Minkä ikäinen on sinusta vanha?
Minusta vasta 80 on. 70 ei, silloin moni on vielä töissä.
Ajatuksia?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
40 v eteenpäin. Moni nelikymppinen on mummo/vaari, vaihdevuodet usein alkaneet (ne alkaa n kymmenen vuotta ennen viimeisiä kuukautisia) .
Itse olen 43.
Esi vaihdeviodet/ vaihdevuodet ei tarkoita vanhuutta. Mä en ole vielä mummo.
55v.
Mun vanhempani ovat 70-vuotiaita enkä pidä heitä vielä erityisen vanhoina. Jaksavat tehdä ja toimia, eikä ole raoittavia sairauksia. Lähemmäs 80-vuotias alkaa olla vanha.
Anoppini on kohta 78-vuotias ja toimintakykyinen hänkin. Jotain pientä huomaa hänen ajattelussaan, ettei ole enää ihan niin terävä kuin ennen. Hänestä voi kohta sanoa että on vanha, on siinä rajoilla.
70 + alkaa olla jo vanha. Vaikka olisikin ns. hyväkuntoinen. Eikä moni ole.
Hohhojjaa, taitaa olla monta teiniä tai parikymppistä vastaajien joukossa. Pidätte 40+ vanhoina? Tulette kyllä huomaamaan ettei se ole totta, kunhan saatte vähän ikää lisää. Teidän sukupolvi tulee olemaan töissä vielä kun olette reilusti 70+. Aika kurjaa jos olette silloin olleet omasta mielestänne vanhoja jo yli 30 vuotta. 😆
Itse olen 53 ja täydessä iskussa. Monella tavalla elämä on parempaa kuin esim. 3-kymppisenä. En tunne itseäni ollenkaan vanhaksi, vaan jaksan ihan samalla tavalla kuin vaikkapa juuri 3-kymppisenä. Onneksi on ulkonäkökin edelleen nuorekas. Ihmiset elää nykyään keskimäärin pidempään ja ovat paremmassa kunnossa. Uskokaa pois, 40+ EI ole vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 v eteenpäin. Moni nelikymppinen on mummo/vaari, vaihdevuodet usein alkaneet (ne alkaa n kymmenen vuotta ennen viimeisiä kuukautisia) .
Itse olen 43.
Mikä juttu? Koskaan kuullut.
Mistä? Vaihdevuosista? Ne alkaa pikkuhiljaa hormonikierron muutoksilla, ei ne vaan yhtäkkiä lopu. Sitten kun loppuvat on vaihdevuodet jo ohi.
Höpö höpö.
Mitä kun saat vauvvan 42-vuotiaana.
36v ei kyllä ole vanha eikä nykyään juuri kukaan tuon ikäinen ole isovanhempi. Monet saa tuon ikäisinä lapsia. Itse olen 51. Olen varmaan nuoridon silmissä vanhakin mutta ei se mitään. 70v:n silmissä olen varmaan melko nuori...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 43.
Suomalaisilla vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51-vuotiaana. Esivaihdevuodet voivat toki alkaa aiemminkin.
60 vuotias ihminen on ehdottomasti vanhus.
75v alan vanhaksi. Nyt olen ikä ihminen. N65v.
Jos sitä miettii toimintakyvyn kautta, toimintakyvyn säilyminen tai väheneminen on yksilöllistä.
80v +. Mutta tuo ehkä yleisesti. Moni ukkoutuu ja akkautuu jo nelkymppisenä tosi pahasti. Annetaan römpsän kasvaa, hiusten harmaantua ja vetäistään tokmannin perusfarmarit jalkaan.
Ettekö kestä kuulla totuutta? 40v on auttamattomasti keski-ikäinen ja keski-ikäinen on kyllä v a n h a !
Eikä tässä nyt puhuta mistään sielun nuorekkuudesta vaan ihan fyysisestä vanhenemisesta. Eihän monet 40+ ikäiset enää edes pystytty lisääntymään!