Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyn töissä monisairaana, vaikka en jaksaisi, vain sen vuoksi että

Vierailija
29.09.2025 |

Voin tukea taloudellisesti nuoria aikuisia lapsiani. Tällä hetkellä kumpikin lapsi saa n 500€ kk laskujenmaksun, käteisen ja pankkisiirtojen avulla. Olen köyhä entinen yh, eikä minulla ole juuri omaisuutta jota jättää aikanaan perinnöksi, joten edes tämän voin tehdä oikein. Kummankaan ei ole tarvinnut ottaa onneksi opintolainaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ei antanut rahaa. Itse oli pärjättävä. Ei tarvinnut ottaa opintolainaa, koska kävin töissä. Toivottavasti vanhemmat ymmärtää laittaa rahansa omaan hyvinvointiinsa. Me lapset pärjätään omillamme.

Jonkun mielestä olin kultalusikka ahterissa syntynyt, vaikka kävin nuoresta pitäen töissä ja säästin.

Mistä sinä kuvittelet että ne opiskelijat saa niitä töitä, kun työpaikkoja ei ole! Maassa on kasvava työttömyysongelma jos et ole sattunut huomaamaan. Hienoa että työnteko aikoinaan oli sinulle mahdollista, mutta nykyopiskelijat eivät tosiaankaan ole yhtä onnekkaita.

Vierailija
22/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän samaan tyyliin äitini myös jakelee sillon tällöin ennakkoperintöä,tosin niin ettei mene perintöveroa. Ootko sä ajatellut, et verottaja kiinnostuu ja perii kohta lapsilta noista summista verot? Kun sulla tulee annettua yhdelle lapselle kolmen vuoden aikana 18 000e.

Ainoastaan suorat tilisiirrot lasketaan, ja jos ne ei ylitä tuota rajaa, ei tule mitään lahjaveroja. Käteistä voi antaa ja maksaa vaikka vuokran toisen puolesta. Ei siitä mitään lahjaveroa tarvitse maksaa.

sivusta

Kannattaa lukea Verohallinnon sivuilta ihan ajatuksen kanssa, samaa rahaa se on käteinen kuin tilisiirtokin ja 4999 euroa saa verotta antaa kolmen vuoden välein. Laskuja voi maksaa lapsen puolesta, kunhan raha ei käy lapsen tilin kautta, vaan menee suoraan esim. vuokranantajalle. Siitä tosin voi Kela lähettää kyselyä,

Ei kelaa kiinnosta kuka vuokran maksaa, kunhan ei saa toimeentulotukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,n aikuiset lapset ovat itse vastuussa taloudestaan. Miksi Ap raataa sairaana niin että oletetusti terveet lapset saavat häneltä rahaa?? Onhan tämä väärin, ja miten ihmeessä Ap,n lapset kehtaavat ottaa näitä rahoja vastaan? Eikö oman äidin terveys pitäisi olla tärkeintä?

Vierailija
24/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,n aikuiset lapset ovat itse vastuussa taloudestaan. Miksi Ap raataa sairaana niin että oletetusti terveet lapset saavat häneltä rahaa?? Onhan tämä väärin, ja miten ihmeessä Ap,n lapset kehtaavat ottaa näitä rahoja vastaan? Eikö oman äidin terveys pitäisi olla tärkeintä?

No tuskinpa kertoo lapsilleen terveydentilastaan tai valittaa siitä ettei jaksaisi töitä tehdä kun on kipeä. Mitä ei tiedä, ei voi satuttaa.

Vierailija
25/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olet lapses tehnyt, on vain oikeus ja kohtuus että elätät heitä vielä kun ei heillä ole edes ammattia.

Vierailija
26/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset eivät asu luonasi, ap kun selvästi heillä ei ole varaa asua omassa kämpässä, jos kerran tarvitsevat 500 laskuihin.

Vierailija
27/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ennakkoperintöä ilman perintöveroja. Ihan fiksua.

No ei ole fiksua tässä tilanteessa. Ap on monisairas jaa raataa aikuisten lastensa takia.

Vierailija
28/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset eivät asu luonasi, ap kun selvästi heillä ei ole varaa asua omassa kämpässä, jos kerran tarvitsevat 500 laskuihin.

En ole ap, mutta eiköhän se yleisin syy opiskelijoilla kotoa poismuuttoon ole se että kodin ja yliopiston välille tulisi satoja kilometreja matkaa jotka pitäisi päivittäin kulkea edestakaisin. 

Vierailija
29/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan kummilapsilleni vuorotellen 3000€. Mitäpä se muille kuuluu?

Vierailija
30/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärtäisin ap.n uhriutumisen jos olisi kyse siitä että joku lapsista olisi vakavasi sairas ja tarvitaan rahaa hoitoihin ja lääkkeisiin. 

Ap,n kertomaa tilannetta en ymmärrä.

Vierailija
31/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ennakkoperintöä ilman perintöveroja. Ihan fiksua.

Mutta lahjavero on maksettava.

Lapsiaan saa elättää mutta pankkisiirtona ei kannata antaa / rahasta tulee lahjavero 

Vierailija
32/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähän samaan tyyliin äitini myös jakelee sillon tällöin ennakkoperintöä,tosin niin ettei mene perintöveroa. Ootko sä ajatellut, et verottaja kiinnostuu ja perii kohta lapsilta noista summista verot? Kun sulla tulee annettua yhdelle lapselle kolmen vuoden aikana 18 000e.

Ainoastaan suorat tilisiirrot lasketaan, ja jos ne ei ylitä tuota rajaa, ei tule mitään lahjaveroja. Käteistä voi antaa ja maksaa vaikka vuokran toisen puolesta. Ei siitä mitään lahjaveroa tarvitse maksaa.

sivusta

Jos rahana antaa, siitä pitäisi vero maksaa, oli se sitten käteisenä tai tilisiirtona, muuten kyseessä veropetos. Laskuja ja ostoksia voi maksaa, ne eivät kuulu lahjaveron piiriin.

Voi hel..tti: eiköhän tässä olla veroja maksettu jo iiiihan tarpeeksi 😂🤣😂🤣

Vierailija
33/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin lapselleni 250000 euroa. Olen tavallaan elämäni elänyt ja tienannut työllä ja saanut itse perintöä omalta äidiltäni. Annoin lapselleni kun täytti 40 vuotta , annoin sille 250000 euroa. Se saa perintöä lisää ja asuntoni on ainakin 120000 arvoinen.

Paljonko siis annoitkaan lapsellesi?

Vierailija
34/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan kummilapsilleni vuorotellen 3000€. Mitäpä se muille kuuluu?

Ei todellakaan mitään ! ! 

35/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pääsisit työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka yrittäisit, kun edes monet sellaiset, jotka eivät pysty käymään töissä, eivät pääse. 

Sinuna kyllä lopettaisin noin runsaskätisen lasten avustamisen ja panostaisin enemmän omaan terveyteen. Varmasti lapsesikin mieluummin pitäisivät vanhempansa mahdollisimman pitkään.

Vierailija
36/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärtäisin ap.n uhriutumisen jos olisi kyse siitä että joku lapsista olisi vakavasi sairas ja tarvitaan rahaa hoitoihin ja lääkkeisiin. 

Ap,n kertomaa tilannetta en ymmärrä.

Korj; uhrautuminen

Vierailija
37/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen hallitus ajaa ihmiset epätoivoisiin tilanteisiin.

Vierailija
38/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun lapset ole töissä ja elätä itseään? Minä en edes kehtaisi ottaa vanhemmiltani rahaa vastaan.

Vierailija
39/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mikään köyhä ole jos kahdelle molemmille lapsellesi annat kuukaudessa yhteensä 1000€.

Vierailija
40/42 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun lapset ole töissä ja elätä itseään? Minä en edes kehtaisi ottaa vanhemmiltani rahaa vastaan.

Ja opiskelijathan niitä töitä saa heti kun vaan hihkaisee että täältä olisin nyt tulossa töihin! 

ei ap