Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen on sinusta vanha?

Vierailija
03.10.2025 |

Minusta vasta 80 on. 70 ei, silloin moni on vielä töissä.

Ajatuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha? No 40v on jo aika vanha.

Ei tietenkään ole vielä vanhus! 

Mutta.. 40v voi olla jo vaihdevuosioireita, ikänäköä, kulumia nivelissä, ryppyjä näkyy jo selvästi,  hapenottokyky, lihaskunto, nopeus, oppimiskyky, tasapainoaisti, jne. Monet asiat ovat jo heikompia ja hitaanpia kuin nuoremmilla. Jos on jotain kroonisia sairauksia tms. niiden kanssa on huomattavasti enemmän haasteita, esim migreenitaipumus usein lisääntyy niillä kenellä sitä on. Herkkäihoisen pitää olla entistäkin tarkempi hygieniasta ja hoitorutiinista. Tuki ja liikuntaelinongelmaisten tilanne on selvästi heikompi kuin 20v takaperin. jne.

Kyllä siis 40v on jo vanha. Eläkeikäinen on eläkeikäinen ja vasta reilusti eläkeiän ylittänyt on vanhus. Vanhuksella menopaussit on menneet aikaa sitten menojaan, iho ei näytä enää edes etäisesti nuorekkaalta ja raihnaisuutta vastaan taistelu ollaan pikkuhiljaa häviämässä vaikka tekisi mitä.

Ettekö kestä kuulla totuutta? 40v on auttamattomasti keski-ikäinen ja keski-ikäinen on kyllä v a n h a !

Eikä tässä nyt puhuta mistään sielun nuorekkuudesta vaan ihan fyysisestä vanhenemisesta. Eihän monet 40+ ikäiset enää edes pystytty lisääntymään! 

Vierailija
22/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 v eteenpäin. Moni nelikymppinen on mummo/vaari, vaihdevuodet usein alkaneet (ne alkaa n kymmenen vuotta ennen viimeisiä kuukautisia) . 

Itse olen 43.

Esi vaihdeviodet/ vaihdevuodet ei tarkoita vanhuutta. Mä en ole vielä mummo.

55v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempani ovat 70-vuotiaita enkä pidä heitä vielä erityisen vanhoina. Jaksavat tehdä ja toimia, eikä ole raoittavia sairauksia. Lähemmäs 80-vuotias alkaa olla vanha.

Anoppini on kohta 78-vuotias ja toimintakykyinen hänkin. Jotain pientä huomaa hänen ajattelussaan, ettei ole enää ihan niin terävä kuin ennen. Hänestä voi kohta sanoa että on vanha, on siinä rajoilla.

Vierailija
24/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 + alkaa olla jo vanha. Vaikka olisikin ns. hyväkuntoinen. Eikä moni ole. 

Vierailija
25/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhojjaa, taitaa olla monta teiniä tai parikymppistä vastaajien joukossa. Pidätte 40+ vanhoina? Tulette kyllä huomaamaan ettei se ole totta, kunhan saatte vähän ikää lisää. Teidän sukupolvi tulee olemaan töissä vielä kun olette reilusti 70+. Aika kurjaa jos olette silloin olleet omasta mielestänne vanhoja jo yli 30 vuotta. 😆

Itse olen 53 ja täydessä iskussa. Monella tavalla elämä on parempaa kuin esim. 3-kymppisenä. En tunne itseäni ollenkaan vanhaksi, vaan jaksan ihan samalla tavalla kuin vaikkapa juuri 3-kymppisenä. Onneksi on ulkonäkökin edelleen nuorekas. Ihmiset elää nykyään keskimäärin pidempään ja ovat paremmassa kunnossa. Uskokaa pois, 40+ EI ole vanha. 

Vierailija
26/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 v eteenpäin. Moni nelikymppinen on mummo/vaari, vaihdevuodet usein alkaneet (ne alkaa n kymmenen vuotta ennen viimeisiä kuukautisia) . 

Itse olen 43.

Mikä juttu? Koskaan kuullut.

Mistä? Vaihdevuosista? Ne alkaa pikkuhiljaa hormonikierron muutoksilla, ei ne vaan yhtäkkiä lopu. Sitten kun loppuvat on vaihdevuodet jo ohi. 

Höpö höpö.

Mitä kun saat vauvvan 42-vuotiaana.

Vierailija
27/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

36v ei kyllä ole vanha eikä nykyään juuri kukaan tuon ikäinen ole isovanhempi. Monet saa tuon ikäisinä lapsia. Itse olen 51. Olen varmaan nuoridon silmissä vanhakin mutta ei se mitään. 70v:n silmissä olen varmaan melko nuori...

Vierailija
28/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 43.

Suomalaisilla vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51-vuotiaana. Esivaihdevuodet voivat toki alkaa aiemminkin.

Vierailija
29/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 vuotias ihminen on ehdottomasti vanhus. 

Vierailija
30/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

75v alan vanhaksi. Nyt olen ikä ihminen.    N65v.

Vierailija
31/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä miettii toimintakyvyn kautta, toimintakyvyn säilyminen tai väheneminen on yksilöllistä. 

Vierailija
32/32 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80v +. Mutta tuo ehkä yleisesti. Moni ukkoutuu ja akkautuu jo nelkymppisenä tosi pahasti. Annetaan römpsän kasvaa, hiusten harmaantua ja vetäistään tokmannin perusfarmarit jalkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi