Vaikuttaako sähkön hinta ruuanlaittoosi?
Itse ainakin en tee lämmintä ruokaa silloin kun sähkö on kallista.
Kommentit (38)
Ei vaikuta, ei myöskään mihinkään muihinkaan arjen toimintoihin, esim. auton lämmittämiseen, pyykinpesuun, tiskoneen käyttöön tai saunomiseen.
hella lämpiää puilla ja leivinuuni myös.
toki talokin lämmitetään puilla.
puut omasta metsästä.
Ei vaikuta. Ei vaikuta edes saunomiseen.
Vierailija kirjoitti:
parin kuukauden välein 22-23 euron kulutus lasku. Joten en ajattele sähkön hintaa keittäessäni määräaikaisella sähkösopparilla.
Ei 24m2 yksiön sähkölaskulla olekaan merkitystä mutta 240m2 okt:ssa vaikutusta on jo reippaasti...
Ei vaikuta, ruuanlaitto vie niin vähän sähköä. Melkein kolme vuotta ollut pörssisähkö sähkölämmitteisessä omakotitalossa ja keskiarvo on nyt noin 4.7c/kWh kokoajalta.
Ei todellakaan vaikuta. Minulla on pörssisähkö, mutta en kyttää tuntihintoja. Pitkä aikaväli tasaa piikit. Eikä talouteni tasapaino ole sähkölaskusta kiinni.
Kulutuspiikki 10 tuli sinä päivänä. Jolloin hinta oli jotain 0,2 koko vuorokauden keskiarvolla.
Leivottiin leipää, pullaa ja nakattiin uuniin karjalanpaisti. Astianpesukonekin pyörähti 2 kertaa.
Pitkät uuniruuat jää pois kalliina päivänä. Mutta puolen tunnin ruuat menee.
Eli vaikuttaahan se.
Satasen säästää vuosittain pörssillä.
Ei vaikuta. Pesukoneiden käyttöä ja kiukaan lämmitystä harkitaan tiettyyn rajaan asti, jos hinta on kovin kallis.
Ei vaikuta pätkääkään. En seuraa hintoja.
Vaikuttaa niin että sähkölaskuni on pienempi kuin määräaikaisella.
Sen verran ainakin etten mitään pitkään uunissä kypsyvää tee kuten karjalanpaistia.
Ei, pieni asunto pieni sähkönkulutus.
Vaikuttaa etten tee uuniruokia kalliiseen aikaan.
Ei vaikuta kun uunin lämpö lämmittää samalla asuntoa.
Vaikuttaa lämmityskautena. Pidän 10snt rajana, puuhellalla laitan kun tuo ylittyy, saa samalla ilp huilata.
Ei vaikuta. Eihän uunin käyttö maksa paljon mitään. Muutaman tunninkaan käyttö ei ole kuin muutamia kymmeniä senttejä. Kuitenkaan ei yleensä tarvi niin pitkään oikeastaan ikinä käyttää
Ei vaikuta, perjantaina kun oli kallista niin pihvin paisto maksoi 10c ja 350g pihvini maksoi 32€.
Hiljattain tuli sähköpostiin varoitus kalliista pörssisähköstä joten en laittanut uunissa ruokaa. Samoin en pese pyykkiä 95 asteessa jos on kallista ja olen sattunut seuraamaan hintoja. Asun yksin joten minun on helppo joustaa.