Mikä on Suomen kohtalo ja ennen kaikkea suomalaisten kohtalo? Lapsiperheiltä viedään, päihderiippuvaiset eivät saa tarvitsemaansa hoitoa,
ne reunalla rimpuilevat eivät saa apua. Kuinka suomalaisista tuli näin itsekkäitä? Ahneus palkitaan ja loput jäävät oman onnensa nojaan. Onko tämä hyvinvointivaltio?
Taas yksi surullinen uutinen kuinka apua ei ole vaikka useita sitä tarvitsevia on.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a0564f32-177e-4b30-b8fa-d6b10bd9ab1c
Kommentit (39)
Tässä kaikista huvittavinta on, että raha määrää ihmisyyden nykyihmisille. :D Ennen se oli konkreettinen esine kädessäsi, nykyään enemmänkin sähköistä verkkopankissa. Jengi sokeana seuraa vain sitä.
Kuka täällä komentaa?
Ketä täällä totellaan?
Kahta suurta jumalaa, ahneutta ja rahaa
Vierailija kirjoitti:
Termit haltuun: lapsiperheiltä EI VIEDÄ mitään. Heille EI ANNETA yhtä paljon, kuin "rahaa on"-aikaan.
Ok, pilkunnnnnnusssija
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen, Persujen ja Kristillisten ihannevaltio.
Niin, ja mika oli ongalmasi? Upeaa, etta tassa erittain vaikeassa tilanteessa hallitus on pystynyt toimimaan ja tekemaan tuloksekasta politiikkaa, josta kaikki voivat olla tyytyvaisia.
Ihannevaltio tama ei ole. Ihannevaltiossa ei olisi alituiseen rutisevaa populistista ja typeraa vasemmistoa.
Päihdeongelmaiset ovat itse luoneet ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termit haltuun: lapsiperheiltä EI VIEDÄ mitään. Heille EI ANNETA yhtä paljon, kuin "rahaa on"-aikaan.
Ok, pilkunnnnnnusssija
Oletko sina todellakin noin tyhma, ettet ymmarra? On olennaisen tarkeaa, etta termit kuvastavat todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja mika oli ongalmasi? Upeaa, etta tassa erittain vaikeassa tilanteessa hallitus on pystynyt toimimaan ja tekemaan tuloksekasta politiikkaa, josta kaikki voivat olla tyytyvaisia.
Ihannevaltio tama ei ole. Ihannevaltiossa ei olisi alituiseen rutisevaa populistista ja typeraa vasemmistoa.
Mikähän on persun ihannevaltio? Aatun mallin mukaan uuniin kaikki? Pitänee sivistää sinua että oppositio ei tee päätöksiä vaan hallitus. Se myös kantaa sen vastuun kaikesta mitä tässä maassa tapahtuu. Onhan tämä selvää sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Päihdeongelmaiset ovat itse luoneet ongelmansa.
Ai että kuinka mustavalkoista ajattelua. 😀 Elämä ei ole mikään yksinkertainen yhtälö missä jokainen saa vain sen mitä ansaitsee. Taustalla voi olla mielenterveysongelmia, trauma, perimä tai ihan vain huono tuuri ja jokaisella meistä on erilaiset lähtökohdat selvitä. Lisäksi nykyisillä yhteiskunnan toimilla ei auteta, ainoastaan vaikeutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että hyvinvointivaltio jää muistoksi. Eriarvoisuus kasvaa tulevaisuudessa, kuten se on viime vuosina kasvanutkin.
Ei se muistoksi jää mutta palveluja on pakko karsia.
Syy on helppo: meillä ei ole rahaa nykymenoon.
Narkkien kohtalo ei paljoa kiinnosta. Ihan itse ovat syyllisiä kohtaloonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että hyvinvointivaltio jää muistoksi. Eriarvoisuus kasvaa tulevaisuudessa, kuten se on viime vuosina kasvanutkin.
Palveluita pakko karsia = veronkevennyksiä rikkaille.
Erikoinen tapa ratkaista hyvinvointivaltion ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palveluita pakko karsia = veronkevennyksiä rikkaille.
Erikoinen tapa ratkaista hyvinvointivaltion ongelmat.
🤣 Jep! Perus kokoomuslainen vastaus. Ottaa itselleen heikompiosaisilta ja perustelee sen yhteisen hyvän tähden. Joopa joo. :D
Itse myös muuttamassa Suomesta pois. Tänne en halua jäädä kun asiat ovat näin retuperällä. Ennen oli paremmin. Omista pidettiin huolta.
Purraa ei lapset kiinnosta. Sinänsä outoa, kun hänellä monta.
Sentään jollain on vielä hyvä sydän. Ikävää että niin monella ei.
Olen myös miettinyt kuinka lampaita suomalaiset ovat, että antavat tällaisen tapahtua? Nielevät vain kaiken. Ihme lammaskansa ja lammaspäättäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, pilkunnnnnnusssija
Raskaus ja synnytys vei terveyden. On naurettavaa että osingot ja yritystuet on tärkeämpiä kuin kunnolliset synnytyssairaala- ja neuvolapalvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on persun ihannevaltio? Aatun mallin mukaan uuniin kaikki? Pitänee sivistää sinua että oppositio ei tee päätöksiä vaan hallitus. Se myös kantaa sen vastuun kaikesta mitä tässä maassa tapahtuu. Onhan tämä selvää sinulle?
Riikan mukaan yövartijavaltio. Itse kuitenkin käyttänyt kaikki mahdolliset hyvinvointiyhteiskunnan edut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän maan puolesta en sotia kävisi. Joskus olisin vastannut toisin.
Sama. Kuolisin oman käden kautta ennemmin.
Yksi syy miksi erosin reservistä. Seuraavaksi ulkomaille.