Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia työnhausta

Vierailija
01.10.2025 |

Musta on niin jännää, kun koko ajan mediassa luodaan sitä tappiomielialaa, että olen sen ja sen tohtori ja näin loistava ura, lähetin 500 hakemusta, enkä päässyt edes haastatteluun. Mä olen nyt toista kertaa työttömänä. Aiemmalla kerralla (useampi vuosi sitten, kun työllisyystilanteesta ei maalailtu näin karmeaa kuvaa) sain töitä muutaman hakemuksen jälkeen. Sama homma nyt... Olin jo ajatellut, että lomailisin vähän, ja hain vähän puolivillaisesti täyttääkseni vain te-toimiston työnhakuvelvoitteen. Taisi olla toinen lähettämä hakemus, jolla sain paikan, se siitä lomasta... Eikä mulla ole mitään uniikkia superosaamista tai "varmasti työllistävää" koulutusta (tyyliin lääkäri). Onko mulla käynyt loistava tuuri, vai onkohan näillä viidensadan hakemuksen lähettelijöillä jotain pielessä työnhaussa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli siis toimiala ja toimipaikka?

Vierailija
2/3 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko tarkemmin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyötä, perus tieto"duunari"hommia, mitä muuta voisi kertoa? Ehkä oleellista oli, että räätälöin hakemuksen ja cv:n aina haettavaan paikkaan, mutta ehkä mulla vaan käy tuuri. Joka tapauksessa, ei se työttömänäkään työllistyminen mahdotonta ole :) Tsemppiä kaikille, jotka töitä etsii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän