Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Enskat torstaina 12.4. *~*

12.04.2007 |

Uusi Enskakin ottaa vastuuta pinon pystytyksestä...

Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10035661&p=2&tmode=1&smod…

ONNITTELUT Coltsfootille pikku Prinsessan johdosta!!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi IHANAA kun täällä satelee jo vauvauutisia! Meillä tuolla Kesakuisten pinossa ei vielä (onneksi) vauvauutisia ole tullut.

Meriheppa: Olipa kiva kuulla että myös sinulla on liiketuntemukset muuttuneet. Itse aloin nimittäin eilen ihmettelemään että miksi tuntuu koko ajan siltä että tuo kirppu vain venyttelisi itseään. Ehkä sillä käy tila ahtaaksi. Tosin sinä olet hieman minua edellä. Kait tämä on siis ihan normaalia.

Leenis: Niin se synnytys teilläkin lähenee. Merkit on käsittääkseni lupaavat! Ja minun mielestä nämä keskusteluryhmät on juuri sitä varten, että täällä voi purkaa omaa huonoa oloa ja tietysti myös vouhottaa jos jotain aihetta on. Mielummin minäkin purnaan täällä, kuin että hermostutan " turhaa" siippaani. Ja toisekseen kun kaveripiirissäni ei ole ketään toista joka olisi raskaana, niin kohtalontovereita ei oikein muualta löydy.

ISO hali siis kaikille että jaksatte kuunnella, tukea ja olla mukana myös riemunhetkissä!!! Huippupinoa lupailitte, ja niin tämä taitaa tosiaan ollakin!

Ninca: Vautsi, tuttipullokakku!!! Muista ottaa kuvia! Minulla oli toissa viikolla viimeinen perhe-peuhu-jumppa (jota siis itse vedin perheille), ja sain läksiäislahjaksi sellaisen aurinko kakun, joka oli pallon muotoinen. Kakun tekijältä sain hyvän vinkin tuollaisten omaperäisempien kakkujen kuorrutukseen... Kermavaahto voi alkaa valumaan ja olla muutenkin hankala pursottaa. Hän oli vaahdottanut voita ja sokeraia ja värjännyt sen. Oli tosi tymäkkä ja makea :) kuorrutus!

Mikä on Hug-a-bubi?

(.) Kirppu oli eilen ihan mahdoton! Se venytteli ja töytäröi koko päivän. Asiaa ei varmaan auttanut yhtään se, että jouduin istumaan lähes koko päivän. Sillä oli siis aivan selvästi liian ahdasta. Ensin toimistolla työpäivä, sitten autossa 1,5 h, vielä 1. luokkalaisten pulpetissa yhden auditointitilaisuuden 2h, ja lopuksi vielä kotimatka 1,5. Ensimmäisen kerran sitten alkuraskauden kiinnikekipujen jälkeen oli eilen sellaisia outoja alavatsan kipuja. Mahakin laskeutui tosi alas. Kirppu ilmeisesti survoi itseään oikeen urakalla alaspäin " lähtökuoppiin" . Oli kyllä tullut sieltä pois yön aikana, mutta kauhea meno jatkuu yhä. Toisaalta huojentavaa että se siellä myllää, mutta jotenkin tuntuu että meidän masukki on jotenkin yliaktiivinen. Mitä jos sillä on jo kohdussa ADHD :D!?!?!??! Äidin huolet...

Cana & kirppu 30+3

Vierailija
2/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Ihanaa, viime yönä nukutti taasen normaalisti eli 2 x vessassa käynti mutta ei mitään valvomisia. Ilmeisesti lisätyynyt auttoivat asiaan.

Aamulla oli neuvola ja tässäpä tietoja sieltä

-rv 38+0

-painoa tullut lisää paljon -> turvotus + (ekaa kertaa aamullakin tunsin käsissä turvotuksen kun ei sormet oikein toimineet...)

-verenpaine 115/77

-pissa puhdas

-kohdunpohjankorkeus 35

-sydämensyke + ja liikkeet ++

-vauva edelleen oikein päin eli raivotarjonta

KYSYMYS KAIKILLE vauvan sydämensykkeeseen liittyen. Eli tänään kuunneltiin ensin sydänäänet kun olin selällään. Pikkuinen sydän alkoi vaan takomaan reilusti yli 160, jolloin terkkari pyysi minua istumaan ja siinä mitattaessa palautuivat tuohon sataankuuteenkymppiin. Onko muilla kokemusta samasta? Terkkari sanoi, että kaikenlainen selällään olo on nyt sitten kielletty. Vaikeuttaa vauvan hapensaantia. Eikä kyllä oma olokaan selällään ole mitenkään hyvä. Kiitos jos jaksatte kommentoida!

Ulkona on niin upea ilma, että ihan pakko lähteä kävelylle.

Voikaa hyvin! T. iida-linnea 38+0 (niin ne viikot vierii....)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuntuu kaikki päivät aika samalta ja ei pysy kärryillä mikä päivä on! Viikonloput sentään tunnistaa siitä että mies on kotona :)

COLTSFOOTILLE huikean paljon onnea pikku prinsessasta! :) Kiitos myös synnytyskertomuksesta. Aika " helpolta" tosissaan sait kuulostamaan homman, mutta ehkä sä ootkin kunnon sitkeä sissi! Ihanaa vauva-arkea sinne! =)

NINCA, se on toisinaan tosi ärsyttävää kun ihmiset kommentoi masua, oli se sitten liian pieni, suuri, tyttö- tai poikamaha... Kun oma masu silloin 20 jotakin viikoilla kunnolla pompsahti esiin, se oli aluksi vähän ehkä suurempi kuin mitä niille viikoille oli tyypillistä ja silloin sain paljon kommentteja että " ehkä sulla on kaksoset..." tai " kauheeta miten suuri siitä oikein tuleekaan?" Se oli tosi raastavaa! Ihan niinkuin se olisi ollut jokaisen oikeus tai velvollisuus kommentoida mahan kokoa jotenkin. Nyt on jo oppinut suodattamaan noi jutut toisesta korvasta ulos.

CANA, hug-a-bub on kantoliina =) Koitappas googlata netistä niin löydät infoa. Sitä on kovin kehuttu että olisi yksi parhaista mitä markkinoilta löytyy.

IIDA-LINNEA, mulla on nlassa vauvan sydämensyke ollut aina jossakin n. 140 kieppeillä, ja silloin oon siis ollut selällään. Ei ihan tuonne 160 olla päästy, mutta huomaan kyllä nykyään että pitkään selällään olo tekee omankin olon aika ikäväksi juuri verenkierron heikentymisen vuoksi ja siksi on vauvankin takia hyvä että selällään ei kovin pitkään köllöttele. Tästä terkka sanoi muistaakseni ekan kerran jo joskus 30+ viikoilla että selällään makuuta ei enää suositella.

(.) Ihanaa nukuin viime yön kuin tukki! Taisi edellisen yön valvominen ja sänky-soffa välillä ramppaaminen tulla otetuksi takaisin ihan huolella. Aamustakin (nousin ensin ylös seiskalta) vielä nukahdin uudelleen, tosin heräsin siihen kun alavatsa oli ihan tulessa, mutta se meni parin tunnin kärvistelyn jälkeen ohi. Ulkona on tosi ihana keli, mutta en tiedä jaksanko lähteä liikkeelle... vähän laiska olo on vieläkin. Johtuiskohan liiasta nukkumisesta... :)

Hokasin muuten just, että huomenna on perjantai 13.päivä... en kyllä itse taikauskoinen ole, mutta olishan ironista jos juniori päättäis juuri huomenna tulla ulos!

Aurinkoista päivää enskoille, nauttitaan tästä ihanasta keväästä! :)

Leenis & jr 40+2

Vierailija
4/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh en oo paljoo ehtiny koneella sorraan parin päivän pinon pika luku ja pika kommentit....sitten taas hommat jatkuu. plääh.

Sadeye ja Coltsfoot ONNEA ja kiitos synnytyskertomuksista. Laittakaahan kuvia kun kerkiätte.

Mammis on varmaan hommissa kun ei näy.

Heh Canalla on napsunut masussa ;) varmaan aika metkan kuulosta.

Leenis vielä täälä hyöriin mutta eiköhän kohta sullekkin lähtö tuu. sup sup sup... Ehkä perjantaina ;) no eipä se 13. pv perjantai varmaan sen huonompi synnytyspäivä olis,ainakaan meikäläinen ei oo kokenu siinä mitään taikaa.

t: Buuffa ja Nuuro 19+4 (20 lähestyy)

Vierailija
5/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluks Coltsfootille ja koko perheelle ONNEA pikkutytöstä!!! Kiitoksia myös synnytyskertomuksesta!

Mammiksella taitaa olla jo Tiitiäinen kainalossa...Tulehan sitten kertomaan kuulumiset, kun kotiudutte!

Seuraavaks ois Leeniksen vuoro! Hyvä, ettet oo turhaan kärvistelly, vaan ovat kipuilut saaneet jotain todella aikaiseksi:) Ja pääsette viikonlopuks nauttimaan uusista terassikalusteista, mikäli ette sitten ole jossain muualla...;)

Mooli oli eilen käyny ostoksilla Sellossa, löytyikös mitään?

Merihepalla alkaa kohta äippäloma, ihanaa!

Iida-Linnea, mulle ei neuvolassa oo puhuttu mitään tuosta selällään makaamisesta, mut en oo pystyny makailemaan selällään kovin pitkiä aikoja jo jostain rv20 lähtien. Jotenkin on tullu aina huono olo ja tuntunu, et alkaa painamaan kovasti.

Buuffakin oli pyörähtäny täällä, ja sullakin vaihtuu kohta viikot uusille kymmenille!

Meillä meni pääsiäinen mökkeillessä ja nyt on ollu kotona pientä remppapuuhaa, mm. sisäovien vaihtoa ja seinävitriinien asennusta. Ajateltiin lähteä taas viikonlopuks mökkeilemään, mikäli säät sallii. Ja ihan hyvää keliähän ovat luvanneet!

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille enskoille!

Hippux ja Hippu 35+5

Vierailija
6/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi laiska kirjoittelemaan, ja kun pääsiäinen meni suurelta osin nettipimennossa, niin tipuin jo ihan kärryiltä teidänkin kuulumisissanne. Anteeksi epäaktiivisuuteni!!!

Mutta nyt aktivoiduin, miksikäs muuten kuin omia kuulumisia kertomaan. Np-ultra oli tänään, ja nyt on hetkeksi taas pelot kaikonneet. Saapa nähdä miten kauan tämä tunne säilyy :) Kaikki oli niinkuin pitikin, vaavi vastasi viikkoja 12+5, joten vähän suurempi oli kuin hedelmöityksen mukaan (12+2). Mutta sama laskettu aika säilyi kuitenkin, kun ero oli noin pieni. Niskaturvotusta ei ollut nimeksikään, ei kuulemma edes kannattanut mitata. Alkuun kaveri ilmeisesti nukkui, eikä oikein liikkunut, mutta kun kätilö vähän tökki mahan päältä, niin alkoi siellä heiluttelemaan. Katseltiin sekä sisäkautta että mahan päältä, kun vaavi ei suostunut kääntymään. Mahan päältäkin sai jo ihan hyvää kuvaa. Nyt on ihana olo. Ensi viikolla on jo neuvolalääkäri, pääsee kuuntelemaan sydänääniä, ja saa taas uuden varmistuksen että kaikki on hyvin.

Mahan näkyminen on jo vähän hankalaa, olen sen verran hoikka, että tuossa navan kohdalla oleva kohouma on aika selvä. Viikonloppuna kävinkin vaatekaappia läpi ja valikoin sieltä vaatteita, jotka edes vähän enemmän peittäisivät. En ole töissä vielä kertonut muille kuin pomolle, halusin odottaa tuon np-ultran ensin. Mutta kohta kun laitan sanaa kiertämään, niin sitten saa taas pitää kireämpiäkin paitoja, eikä tarvitse miettiä mistä kohtaa pullottaa...

Ainakin Coolsfootille oikein isot onnittelut prinsessasta ja kiitokset synnytyskertomuksesta. Itse en ainakaan vielä osaa tuota synnytystä pelätä tai jännittää, katsotaanpa sitten kun tästä muutama kuukausi vielä eteenpäin vierähtää...

Ja toivottavasti Leenis pääset pian perässä synnärille!!

Merihepalla viedään viimeisiä työpäiviä! Mahtaa olla iso muutos jäädä pois, ja tietää että elämä muuttuu ihan kokonaan sen seurauksena! Oletko jo suunnitellut, mitä kaikkea aiot nyt vielä ennen vaavin syntymää puuhastella kotona?

Cana: mitä jos se onkin niin, että kirppu nyt vain melskaa sydämensä kyllyydestä, ja sitten synnyttyään on aivan ihana, rauhallinen ja aurinkoinen lapsi synnyttyään, kun kaikki riehuminen on riehuttu?!

Heilutuksia kaikille muillekin enskoille, ja aurinkoista torstain jatkoa!

Bianco 12+2

Vierailija
7/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä otan jo vähän tuntumaa äitiyslomalaisen elämästä. Sain nimittäin flunssan, jota olen nyt koittanut tänään parannella kotosalla. Ei onneksi tunnu olevan mikään paha tauti, lähinnä yskää vain ja vähän väsynyt olo, joten aika mukavaa tämä ¿lomailu¿ on oikeastaan vaan ollut ;) Kyllä tähän varmasti hyvin tottuu sitten ensi viikolla!

Cana, niin minäkin olen arvellut, että Kaverin liikkeet on muuttuneet toisenlaisiksi juuri sen tilan vähenemisen takia. Tuntuisi ainakin ihan loogiselta. Kaveri taisi muuten viime yönä kääntää kylkeä, kun tänään on koipia tungettu vaihteeksi toiseen kylkeen ;)

Iida-Linnealla oli neuvolassa kaikki hyvin, hieno juttu! Tuosta selälläänolon vaikutuksesta vauvaan en oikein tiedä, mutta muistelisin jostain lukeneeni, että siinä asennossa veren virtaus istukassa olisi jotenkin huonompi¿ Mulla ei muuten terkka ole saanut Kaverin sykettä mitattua selällään maatessa enää viime aikoina, koska kuulemma verisuonien äänet häiritsee mittausta tai jotain. Istuallaan ollaan sitten mitattu. Mutta tuossa siis ongelmana vaan se että syke ei kuulu, eli eri juttu kuin sulla.

Biancolla oli hienoja ultrakuulumisia! Teillä alkaa viikkojakin olemaan jo turvallisen paljon, eli varmasti voit ihan huoletta olla ja nauttia nyt vaan raskaudesta :) Äitiyslomasuunnitelmista olit kysellyt. En oikeastaan mitään isompia suunnitelmia ole tehnyt, mutta joitain pikkuhommia on kyllä mielessä mihin ei normaalisti ikinä tunnu olevan aikaa. Ja Kaverin vaatteita on vielä pesemättä, verhot ja reunasuoja sänkyyn ompelematta ym. Eli enköhän minä saa ajan kulumaan¿ :) Aika hurjalta on nyt viimeisinä työpäivinä alkanut kyllä tuntumaan se ajatus että aikoo ihan oikeasti olla niin kauan pois sieltä. Tosiaan ison elämänmuutoksen alku¿ En olisi uskonut että on mitään vaikeuksia vaan lähteä, mutta jotenkin kyllä häiritsee se ajatus että pitää jättää omat työt jonkun muun tehtäväksi. Taidan olla vähän mustasukkainen niistä¿ heh. No, luulisin kyllä että muutamassa päivässä unohtuu varmaan kaikki työajatukset, tai viimeistään ainakin siinä vaiheessa kun Kaveri saadaan mahan tälle puolelle!

Hieno ilma tosiaan ulkona, nauttikaahan siitä taas!

T: Meriheppa ja Kaveri, rv 33+6

Vierailija
8/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun olitte kommentoineet tuota sykeasiaa.

Olen jo pitkään myös nukkunut kyljeltään, koska selällään olo ollut hankalaa. Nyt tuli tietysti " todisteita" myös siitä, että vauvan olo hankaloituu jos minä pötköttelen selällään. Täytyy pitää huolta siitä, että kuulostelen vauvan liikkeitä päivittäin. Ne kun selvästi tuntuu niin silloin varmasti kaikki pienellä on ok.

Jospa nyt päivällistä menisin laittamaan niin on ruoka valmiina, kun mies tulee töistä kotiin. Ja alkaa tässä nälkä olemaan jo itselläkin.

Ihanaa, aurinkoista iltaa kaikille!

t. iida-linnea

Vierailija
9/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen visiitti..

Eli PALJON ONNEA Coltsfoot tyttövauvasta!!!

ja kiitos synnytyskertomuksesta. Tsemppiä kotiin vauvan kanssa =)

Mites Mammis jakselee? taitaa olla jo nyytti kainalossa hänkin =)

Leenikselle toivon suppareita roppakaupalla *sup*

Meen jatkaan töitä, kaikille enskoille terkkuja

hermione rv15+2

Vierailija
10/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Nyt äkkiä uusia enskoja mukaan, täältähän on kaikki aktivistit siirtymässä vauvapuolelle! [b]Leenikselle[/b] hirmusti tsemppiä ja suppareita (siis ihan OIKEITA synnytyssuppareita)!!! Kohta säkin jo tuut vauvapuolelle, mä siellä terrorisoin kymmenillä kysymyksillä :-)

[b]Coltsfootille[/b] paljon onnea! Ja taitaa olla [b]Mammiskin[/b] jo äiti-ihminen?

Pakko vähän kommentoida, kun joku kyseli hug-a-bubista. Me saatiin sellainen lahjaksi heti sairaalaan ja rautaisella 9 päivän kokemuksella voin vain kehua! Trikoo antaa aika paljon " anteeksi" , ainakaan itse en vielä kovin näppärästi osaa solmia oikealle kireydelle mutta aina se vauva siinä pysyy tukevasti. Meillä on myös se vauvalehden tilaajalahjana tullut mut kyllä toi " liinojen ferrari" on siihen verrattuna huippukätsy! Jahka omat voimat vielä kunnolla palautuu, niin otetaan liina aktiivikäyttöön. Ei tarvii sitten aina raahata rattaita kauppareissuille yms. Mutta täytyy kyllä sanoa, että hinta on aika hirveä pelkästä kankaasta. Onneksi saatiin lahjaksi :-)

Aurinkoista odotusta kaikille!

Kesis ja poju 9 vrk

Vierailija
11/14 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..minnekäs kaikki ovat kadonneet. Osa on jo onnellisesti saanut nyyttinsä kainaloon, joten uusiakin taidetaan kaivata joukkoomme ja pikaisesti..

Pikaisesti vain ilmoittautumassa. Tänään kävin siis katsomassa ystäväni pientä miehenalkua ja olihan kyllä aivan ihana ja kiltti poika. Yritin kovasti puhella Rimpulalle, että ottaa jo nyt mallia toisesta mutta saa nähdä menikö puheet perille..

Yritän viritellä tänne kuvaa siitä tekemästäni pullokakusta. En täysin tyytyväinen siihen kyllä ole, mutta hyvälle kuulemma maistui.

Ok. nyt koirat vaatii jo pihalle pääsyä

-Ninca ja Rimpula 34+6-

Vierailija
12/14 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sitten kahteen viikkoon ehtinyt netin ääreen ja syy siihen on, että odotettu prinsessa syntyi 30.3.07. Kaikki meni ihan hienosti ja tyttö on niin kaunis :) pituus 51 cm ja paino 3,5 kg eli se niistä painoarvioista:):) ei tullut jättiä. Tytön ehdoilla tässä eletään ja työntäyteistä on ollut mutta on se niin suloinen tuhisija. Onnea myös kaikille tällä välillä nyyttinsä noutaneille, nautitaan nyt tästä pikkuvauva ajasta, sehän ei kauan kestä.

aurinkoista loppviikkoa t. Nauku

Vierailija
13/14 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille! Aivan tuoreita vaaviuutisia oli taasen hetki sitten tupsahtanut. Niitä lukiessa tulee aina jotenkin malttamaton olo... Vauva-arkeen tuntuu olevan vielä pitkä aika, mutta varmasti viikot vierähtävät loppujen lopuksi niin nopiaan, että ihan pian se koittaa meidänkin aika...

(.) Omassa navassa kaikki hyvin. Jollain tapaa hyvin seesteisiä päiviä. Ei juurikaan minkäänlaisia ongelmia. Raskaana olo on ihanaa! Ystäväni, joka synnytti hartaasti toivotun esikoisen viime syksynä, painotti, että nauti nyt olostasi täysin siemauksin, kun ei ole mitään suurempia ongelmia. Niin pitää muistaa tehdä... Terveyskeskuskin on saanut jäädä hetkeksi, ensi viikolla aletaan taas ramppaamaan siellä, kun on luvassa hammaslääkäri, neuvola, neuvolalääkäri, sokerirasitustesti...

Virtuaalihaleja kaikille tuoreille äideille ja vauvoille sekä aurinkoa kaikille enskoille ja masuasukeille!!! Nautitaan viikonloppuna lämmöstä...

Äityli & Heinähattu 24+5

Vierailija
14/14 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän oli eilinen pino, mutta toivottavasti vauvauutiset tavoittavt kaikki enskat vielä täältäkin...