Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuisikohan jos ryhtyisi kasvissyöjäksi?

Vierailija
27.09.2025 |

Kananmunia ja juustoja voisin syödä kohtuudella, mutta en lihaa enkä ole niin innostunut kalastakaan. Ehkä joskus tonnikalaa tai lohta voisin syödä. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en laihtunut, itse asiassa jatkoin vain lihomista 

Tosin, en minä ikinä ole lihalla lihonut. Kasvisvaihtoehdoostakin löytyy kyllä epäterveellisiä vaihtoehtoja, esim. pizzat ja hampparit saa vaikka vegaanisina, mutta itse olen lihonnut herkuilla

Kannustan silti ainakin lihan syönnin vähentämiseen, ihan eläinoikeuksien, ilmaston ja terveyden kannalta

Terveyden kannalta lihaa pitää nimenomaan syödä.

Vierailija
22/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin jo varmaan auttaisi painonhallinnan osalta, että vähentäisi lihan syöntiä ja söisi vain vähärasvaista lihaa. Olennaisempaa varmaan kuitenkin on, että millä sen lihan korvaa. Jos esim. palkokasveilla, niin on hyvin mahdollista, että tulee vähemmällä energiamäärällä kylläiseksi kuin rasvaista lihaa saati rasvaisia lihajalosteita syömällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen todella lihavia kasvissyöjiä. Läträävät kuohukerman, rasvaisen juuston, hiilarien, sipsien ja karkkien kanssa. 

Vierailija
24/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun veren insuliinitasot nousee, läskin varastointi alkaa. Pidä siis tasaisena (=matalana), niin ei tarvii pelätä lihomista.

Vierailija
25/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun veren insuliinitasot nousee, läskin varastointi alkaa. Pidä siis tasaisena (=matalana), niin ei tarvii pelätä lihomista.

Höpö höpö. Edes pelkkää sokeria syömällä ei liho, jos energiaa ei saa yli kulutuksen. 

Vierailija
26/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL:n Tutkimuksesta tiiviisti -sarjassa julkaistussa tuoreessa raportissa arvioitiin kahden siirtymäpolun vaikutuksia: pienemmässä muutoksessa lihaa ja maitotuotteita vähennettiin kolmanneksella, suuremmassa kahdella kolmanneksella. Molemmissa skenaarioissa ruokavalion energiamäärä pidettiin ennallaan, ja eläinperäiset tuotteet korvattiin kasvipohjaisilla vaihtoehdoilla ravitsemussuositusten mukaisesti.  

Tutkimuksen mukaan ruokavalion laatu parani molemmissa siirtymäpoluissa, kun liha ja maitotuotteet korvattiin kalalla, palkokasveilla, täysjyväviljalla ja kasviksilla. Tämä muutos tukee paitsi terveyttä mutta myös ilmastotavoitteita, sillä kasvipohjaisen ruoantuotannon ympäristövaikutukset ovat pienemmät kuin eläinpohjaisen.  

https://www.ruokavirasto.fi/teemat/riskinarviointi/riskinarviointiuutis…

Vierailija
27/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suunta joka tapauksessa. Kuidut kuljettavat ruokaa ulos nopeammin ja saat ravintoaineita monipuolisesti. 

Vierailija
28/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin jo varmaan auttaisi painonhallinnan osalta, että vähentäisi lihan syöntiä ja söisi vain vähärasvaista lihaa. Olennaisempaa varmaan kuitenkin on, että millä sen lihan korvaa. Jos esim. palkokasveilla, niin on hyvin mahdollista, että tulee vähemmällä energiamäärällä kylläiseksi kuin rasvaista lihaa saati rasvaisia lihajalosteita syömällä. 

Millään kasviksella et saa kylläisyyttä.

Vierailija
29/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen todella lihavia kasvissyöjiä. Läträävät kuohukerman, rasvaisen juuston, hiilarien, sipsien ja karkkien kanssa. 

Lihavat eivät käytä rasvaisia juustoja tai kuohukermaa. Lihavat syövät kevyt-juustoja ja feikkikermoja.

Vierailija
30/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en laihtunut, itse asiassa jatkoin vain lihomista 

Tosin, en minä ikinä ole lihalla lihonut. Kasvisvaihtoehdoostakin löytyy kyllä epäterveellisiä vaihtoehtoja, esim. pizzat ja hampparit saa vaikka vegaanisina, mutta itse olen lihonnut herkuilla

Kannustan silti ainakin lihan syönnin vähentämiseen, ihan eläinoikeuksien, ilmaston ja terveyden kannalta

Terveyden kannalta lihaa pitää nimenomaan syödä.

Aivan. Kasvissyöjä kyllä luultavasti laihtuu ja jos ei laihdukaan niin kumminkin jotenkin näivettyy kun ei saa kasveista kaikkea tarpeellisia ravinteita.

Vierailija
31/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen kaksi, mies ja nainen. Syövät eineksia pelkästään. Plus sit herkut niin paisuuhan niillä. 

Vierailija
32/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat eivät käytä rasvaisia juustoja tai kuohukermaa. Lihavat syövät kevyt-juustoja ja feikkikermoja.

Sä olet liian yksinkertainen ymmärtämään näin yksinkertaista asiaa. Selitän sinulle. Lihavat lihoivat täysrasvaisilla/-sokerisilla tuotteilla ja alkoivat sen jälkeen käyttää vähärasvaisia/-sokerisia tuotteita. Tämän takia vähärasvaisia/-sokerisia käyttävät ovat keskimäärin lihavampia.  

Vierailija
33/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu silvo on jopa vege ei edes kasvissyöjä. omistanut vegeraflankin.

Vierailija
34/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet liian yksinkertainen ymmärtämään näin yksinkertaista asiaa. Selitän sinulle. Lihavat lihoivat täysrasvaisilla/-sokerisilla tuotteilla ja alkoivat sen jälkeen käyttää vähärasvaisia/-sokerisia tuotteita. Tämän takia vähärasvaisia/-sokerisia käyttävät ovat keskimäärin lihavampia.  

No hehheh, selityshän se tuokin on.

Vierailija
35/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtuisit jos lakkaisit ahtamasta itseesi enemmän energiaa kuin kuluta. Aivan yksi lysti mitä sä syöt mut et sä mikään lääketieteellinen ihme ole joka on lihonnut syömällä vain sen verran kuin on tarvinnut. 😂 Eli lopeta läski yletön mussutus niin et pysy läskinä. 

Lopeta ä m m ä itse tuo russutus. 

En ole nainen joten ainoa ä m m ä tässä voit olla sinä. 😂 Ymmärrän kyllä että läski tekee sinut katkeraksi, kyllähän se varmasti harmittaa kun tietää olevansa vastenmielinen. Se tosiasia että syömällä enemmän kuin tarvitsette, olette itsenne turvottaneet ei kuitenkaan muutu miksikään. Se että olette syneet lihaa ei millään tavalla liity asiaan kun lääketieteellinen fakta on että vain syömällä enemmän kuin kuluttaa, ihminen lihoaa.😂 Totuus selvästi sattuu j meni sinulla tunteisiin mutta ei se läski muille kiukuttelemalla ja tosiasiat kiistämällä lähde. Eli nyt pallukka se käsi pois sipsipussista ja hanuri ylös sohvalta niin joku päivä sinäkin voit olla normaali painoinen ja katsoa peiliin häpeämättä. 

Vierailija
36/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtuisit jos lakkaisit ahtamasta itseesi enemmän energiaa kuin kuluta. Aivan yksi lysti mitä sä syöt mut et sä mikään lääketieteellinen ihme ole joka on lihonnut syömällä vain sen verran kuin on tarvinnut. 😂 Eli lopeta läski yletön mussutus niin et pysy läskinä. 

En ole nainen joten ainoa ä m m ä tässä voit olla sinä. 😂 Ymmärrän kyllä että läski tekee sinut katkeraksi, kyllähän se varmasti harmittaa kun tietää olevansa vastenmielinen. Se tosiasia että syömällä enemmän kuin tarvitsette, olette itsenne turvottaneet ei kuitenkaan muutu miksikään. Se että olette syneet lihaa ei millään tavalla liity asiaan kun lääketieteellinen fakta on että vain syömällä enemmän kuin kuluttaa, ihminen lihoaa.😂 Totuus selvästi sattuu j meni sinulla

😂😂😂 En edelleenkään ole pallukka vaikka miten jankkaisit. Enkä syö sipsejäkään kovin usein ja saan kyllä itseni liikkeelle, dille. Taitaa suhun totuus sattua pahemman kerran :D

Vierailija
37/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nainen joten ainoa ä m m ä tässä voit olla sinä. 😂 Ymmärrän kyllä että läski tekee sinut katkeraksi, kyllähän se varmasti harmittaa kun tietää olevansa vastenmielinen. Se tosiasia että syömällä enemmän kuin tarvitsette, olette itsenne turvottaneet ei kuitenkaan muutu miksikään. Se että olette syneet lihaa ei millään tavalla liity asiaan kun lääketieteellinen fakta on että vain syömällä enemmän kuin kuluttaa, ihminen lihoaa.😂 Totuus selvästi sattuu j meni sinulla

Niin ja olen normaalipainoinen, jos et dille sitä vielä tajunnut, mutta ei sulla taida kapasiteetti riittää kun on lusikalla annettu :D

Vierailija
38/38 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin. Liharuoat taisivat olla sen verran ällöjä yleensä, että tuli syötyä vähemmän. Jostain vanhemmilta oli tarttunut se käsittämätön ajatus, että kasvikset ovat melkein ylimääräistä "lisuketta". Muutama vuosi sitten totesin itsekin, että mitä hittoa ja jätin kaiken lihan pois. Ja nyt kun vaihtoehtona on aina vain toinen toistaan parempia ruokia, tulee syötyä enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi