Missä on mielestäsi Suomen Twin Peaks?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaks väkiluku sarjassa oli 51 000.
Nojuu, jenkeissä tuo on kai tuppukylä.
Mua aina huvittaa jenkkielokuvien ja sarjojen pienet kaupungit joissa muka tyyliin yksi baari, yksi kauppa jne. Sitten kuitenkin asukasluku vähintään 20 000. Mä asun paikkakunnalla jossa alle 5000 asukasta ja täälläkin on kaksi ruokakauppaa.
Jep. Mun yhdet tutut asuu myös suunnilleen samankokoisella paikkakunnalla ja siellä on kolme isoa ruokakauppaa ja iso Tokmanni. Löytyy Hese, Alko, tusina kampaamoita jne.
Jos asukasluku on tuo 20 000, niin ei siinä kyllä yksi ruokakauppa riitä ja siihen ainoaan baariinkin voisi olla aika jono. :D
Kun mä mietin naapurikaupunkia jossa n. 20 000 asukasta, niin siellä on Citymarket, S-Market, Lidl ja Tokmanni. Löytyy useampi ruokapaikka. En tiedä montako baaria on, mutta sanoisin että ehkä kolme. Myös Alko löytyy kuten täältä omalta paikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin nyt mulla soi Twin Peaksin tunnari päässä. Kiitos tästä ap. :D
Mulla soi se ihme musa mikä soi aina ku jotain jäätävää tapahtu.
Yöh nyt muistui mieleen se kohtaus missä Bob kiipeää sohvan yli ja Lauran serkkuko se oli joka hänet näki.
Siis voi hitto että tuo säikäytti aikanaan!
Kyllä ja edelleen se kohtaus saa aikaan kylmänväreet! Eihän tuota Bobia pitänyt edes alunperin olla, mutta tuo mies oli sarjan taustajoukoissa ja jotenkin kai vahingossa näkyi jossakin kohtauksessa ja siitä Lynch sitten sai idean.
Se oli joku valo- tai äänimies jonka kasvot näkyi vahingossa peilin kautta jossain kohtauksessa. Lynch päätti jättää tuon elokuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaks väkiluku sarjassa oli 51 000.
Nojuu, jenkeissä tuo on kai tuppukylä.
Mua aina huvittaa jenkkielokuvien ja sarjojen pienet kaupungit joissa muka tyyliin yksi baari, yksi kauppa jne. Sitten kuitenkin asukasluku vähintään 20 000. Mä asun paikkakunnalla jossa alle 5000 asukasta ja täälläkin on kaksi ruokakauppaa.
Toivottavasti teillä siellä on myös baari.
Yksi baari löytyy ja se onneksi riittää täällä. :D Myös Alko löytyy vaikka onkin kokoa kioski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaks tunnari ja intro oli sen paras anti. Siinä on niin pysähtynyt mutta samaan aikaan kaunis tunnelma. Täysi vastakohta kaikelle kiireelle jonka aikana ei pysähdy elämään ollenkaan.
Tykkäsin teininä sarjasta mutta sitten alkoi iljettää kun sain aikuisena tietää että sarja perustui insestiin missä tapettua teinityttöä hyväksikäytti sen oma isä ja isän kaverit :(
Se tytärhän oli maski päässä siellä bordellissa, kun se isä tuli sinne asiakkaaksi.
Ei tuo ollut Laura vaan se oli Audrey. Laura oli se kuollut tyttö jota mielisairas isä käytti hyväkseen.
Isä oli Bobin riivaama.
Mutta kyllähän se Laura myi siellä bordellissa itseään maski päässä, siksi se Audrey me ni sinne tutkimaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylästä en tiedä, mutta suomalainen Twin Peaks on 'Maajussille Morsian: Kaikki Tarinat', sillä sen yhdessä jaksossa puhuu sulhasehdokas takaperin.
Oliko se myös punaisiin pukeutuva kää piö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin nyt mulla soi Twin Peaksin tunnari päässä. Kiitos tästä ap. :D
Mulla soi se ihme musa mikä soi aina ku jotain jäätävää tapahtu.
Yöh nyt muistui mieleen se kohtaus missä Bob kiipeää sohvan yli ja Lauran serkkuko se oli joka hänet näki.
Siis voi hitto että tuo säikäytti aikanaan!
Kyllä ja edelleen se kohtaus saa aikaan kylmänväreet! Eihän tuota Bobia pitänyt edes alunperin olla, mutta tuo mies oli sarjan taustajoukoissa ja jotenkin kai vahingossa näkyi jossakin kohtauksessa ja siitä Lynch sitten sai idean.
Se oli joku valo- tai äänimies
Joo niin olikin. Bobia esittänyt mies on muuten kuollut jo aikoja sitten.
Bob on kyllä yksi kammottavimpia hahmoja.
Twin Peaksin asukasluku oli alunperin 5100 mutta sarjan tilannut kanava vaati nollan perään ettei sitä pidettäisi pikkukylänä. Kaikkihan siellä tunsivat toisensa joten tuo 5100 on realistinen kylän koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaks tunnari ja intro oli sen paras anti. Siinä on niin pysähtynyt mutta samaan aikaan kaunis tunnelma. Täysi vastakohta kaikelle kiireelle jonka aikana ei pysähdy elämään ollenkaan.
Tykkäsin teininä sarjasta mutta sitten alkoi iljettää kun sain aikuisena tietää että sarja perustui insestiin missä tapettua teinityttöä hyväksikäytti sen oma isä ja isän kaverit :(
Se tytärhän oli maski päässä siellä bordellissa, kun se isä tuli sinne asiakkaaksi.
Ei tuo ollut Laura vaan se oli Audrey. Laura oli se kuollut tyttö jota mielisairas isä käytti hyväkseen.
Isä oli Bobin riivaama.
Mutta kyllähän se Laura myi siellä bordellissa itseään maski päässä, siksi se Audrey me ni sinne tutkimaan asiaa.
vai myikö isä tytärtään?
Käsitin että se isä pani sitä tytärtään vahingossa kun ei tunnistanut maskin takaa ja kun se selvisi sille, niin sekosi ja syntyi se Bob persoona joka jatkoi tekoja ja murhasi.
Jos nyt unohtaa nuo kaikki kammottavuudet niin muutenhan tuollainen twin peaks olisi aivan ihastuttava paikka asua. Se kahvilahan oli aivan ihanan retro (ja sellaisia piirakkapaloja olisi ihana saada jostain!) ja se hotelli oli niin kotoisa ja kutsuva. Eikä ne maisemat muutenkaan olleet pöllömpiä(!).
Itse miellän suomen twin peaksin johonkin itärajalle, tuo ketjussa mainittu imatra on aika hyvä mutta niin on tuo lieksakin. En tiedä pitääkö huolestua, mutta olen jossain vaiheessa miettinyt kumpaakin mahdollisena asuinpaikkavaihtoehtona..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Se on aika nerokas sävellys.
Musiikit on kyl jotenkin creepyjä vaikka osittain kauniita ja svengaaviakin.
Vierailija kirjoitti:
Joo,kiitti. Bob on viimeinen asia jota haluan ajatella kun menen tuonne pimeään tupakalle.
Olkee hyväät. Nyt teillä kaikilla on Bob nostettu taas mieleen.
Älä katso jos et halua nähdä Bobia. Lara Flynn Boyle oli muuten kaunis nainen, mutta pilasi itsensä ihan täysin plastiikkakirurgialla.
Julee Cruisella oli näihin musiikkeihin täydellisesti sopiva ääni.
Juuri näin. Itä ehdottonasti. Pohjois-Karjalakin kävisi mutta siellä ihmiset ovat puheliaita joten siksi Kainuu. Twin Peaks on mysteeri.