Miksi työtön ei kouluttaudu lääkäriksi?
Kommentit (41)
Koska tuilla tulee mukavasti toimeen eikä tarvitse tehdä mitään
Työttömissä paljon syrjäytymisvaarassa olevia tai jo syrjäytyneitä, kiusattuja ja muita. Ei kaikista ole enään opiskelemaan lääkäriksi vaikka joskus olisivat pystyneetkin siihen.
Ajattelin ryhtyä NHL-tähdeksi. Niille kuulemma maksetaan monta rahulia.
- työtön juoppoukko
Tulisitko ihan totta mun leikattavaksi? 😂
Kouluttaudutaan kaikki lääkäreiksi. Loppuu se valitus lääkäripulasta.
Ei kannata. Venäjän Tatjanat, Somalit ja Kiinalaiset ovat täyttäneet kaikki avoimet työpaikat halpatyövoimalla
Minusta tulee varmasti mahtava lääkäri 🤭Amis ja lukiokin jo olivat tarpeeksi haastavia.🙄
Ehdotan että tutkinnon saa arvalla tai vaihtoehtoisesti oppisopimuksella, jolloin saa heti palkkaa. Riittää näytöksi, kun istuu 2 viikkoa terveyskeskuslääkärin vastaanotolla katsomassa kun se ei tee mitään.
Minä kouluttautuisin lääkäriksi oikein mielelläni, mutta olen kuusikymppinen, joten ura jäisi aika lyhyeksi.
Aivoni ovat riittäneet maisterintutkintoon, joten ehkä pärjäisin opinnoissa. Harmittaa, etten valinnut alaa oikein silloin 80-luvulla. Lääkärille on aina töitä.
Kaikista ei ole lääkäreiksi eikä yrittäjiksikään eikä lähihoitajakoulutus ole kaikille vaikka sinne kaikki otettaisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömissä paljon syrjäytymisvaarassa olevia tai jo syrjäytyneitä, kiusattuja ja muita. Ei kaikista ole enään opiskelemaan lääkäriksi vaikka joskus olisivat pystyneetkin siihen.
Selityksen makua. Nyt hävettäisi olla lääkäri, todella arvostavaa puhetta näissä kommenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudutaan kaikki lääkäreiksi. Loppuu se valitus lääkäripulasta.
Loppuu sitten jo ihmisetkin. Hautausmaaurakoitsijoille löytyisi tosin töitä.
Ei luxustukipummieliittiin kuuluva halua tehdä töitä vaan saada rahaa loisimiseen
Koska kaikki eivät halua olla lääkäreitä? Samoin kuin kaikki eivät halua olla insinöörejäkään tai sairaanhoitajia. Onneksi on valinnanvaraa.
Ei sinne oteta kun "körökauloja" ja niitäkin vähän että pysyy lääkäripula. Jos koulutettaisiin riittävästi niin palkat puolittuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan että tutkinnon saa arvalla tai vaihtoehtoisesti oppisopimuksella, jolloin saa heti palkkaa. Riittää näytöksi, kun istuu 2 viikkoa terveyskeskuslääkärin vastaanotolla katsomassa kun se ei tee mitään.
Osahan vain kirjoittaa saikkulappuja ja ajokorttilupua ja muita, että siinä ei osaamista vaadita, nimi paperiin ja seuraava "potilas".
Millähän aivoilla kun en pärjää edes yksinkertaisimmissakaan töissä? Koulussa numerot 5-6, jos joskus harvoin sain 7 kokeesta, olin tyytyväinen. En pärjäisi edes kaupan kassalla. Lääkäriksi? Hah.
Kyllä kiinnostaa näin 64-vuotiaana n.6 vuotta kestävä lääkärintutkinto ja ehkä siihen vielä joku erikoistuminen päälle esim. sydän- ja verisuonikirurgia. Olen kuitenkin kallistumissa kansanedustajan pestiin, hyvät palkankorotukset.
Kannatan. Lääkäriliitolle sormi pystyyn ja kaikki työttömät ovesta sisään koulutettaviksi