Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomainen adoptio on aika arveluttava juttu

Vierailija
12.04.2007 |

En sinänsä vastusta adoptiota mutta olen vahvasti sitä mieltä että adoptiotoiminan pyörittämiseen käytettävä raha ja energia pitäisi suunnata äitien ja lasten auttamiseen lähtömaassa.

Äidit joutuvat luopumaan lapsistaan koska heillä ei ole varaa ruokkia ja kasvattaa lasta. Se on huutava vääryys, köyhällä pitäisi olla oikeus vanhemmuuteen ja lapsella omiin vanhempiinsa. Nyt rikkaat länsimaalaiset hyötyvät köyhien maiden ahdingosta, ja lapset revitään vieraisiin maihin, outojen ihmisten, tuntemattoman kielen ja kokonaan uuden kulttuurin pariin.

Esimerkiksi Angelina Jolien viimeksi adoptoiman pojan isovanhemmat sanovat että poika oli lastenkodissa yksinkertaisesti koska heillä ei ollut varaa elättää lasta.

Kotimaan adoptiot ovat eri asia sillä kukaan ei Suomessa ole niin köyhä että joutuisi rahan takia antamaan oman lapsensa pois.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

amassa joka päivä vaikka lapsi on terve ja suomalainen, ihan niin kuin joillakin uusavuttomilla bio-vanhemmillakin. Ihmisten voimavarat on niin erilaiset yllättävissä tilanteissa. Itse olen joutunut hoitamaan lasten lisäksi alkoholistiäitinikin, ei puhettakaan avusta ja joten kuten selvinnyt hammasta purrenkin joskus.

Vierailija
22/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tutkitaan tarkoin (toisin kuin biovanhemmat) ja he ovatkin sitten lujaa tekoa. Ja jos siitä prosessista selviää, selviää kyllä takuulla myös lastenhoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulopuheiden perusteellahan ne faktatiedot maailmassa muodostetaankin. Jep.

Vierailija
24/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen adoptioperheet - tai minä - ei ole vastuussa koko maailman kaikista adoptioista.

Oletko sinä itse muuten henk. koht. vastuussa sen lapsensa murhanneen kiteeläisen bioäidin tekosista? Hän sentään asuu samassa maassa kuin sinä.

Vierailija
25/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

psia ennestään. Mikä Freddie???

Vierailija
26/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka hän juuri tällä hetkellä voi.

Biologinen äiti voi odotusaikana olla täysin varma siitä, missä hänen lapsensa on. Biologinen äiti voi omilla elintavoillaan ja valinnoilla vaikuttaa siihen, että lapsella on hyvä olla. Adoptioäiti ei voi. Siinä on ehkä oleellisin ero näiden kahden odotuksen välillä.

Minä olin normaalisti töissä ado-odotusten aikana, hoidin jo olemassa olevia lapsiani, tein kotitöitä, olin vaimo miehelleni. En siis ollut toimintakyvytön tai riekaleina, mutta en myöskään vain istunut paikoillani paperikasaa pyöritellen ja odottaen.

Vierailija
27/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös perheen turvaverkot ja kyky käyttää niitä.

Vierailija
28/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomen adoptioperheet - tai minä - ei ole vastuussa koko maailman kaikista adoptioista.

Oletko sinä itse muuten henk. koht. vastuussa sen lapsensa murhanneen kiteeläisen bioäidin tekosista? Hän sentään asuu samassa maassa kuin sinä.

Samaan sarjaan voitaisiin lisätä Porvoon lapsensa polttanut äiti, Raision arkkusurmaaja, jne.

Vierailija
29/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis aivan turha väittää että adoptiovanhemmat tutkitaan niin tarkasti etteivät varmasti mitään pahaa tee. Ruotsissa kuten Suomessakin on myös useita ulkomailta adoptoituja lapsia jotka joutuivat insestin uhreiksi, näitä asioita vain yritetään hyssytellä.

Vierailija
30/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

adoptiolapsi on eri asia kuin biolapsi.

Ja se adoptiolapsi tulee nyt perheeseen lastenkodin kautta, hänellä voi olla isojakin uniongelmia tms. sen adoptiotaustansa takia. Syömisen kanssa voi olla ongelmia.

Ja vaikka kyse on vauvasta, se bioäidin menetys on vauvalle valtava henkinen järkytys.

Vierailija
31/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Suomessa. Sitä ollaan tiukentamassa.

Vierailija
32/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maa saattaa olla köyhä ja siinä ei avustukset auta mitään.

Vierailija
33/36 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On siis aivan turha väittää että adoptiovanhemmat tutkitaan niin tarkasti etteivät varmasti mitään pahaa tee. Ruotsissa kuten Suomessakin on myös useita ulkomailta adoptoituja lapsia jotka joutuivat insestin uhreiksi, näitä asioita vain yritetään hyssytellä.

Siitähän ei voi koskaan mennä takuuseen, että adoptiovanhemmat eivät ikinä tekisi lapsille pahaa. Mutta sillä hetkellä, siinä tilanteessa kun heistä tulee vanhempia, sitä tilannettahan tutkitaan (ja menneisyyttä), ja senhetkisen tiedon perusteella ei riskiä ole. Tulevaisuuttahan ei kukaan osaa ennustaa.

Vierailija
34/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni nämä adoptiot vieraista kulttuureista tai eri etnisestä taustasta ovat erittäin kyseenalaisia. Oikeasti. 

Aihe on esim USA:ssa arka. Äskettäin oli oikeudenkäynti, jossa mustaa naista syytettiin valkoisen huostaanotetun pikkutytön pieksämiesestä hengiltä. Adoptioprosessi oli käynnissä.

Nainen kuului blacklifematters-porukkaan ja oli antanut lausuntoja, että hänen perheessään valkoiset kasvatetaan samalla tavalla kuin mustat. Jo siinä vaiheessa olisi pitänyt hätäkellot kilkattaa, että miksi on näin tarvetta sanoa? Mutta ei, ja nyt on pikkutyttö saatu hengiltä.

Vihaksi pistää: kyllä oli pieni raukka saanut älyttömän huonot pelikortit käsiinsä jo syntymässä ja mielettömät aikuiset vielä sinetöi kohtalon. Vain että oma kilpi kiillottuu ja tasa-arvo sitä ja tätä. 

https://people.com/crime/former-food-network-star-found-guilty-of-homic…

Vierailija
35/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useammankin itseni ikäisen tänne muualta adoptoidun tyypin, jotka on ajautuneet vähän sivupoluille ja jotka ovat valitelleet olleensa aina 'ulkopuolisia'. No kai he ovat, kun poikkeavat ulkonäöltään kantaväestöstä.  Menisivät itkemään niille adoptiovanhemillensa, että miksi eivät ajatelleet asiaa, että siitä erilaisuudesta voi monelle tulla taakka.

Mutta vastaus olisi varmaan tyypillistä 'kansa on väärässä, vaihdetaan kansa' -tyyppistä agendaa.

Vierailija
36/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä uskokaan että köyhyys loppuisi lopettamalla adoptiot. Mutta maailmassa on selkeä virhe.

Kuvitelkaa itse miltä tuntuisi luopua vauvasta siksi ettei rahat riitä lapsen elättämisen. Ja miltä lapsesta tuntuu joutua eroon perheestään vain muutaman roposen tähden.

ap

Miksi se olisi suomalaisen lapsettomuudesta kärsivän ihmisen tehtävä elättää näitä köyhiä? He haluavat vaan oman lapsen, vaikka sitten adoption kautta, ei he oo mitään hyväntekijöitä. Paljonko itse olet antanut hyväntekeväisyyteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi