Kirkkonummelaiseen kouluun hankittiin verovaroin liki 30000 euron margariiniannostelijat
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011535145.html
Ja kuntia on suomessa yli 300
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kouluruokaa tarjotaan 190 päivänä vuodessa ja annostelijoiden kustannukseksi muodostuu 36,84 euroa päivässä. Tämä vastaa noin 3 senttiä ruokailijaa kohden, Sailas kertoo."
Tuo on ehkä margariinin hinta. Koneen hinta mukaan laskettuna saadaankin isompi luku.
Tuo taisi olla koneen kustannukset, se on vuokrakone. Margariini oli saman hintaista kuin rasiassakin uutisen mukaan
Meillä oli koulussa tosin jo 70-luvulla margariinirasia, josta oppilaat ottivat itse, eikä kukaan puhunut hygieniasta. Nykykoulussa on ollut iät ja ajat yksittäispakattuja nappeja joten en oikein ymmärrä mihin tuo huoli hygieniasta perustuu.
Vierailija kirjoitti:
Noihin laitteiden vuokrakuluihin pitää vielä lisätä vehkeiden valmistajan oma margariini, joka maksaa varmaan 10 kertaa enemmän kuin normimargariini.
Kritiikin kohteeksi joutuu myös se, että annostelijassa vaadittavan margariinin on oltava juuri kyseisen valmistajan levitettä.
Toki artikkelissa kerrotaan, että käytetty margariini on samanhintaista kuin rasiassa oleva. Käytännössä koneen vuokra vs. irtorasioiden jätteenkäsittelyn kustannus.
Yksittäisenä uutisena tietysti saadaan helpolla raflaa otsikko. Viime talvena toimari kertoi firmamme käyttäneen 200 000 euroa varaston pihan liukkauden torjuntaan. Paljonkohan vaikka Kirkkonummen koulujen osalta tuo kustannus on? "Verovaroilla ostettiin soraa koulun pihalle 500 000 eurolla!!!!"
Vierailija kirjoitti:
Joku poliitikon kaveri rikastuu taas.
Maan tapa, rapiat 300 kuntaa ja kaupunkia voitte pikaisella laskutoimituksella laskea paljonko kokonaispotti on ja paljonko veroja joutuu nostamaan jotta korruptio saadaan maksettua,sama koskee vantaan kuusijärven savusaunoja ja pulkkamäkeä 😊
Vierailija kirjoitti:
No ota huomioon, mikä määrä margariinia säästyy!
Maksanee itsensä takaisin ehkä oh parissa sadassa vuodessa.
Kaikki on suhteellista. Riikka Purran Monopoly-bileet maksoivat yli 30 000 euroa. Milloinkahan nuo bileet maksavat itsensä takaisin?
https://www.jesrestaurantequipment.com/gold-medal-2499-00-200.html
1200 euroa vastaanlaisesta laitteesta. Hmmm. Hmmm. HMMMM.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kouluruokaa tarjotaan 190 päivänä vuodessa ja annostelijoiden kustannukseksi muodostuu 36,84 euroa päivässä. Tämä vastaa noin 3 senttiä ruokailijaa kohden, Sailas kertoo."
Tuo on ehkä margariinin hinta. Koneen hinta mukaan laskettuna saadaankin isompi luku.
Ei vaan tuo on nimenoman laitteen leasinghinta / 4v / syöjien määrä.
Ja tuo, kuten margariininkin hinta on budjetoitu päivittäiseen ruokabudjettiin. Eiköhän se yksittäinen muovi-/foliopakkaus jätekuluineen ollut paljon kalliimpi
Siihen aikaan kun minä olin koulussa, leipäpöydällä oli tavallinen margariinirasia. Eikö nykyään saa olla sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
No ota huomioon, mikä määrä margariinia säästyy!
Maksanee itsensä takaisin ehkä oh parissa sadassa vuodessa.
Jotjåkut sitä on toiveikkaita. Tämä ei ole edes hankinta, vaan liisaus muutamaksi vuodeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noihin laitteiden vuokrakuluihin pitää vielä lisätä vehkeiden valmistajan oma margariini, joka maksaa varmaan 10 kertaa enemmän kuin normimargariini.
Kritiikin kohteeksi joutuu myös se, että annostelijassa vaadittavan margariinin on oltava juuri kyseisen valmistajan levitettä.
Paitsi ettei maksa. Onko niin vaikeaa lukea itse uutinenkin? Aikuinen ihminen?
Häh?? "Kunnan käytössä olevan hankintasopimuksen kautta annostelijoihin hankittava margariini on saman hintaista kuin vastaava rasiapakattu tuote"
Ihan takuulla tuo rasiapakattu maksaa monin verroin enemmän kuin jos margariinia ostaa sitä isoissa 10kg erissä bulkkituotteena.
Eli nyt säästöt menee valmistajalle. Ja hölmö koulu maksaa vielä laitteista, eli se tulee kalliimmaksi kuin pieniin rasioihin pakattu margariini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?? "Kunnan käytössä olevan hankintasopimuksen kautta annostelijoihin hankittava margariini on saman hintaista kuin vastaava rasiapakattu tuote"
Ihan takuulla tuo rasiapakattu maksaa monin verroin enemmän kuin jos margariinia ostaa sitä isoissa 10kg erissä bulkkituotteena.
Eli nyt säästöt menee valmistajalle. Ja hölmö koulu maksaa vielä laitteista, eli se tulee kalliimmaksi kuin pieniin rasi
Tuo margariini on ilmeisesti vähän alle kilon muovipusseissa joten tulee siitäkin roskaa ja saako siitä pussista ihan kaikki margariinit käyttöön. En tiedä kun ei ole kokemusta enkä ihan vielä taida hankkia kotikeittiöön😁
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni ruokailija syö sitä näkkäriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei V...u? Ei Saa...na? Sanokaa että näen unta. Miten joku voi olla noin idiootti? Olisko ne kotiinsa omall rahalla ostaneet auton hintaisen voiveitsen? Mitä jos tuo innovaatiofirma menee konkkaan vuodessa, kun toista yhtä hölmöä ei löydykään? Arvatkaa sopiiko koneeseen jonkun kilpailijan voirasia? Ei varmasti. Mikä tätä maailmaa ja maata vaivaa? Miksi omana kouluaikana ihan vaan veitsellä levitettiin se margariini? Onko nykyteini jo niin retardi ettei osaa eikä opi käyttämään voiveistä?
Ei tuo mikään automaattilevittäjä ole vaan annostelija, pahviaivo. Jokainen tarvitsee sen veitsen edelleen
Huutonaurua!!!!!!!! Ai pahviaivo? Okei. Sovitaan että minä olen pahviaivo, ja ne palauttavat sen annostelijan sinne mistä se löytyi. KUKA siellä ei osaa ottaa margariinirasiasta nokaretta ilman, että kone sen hänelle annostelee? Sellaisen henkilön paikka on laitoshoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä moinen hyppäys logiikassa? Tuossahan SELVÄSTI sanotaan että se on annostelijoiden kustannus.
Täytyyhan Kirkkonummen koulu nämäkin saada t: Riikkuli Kirkkonummelta
Noita annostelijoita on lounasravintolat täynnä kun ovat kustannustehokkaita. Hyvä jos kunnatkin tehostavat toimintaansa muutenkin kuin irtisanomalla henkilöstöä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli koulussa tosin jo 70-luvulla margariinirasia, josta oppilaat ottivat itse, eikä kukaan puhunut hygieniasta. Nykykoulussa on ollut iät ja ajat yksittäispakattuja nappeja joten en oikein ymmärrä mihin tuo huoli hygieniasta perustuu.
Meillä on siirrytty takaisin margariinirasioihin, jokainen ruokailija ottaa linjastolla levitteen omalla veitsellä. Tuhansien ruokailijoiden teollisuusruokala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku poliitikon kaveri rikastuu taas.
Maan tapa, rapiat 300 kuntaa ja kaupunkia voitte pikaisella laskutoimituksella laskea paljonko kokonaispotti on ja paljonko veroja joutuu nostamaan jotta korruptio saadaan maksettua,sama koskee vantaan kuusijärven savusaunoja ja pulkkamäkeä 😊
Jonka lähellä Multala asuu
"Kouluruokaa tarjotaan 190 päivänä vuodessa ja annostelijoiden kustannukseksi muodostuu 36,84 euroa päivässä. "
190*36.84€ on kyllä vain 7 tonttua, eikä 30.
Mistä moinen erotus?
Ja oliko tää nyt vuotuinen menoerä? Paljon halvemmalla saisi palkattua henkilön joka tunnin päivässä annostelee sitä margariinia ruokalijoille.
🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tuo on nimenoman laitteen leasinghinta / 4v / syöjien määrä.
Ja tuo, kuten margariininkin hinta on budjetoitu päivittäiseen ruokabudjettiin. Eiköhän se yksittäinen muovi-/foliopakkaus jätekuluineen ollut paljon kalliimpi
Siihen aikaan kun minä olin koulussa, leipäpöydällä oli tavallinen margariinirasia. Eikö nykyään saa olla sellaisia?
Kaiken maailman klähmijät samasta rasiasta kaivamassa....