Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tehdä rikosilmoitus, jos rikoksen tekijästä on vain tuntomerkit?

Vierailija
03.10.2025 |

Tässä tapauksessa ilmoittamani rikos olisi sukupuolisiveellisyyden julkinen loukkaaminen sekä seksuaalinen ahdistelu.

Toivon että tämä henkilö ei toista tällaista toimintaansa enää muille henkilöille, eikä tietenkään myöskään minulle.  

Mutta minulla ei ole hänestä muuta tietoa kuin fyysiset tunnusmerkit, koska kutsuttu poliisi ei ehtinyt tapahtumapaikalle ajoissa puhuttelemaan häntä. Eikä minulla itselläni ollut kännykkää, jolla olisin pystynyt päivittämään poliisille tekijän uutta sijaintia, kun hän ehti lähteä poistumaan paikalta. Eli karkuun pääsi.

Voisiko rikosilmoituksen tekemisestä olla mitään mahdollista tulevaa hyötyä, kun tekijän nimestä ja asuinpaikasta ei ole mitään tietoa? Ja minulla on vain kirjaamani ja kokemani fyysiset tunnusmerkit hänestä?

Poliisin puhelin oli tukossa kun vielä yritin sinne jälestäpäin olla yhteydessä asiasta. Valitettavasti oma mutuni on, että häviäisikö tällainen rikosilmoitus vain jonnekin mappi-ö:hön.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan ilmoituksen tehdä myös verkossa. Ehkä joku toinenkin ilmoittaa, niin sun tekemä vahvistaa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme