Mitkä mausteet sopivat sienikastikkeeseen?
Kommentit (32)
Minä laitan vain valkopippuria ja suolaa.
Jos tekisin niin laittasin 100 polttoöljyä.
Kermaiseen kantarellikastikkeeseen sopii loistavasti tilli.
Perusmausteet sipuli, suola, pippuri ja sitten se loraus sherryä tai vastaavaa niin tulee loistavaa. Myös valkoviini.
Sipulia, valkosipulia, persiljaa, suolaa, pippuria, kermaa, väriä parantamaan paprikajauhetta.
Sienikastiketta ei tarvitse ylimaustaa mutta ei se pelkkä suola ja pippuri purismikaan välttämättä ole tie autuaaseen kastikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Valkopippuria haisee ja maistuu navetalta. Mustapippuri on parempaa sienikastikkeeseenkin.
Mustapippuria ja suolaa, sekä liraus valkoviiniä tai etikkaa.
Tietenkin runsaasti voita pannulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkopippuria haisee ja maistuu navetalta. Mustapippuri on parempaa sienikastikkeeseenkin.
Valkopippuri*
Vierailija kirjoitti:
Sienikastiketta ei tarvitse ylimaustaa mutta ei se pelkkä suola ja pippuri purismikaan välttämättä ole tie autuaaseen kastikkeeseen.
Jos käyttää kermaa ja voita, sienikastike ei muuta mausteita kaipaa. Suola ja pippuri riittää mainiosti.
Yrtit sopivat hyvin. Esim. timjami ja monet muutkin, korostavat metsäistä makua.
Vierailija kirjoitti:
Mustapippuria ja suolaa, sekä liraus valkoviiniä tai etikkaa
Tietenkin runsaasti voita pannulle.
Mitä viina tekee ruoassa? Eei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, et ole tainnut iälläsi käydä navetassa. Valkopippuri ei haise eikä maistu navetalta, vaan valkopippurilta.
Rakuuna voisi sopia. Yrtit yleensäkin.
Laitan vaan suolaa ja sitten pippurisekoitusta. Ja sipulia. Tulee tosi hyvää. Ei vaadi edes kastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Perusmausteet sipuli, suola, pippuri ja sitten se loraus sherryä tai vastaavaa niin tulee loistavaa. Myös valkoviini.
Ei noita luonnon aineksia pidä pilata sherryillä tai viineillä. Jos niitä haluaa, ne voi tarjota erikseen lasista.
Hiivaa. Ja vähän leseitä.