Netflix: Hirviö Ed Geinin tarina - sarja sarjamurhaajasta. Just aloitin katsoo...
Kommentit (12)
Jaa-a. Mitä olen herrasta lukenut, niin jos tykkäät nekrofiilistä, joka teki ruumiista huonekaluja, vaatteita yms., niin siitä vaan.
Tää biisi sopii hyvin tunnelmaan, Slayer ja Dead Skin Mask:
Dance with the dead in my dreams
Listen to their hallowed screams
The dead have taken my soul
Temptation's lost all control
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Mitä olen herrasta lukenut, niin jos tykkäät nekrofiilistä, joka teki ruumiista huonekaluja, vaatteita yms., niin siitä vaan.
Hyi, no en kyllä tota tienny
ap
Onko se samalta ku Jeffrey Dahmer sarja? Se oli sika hyvä. Sit ne veljekset jotka tappo vanhempansa oli iha huono tuotantokausi. En kattonu ees loppuu.
Eikös Uhrilampaat jollain lailla saanut innoituksen tuosta? Tai kirjailija siis, tietysti. Muistelen että tämä Ed teki äidistänsä nahkapuvun tsjp johon pukeutui.
Ed Gein on kaikkien sarjamurhaajien isi ja äiti - ei ensimmäinen toki, mutta se eka, josta mölistiin oikein tosissaan, ensimmäinen joka osui kehittyneen tiedonvälityksen aikaan ja keltaisen lehdistön ollessa voimakkaimmillaan.
Amerikassahan syntyi ns. geinismejä eli makaabereja vitsejä, joita penskat toisilleen heitteli vaikuttaakseen koviksilta, tyyliin kuulitkoettäedgeinkutsuimummisiruokapöytään, aloitetaan heti PÄÄruuasta jne jne.
Ed on ollut esikuva niin Hitchcockin Psykon Norman Batesille kuin Teksasin moottorisahamurhaajan Leatherfacelle kuin Uhrilampaiden Buffalolle. Eli äiti, äiti, Ed halusi äidin,( tappoi vanhemman naisen), halusi itse muuttua äidiksi (teki itselleen naisenpuvun ihmisen nahoista, haudasta kaivamiltaan ruumiilta ryöstettyjä silmiä, vttuja, nännejä, ihoa, hiuksia jne), teki lopuista ruumiinosista mm. kulhon, käsinojat tuoliin, vyön, taulun. Ja tietysti vielä se kiva kepponen, että vei naapurilleen lihaa eli pihvejä paistettavaksi, kun ei poika-raukka itse ehti, kun sen pitää etsiä kummallisessti kadonnutta äippäänsä...
Kyläläiset poltti Ed Geinin maatilan, kun se veti niin paljon uteliaita ja mediaa. Nyt on vain puskaa ja puuta puskeva tyhjä tontti, jossa näkyvät vielä talojen peruskivet ja teiden paikat joissakin kohdin. Googlella löytyy.
Sanotaan että Ed vihjaisi että niistä kuvista tai valokuvista tuli joku häneen.
Oli todella kiinnostunut niistä kuvista mitä mantereen toiselta puolelta tuli. Pinottuja ihmisiä ja rituaalimenoja. Nassut harjoitti paljon noituutta ja osa niistä kuvista saattoi olla eräänlaisia portaaleja. Koska muitakin tapauksia oli, jossa lähes demoniset piirteet omanneet ihmiset tekivät kauheita tekoja. Mm Dahmerin suvussa oli nassumenneisyyttä.
Olkaa tarkkana kun katsotte jotain kauheita kuvia, elokuvia tai ihan valokuvia. Enenn muuten oli tapana näyttää koululaisille keskitysleirin kauheuksia...
Vieläkään ei ole tutkittu tarpeeksi mitä kaikkea kirjan tai kuvien kautta ihmisten sisimpään kulkeutuu ja ehkä jää lymyilemään sinne kuin hyllyn taakse ja ottaa vallan. Näitä tapauksia ei voi vain pistää hulluuden nimiin.
Dahmer itse ei osanut sanoa mikä häneen meni. Hän nautti runsaasti kannabista ja alkoholia tekojensa aikana ja toimi ikään transsissa. Yksi hänen lempi elokuvista oli Manaaja.
Kaikkia kuvia ei ole tarkoitettu katsottavaksi tai siis on, mutta en katsoisi niitä, koska ne on portaaleja.
Ed oli mielisairaalan hoitajien mukaan rauhallinen ja mukava asukki, paitsi täyden kuun aikana.
Mitä se natsisekoilu on? Niin paljon käytetty värityskynää,että lopetin ensimmäisen jakson jälkeen.
Melko taiteellisesti tehty, erittäin hyvin synkkyys saatu vangittua, ei montaa henkilöhahmoa, tapahtumat näyttävät sijoittuvan ainakin tässä alussa 40-luvulle, todella hyvä puvustus ja lavastus, ihan viimeisen päälle. Ehkä piirun verran liian taiteellinen tai jotenkin erikoinen mun makuun.
ap
Jätän tämän välistä, kun oon lukenut tyypistä ihan riittävästi muutenkin. Dahmer-sarjan kyllä katsoin ja Ted Bundy -leffan.
Perustuu siis tositapahtumiin.
ap