Oliko tässäkin tapauksessa jompi kumpi tai molemmat suhteen osapuolista varattuja, vai miksi se oli ongelma, jos tulitte juttuun oikein hyvin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi