Pahiten ajan mittaan pilattu syötävä tuote?
Geisha oli jossain välissä melko hirveetä vrt lapsuuteeni 90-luvulla, mutta en tiiä mikä on nykytilanne. Jotenkin muovista ja mautonta oli. Muutama vuosi sitten. Lakkasin tuolloin ostamasta geishaa.
Mutta kamalin versio entisestä lempparista on nykyinen Pepsi! Sokerinen versio. Joka on siis nykyään osittain makeutusaineella makeutettu, osittain sokerilla. Lopputulos on kamala. Olin aina ennen team Pepsissä kokista vastaan, nykyään ei puhettakaan :D Coca-cola onneksi vielä hyvää.
Tulikin näköjään vain herkkuja mieleen nyt.
Kommentit (66)
Jogurtti. Ennen oli hapanta, sokeritonta ja jätti lasin reunaan jäljet. Nyt on liian makeaa ja omituinen koostumus,
Vierailija kirjoitti:
Viinakarkit. Esanssin makuista shittonia.
Sun aloituksesta muuten nimenomaan sain idean tähän!
Kokkikartanon broileripasta. Pastaa jossa on nykyään löysää broilerilientä.
HK:n sininen ja nakit. Aiemmin ennen kun turkulaiset osti HK:n oli suorastaan hyviä, nyt aivan karmeeta rasvaista jauhojätettä, Turkulaista kissanlihaa. Ei kelpaa edes meidän koiralle.
Jäätelö. Ei tunnu jäätelöltä, jotkut eivät sula liruksi vaan muuttuvat kuivaksi vaahtomaiseksi, jotkut ovat heti pakastimesta otettunakin pehmeitä, ja lähes kaikki on tosi imeliä ja niissä on outo sokerista poikkeava se imelä maku.
Monet keksit jättää kalvon kitalakeen.
Harmittaa kun monesti ei ole tuotteiden seassa mitään poikkeavan hyvälaatuista, tarkoitan esimerkiksi että kun joku huonontaa vaikka nyt keksien laatua niin kohta kaikki hyllyllä on yhtä huonoa, joku palmuöljy tai muu pitää vaihtaa kaikkiin, niin ettei lisää maksamalla saa kuin tunnetumman merkin saman paskakeksin.
Fazerin sininen. Ei ole enää täyteläisen (kermaisen?) makuista, vaan maistuu siltä kuin olisi veistetty versio vanhasta
Mulla sama kuin ap:lla. Olin aina Pepsi teamissä, mutta nykysin ostan vain kokista, kun pepsi on pilattu. Silti alkuperäinen pepsi hakkaa kokiksen 100-0.
Saiskohan sitä vielä jostain?
Eli cheapflation, sitä tarkoitin kekseilläni.
Pitäisikin olla joku sivusto missä ois aidoilla kunnon raaka-aineilla tehtyjen tuotteiden lista. Mutta nekin aina muuttuu... Pitäs olla lakiin kirjattu, että uusittu resepti merkitään pakkaukseen. Ei sitä nykyään ole kuin joissain.
HK:n sininen lenkki. Rakenne on tyystin muuttunut suutuntumaltaan kummallisen pehmeäksi. Ei tunnu makkaralta enää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama kuin ap:lla. Olin aina Pepsi teamissä, mutta nykysin ostan vain kokista, kun pepsi on pilattu. Silti alkuperäinen pepsi hakkaa kokiksen 100-0.
Saiskohan sitä vielä jostain?
Jos jostain löydät, niin jaa tämä tieto, olisi ihanaa vielä joskus juoda pullollinen kunnon Pepsiä! Mulla on tallessa vanha tölkki, tai juuri ennen tuota muutosta ostettu. Voi verrata tuoteselostetta :) ap
Vierailija kirjoitti:
HK:n sininen lenkki. Rakenne on tyystin muuttunut suutuntumaltaan kummallisen pehmeäksi. Ei tunnu makkaralta enää.
Tämä
Salmiakki aakkoset. Löllömpi rakenne vuosi vuodelta ja makukin mitäänsanomaton
Viinakarkit. Esanssin makuista shittonia.