Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiinteöhintainen sähköliittymäni "lopetettiin"

Vierailija
03.10.2025 |

olin neuvotellut itselleni liian hyvän liittymän ja sitten sähköyhtiö ilmoitti että meillä ei ole enää ollenkaan tämmöisiä kiinteähintaisia tarjolla ja minulle vaihdettiin kuukausittain vaihtuva pörssi hinta.

olen äimänkäkenä kun en tiennyt että sopimuksia voi vaihtaa lennosta ilman että hyväksyn uutta sopimusta. mitä järkeä ylipäätänsä sopimuksia on enää tehdä? myös puhelin liittymäni vaihdettiin jokuaika sitten kalliinpaan vaikka minulla ei ole yhtään datankäyttöä, hinta nousi 10e ja mukaan ympättiin pakollinen datapaketti. en hyväksynyt tätäkään sopimusmuutosta.

??? en osaa reagoida tilanteeseen.. mitä järkeä tehdä mitään sopimuksia jos niitä voidaan vaihtaa lennossa miksi tahansa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasta yhtiö oikeuteen sopimusrikkomuksesta.

Vierailija
2/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti joo menisi oikeuteen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ne sopimusehdot on tarkoitettu luettaviksi.

Vierailija
4/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä se auttaa? niitä voidaan päivittää tarpeen vaatiessa uusiin.

Vierailija
5/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yritys on aina oikeassa 

Vierailija
6/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ennen kannattaa kuitenkin lukea sen allekirjoittamansa sopimuksen ehdot.

Voin toki auttaa tuntiveloituksella 250 euroa + alv.

Vierailija
7/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näköjään ääliötä mitenkään.

Vierailija
8/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten minä olen ääliö? etkö ymmärrä periaatetta? allekirjoita sopimus jossa ei voida lakkauttaa esim liittymää ffw vuosi ilmoitetaan sopimusmuutoksesta että voidaan

Vierailija
9/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten minä olen ääliö? etkö ymmärrä periaatetta? allekirjoita sopimus jossa ei voida lakkauttaa esim liittymää ffw vuosi ilmoitetaan sopimusmuutoksesta että voidaan

Siten, ettet lukenut sopimusehtoja ja nyt tuli yllätyksenä, kun niiden ehtojen puitteissa sovellettiin tätä muutosta.

Vierailija
10/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, ettet lukenut sopimusehtoja ja nyt tuli yllätyksenä, kun niiden ehtojen puitteissa sovellettiin tätä muutosta.

Voisivat he kirjoittaa siihen heti alkuun että tätä sopimusta voidaan muuttaa yksipuolisesti milloin vain palveluntarjojan ilmoituksella.

Vierailija
11/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinäkö tosissasi ajattelit, että sopimus sitoo myyjää ikuisesti ilman irtisanomisoikeutta? Ja että voittoa tavoitteleva yritys rutiininomaisesti sitoisi itsensä sellaisiin sopimuksiin?

Miksi?

Vierailija
12/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköyhtiöt voi tehdä sopimuksille ihan mitä vaan, jos sähkön hinta nousee niin voivat nostaa hintoja vaikka kuinka olisi pitänyt kiinteähintainen olla, voivat lopettaa sopimuksia jne.

Suoraan sanottuna kiinteähintaisiksi väitetyt sopimukset on kusetusta, jos sellainen tulee asiakkaalle halvemmaksi kuin pörssisähkösopimus niin lähes varmasti sähköyhtiö venkoilee siitä irti jos tilanne kestää yhtään pidempään. 

Itse päädyin ottamaan toistaiseksi voimassa olevan pörssisähkösopimuksen ja siinäkin heti nosti sähkönmyyjä hintaa - mutta vaihdoin vaan heti seuraavalle sähkönmyyjälle. Eli näissäkin yritetään kyllä kusettaa, mutta voit vaihtaa sähkönmyyjää vapaasti aina kun haluat. 

Vierailija
13/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sinäkö tosissasi ajattelit, että sopimus sitoo myyjää ikuisesti ilman irtisanomisoikeutta? Ja että voittoa tavoitteleva yritys rutiininomaisesti sitoisi itsensä sellaisiin sopimuksiin?

Miksi?

Niissähän on yleensä aikaraja, minkä ajan asiakas on ainakin jumissa sopimuksessa. Myyjäpuoli nyt voi tehdä mitä vaan, vaikka olisi teoriassa määräaikainen sopimus. 

Vierailija
14/14 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivat he kirjoittaa siihen heti alkuun että tätä sopimusta voidaan muuttaa yksipuolisesti milloin vain palveluntarjojan ilmoituksella.

Tai sitten näin: HYVÄ IDIOOTTI; PYYDÄ HOLHOOJAASI LUKEMAAN SOPIMUSEHDOT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän