Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte, kun mies sanoo lapsista, että "joskus sitten" ?

Vierailija
29.09.2025 |

Olen 37 vuotias, eli en voi ajatella enää, että "joskus sitten". Dilemma on vaan se, että jos nyt jätän miehen niin todennäköisyys, että löytäisin uuden parin vuoden sisään, on lähes mahdoton. Ja kuka nyt alkaa heti suhteen alussa lapsia tietoisesti hankkimaan. Ei mies ainakaan. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin lapsettomaksi kuuntelemalla tuota "joskus sitten".

Vierailija
22/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vakava, mutta rauhallinen keskustelu miehen kanssa. Sanot että haluat lapsia, ja ikäsi puolesta et voi enää odottaa. Jos mies haluaa odottaa, se on ok. Mutta silloin et voi enää jatkaa yhteistä matkaa hänen kanssaan.

Jos eroatte, niin varmasti löydät vielä uuden rakkauden. Monet nelikymppiset miehet kuumottelevat saman asian kanssa: lapsia pitäisi jo olla mutta kumppania ei löydy.

Ja toki itsellinen äitiys mahdollista. Huolehdit vain, että lähipiirissä joku läheinen miehen malli lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat siinä sivussa etsimään uutta miestä. Jos löytyy, jätät vanhan. Jos ei löydykään, niin eipähän tarvitse yksin kuitenkaan olla. 

Vierailija
24/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että jos kerran joskus niitä lapsia haluaan niin on parempi erota välittömästi, minä kun en edellenkään niitä koskaan halua ja hän selvästi on muuttanut mielensä. Jos haluaisin ja noin toteaisi niin sama hommahan siinä sitten, ei noin vanhalla akalla ole aikaa odotella sitä joskus sitten. 

Vierailija
25/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jätät ehkäisyn pois. Mies joko lähtee tai jää.

Vierailija
26/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että jätät ehkäisyn pois. Mies joko lähtee tai jää.

Tai jää ja lopettaa emätinyhdynnät.

Vierailija
27/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on  37 ja 39-vuotiast ystävät, joilla on sama ongelma ja stressi läsnä elämässään. Ilmeisesti miesten on vaikea uskoa biologisia faktoja kun heille itselleen ei samalla tavalla tule aika vastaan. He kyllä näkevät itsensä isinä, mutta jossain hamassa tulevaisuudessa. 

Ei kai sitä auta kun kaivaa ne biologian kirjat esiin ja rauhallisesti todeta, että haluat lapsen etkä voi enää odottaa. Ainakin nuo tuntemani miehet näyttävät uskovan, että lapsi tulee sitten 9kk kuluttua siitä hetkestä kun päätös lapsen hankkimisesta on tehty. Raivostuttaa kaikki jutut joissa naisia syyllistetään syntyvyyden alenemisesta ja vitkuttelusta. Ainakin omassa tuttavapiirissä ne on nelikymppiset miehet, jotka jarruttavat lisääntymistä harhakuvitelmillaan ikuisesta nuoruudesta.

Vierailija
28/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se halua. Ei rakasta. Oikeesti ei halua. Hukkaat aikaasi.

Vierailija
29/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että se tapahtuu nyt tai hankit klinikan kautta yksin ja hän saa olla sinkku. Itse asiassa, älä tee tällaista, koska toista ei voi pakottaa vanhemmaksi, se ei ole reilu ketään kohtaan, ei lasta, sinua tai miestä. Jos vaan yksinkertaisesti on niin, että tiedät jo haluavasi äidiksi, niin hanki vauva klinikan kautta ja kerrot hänelle asiasta. Tämä on nyt vaan realismia. Sinä et voi vaatia häneltä isyyttä, eikä sinun tarvitse enää nykymaailmassa odotella miehen lupaa lisääntyä.

Vierailija
30/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ehkäisy ja ota yhteyttä hedelmöitysklinikalle. Kerro tästä miehelle avoimesti. Mies voi halutessaan jäädä, tai mies voi halutessaan lähteä. Mutta miehen ei ole pakko alkaa isäksi, ellei itse tahdo, sen sijaan sinä voit alkaa äidiksi, jos itse tahdot.

Vierailija
31/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat ottaa pillerit joskus sitten. Oikeasti, sano että lopetat ehkäisyn, luultavasti mies laiskuuttaan ja mukavuudenhaluaan jaksaa käyttöä kondomia vaan aluksi ja silloin tällöin.

Vierailija
32/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin, että mies saa jatkaa lapsetonta elämää ja minä alan harkitsemaan itsellistä äitiyttä. Niin olisi tehnytkin, jos mies ei lasta olisi silloin halunnut. No me sitten saatiin lapsi ja miehen aloitteesta toinen melkein heti perään. Nyt mies ihmettelee, miksi ei hankittu lapsia aiemmin. Oltiin kyllä vasta 30-vuotiaita, kun mies meinasi, että lapsia harkitaan muutaman vuoden päästä. Itselle lapsi oli niin suuri toive, etten uskaltanut jättää asiaa sinne, kun ollaan lähemmäs nelikymppisiä.

Vierailija
33/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä todellakin haluaisin sen lapsen ja se olisi minun suurin toive, niin sanoisin miehelle, että en aio enää ehkäistä, koska haluan lapsen, eli jätät ehkäisyn miehen vastuulle. 

Mies saa sitten tehdä oman ratkaisunsa.  Ja jos mies lähtee, menisin hedelmöitysklinikalle ja hommaisin se lapsen, eli toteuttaisin haaveeni yksin. 

Vierailija
34/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se halua. Ei rakasta. Oikeesti ei halua. Hukkaat aikaasi.

Miten rakastaminen liittyy lasten haluamiseen?

Vierailija
35/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistat ottaa pillerit joskus sitten. Oikeasti, sano että lopetat ehkäisyn, luultavasti mies laiskuuttaan ja mukavuudenhaluaan jaksaa käyttöä kondomia vaan aluksi ja silloin tällöin.

Näin minä tein. Ilmoitin, etten minä enää käytä ehkäisyä. Mies ei sitten käyttänyt kortsua ja lapsi tuli. Ja hän on hyvä isä.

Vierailija
36/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on jo lapsia, parinkin lapsen kanssa. Ja hankkii lisää kun eroatte. Ei sitä sinänsä lapset kiinnosta, mutta tykkää nussia paljaalla, kuten miehet yleensäkin.

Vierailija
37/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on jo lapsia, parinkin lapsen kanssa. Ja hankkii lisää kun eroatte. Ei sitä sinänsä lapset kiinnosta, mutta tykkää nussia paljaalla, kuten miehet yleensäkin.

Lapsen 😵🍑🍆

Vierailija
38/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suuri osa lykkää ja lykkää lapsen teko, koska vastuu pelottaa. 

Tiedän kuitenkin muutaman parin, joille on sattunut "vahinko" ja lapsi on sitten päätetty pitää, koska ei ole aborttiakaan haluttu tehdä. 

Lapsen synnyttyä ei ole ollut kahta puhetta, etteikö tuo nyytti olisi ollut maailman ihanin ja paras asia.  

Ajatuskin siitä, että raskaus olisi keskeytetty on ihan absurdi. 

Itse tekisin miehelle selväksi, että haluan lapsen ja jos se ei miehelle sovi, saa sitten lähteä ja hommaisin sen lapsen itsellisesti. Myöhemmin voi muuten tulla katkeruus mukaan elämään ja syytät miestä siitä, että tämä eväsi sinulta elämäsi unelman.

Vierailija
39/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on muutama melko huono vaihtoehto:

1. Jäät suhteeseen, jossa hyvin todennäköisesti on päätetty jo puolestasi, että lapsia ei muuten tehdä. "Joskus sitten" voi tarkoittaa tässä tilanteessa mitä tahansa puolesta vuodesta kymmeneen vuoteen.

2. Lähdet etsimään uutta suhdetta, mikä tarkoittaa, että lapsen yrittäminen ei ole kohdallasi ajankohtaista ainakaan seuraavaan vuoteen. 

3. Hankit lapsia itsellisesti, mikä on tässä tilanteessa ehkä varmin tapa lisääntyä, mutta epäonnistuessa kallis ja todella kuormittava prosessi

4. Jätät ehkäisyn salaa pois. Törkeää, mutta toisaalta eipä mieskään sinua näytä arvostavan

Vierailija
40/42 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppissuhteeseen lapsia??? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi