Mitä olisi tapahtunut ja missä Suomi nyt olisi, jos olisi valittu Itävallan linja vuonna 2022?
Eli liittoutumattomuus, neutraali suhtautuminen ja kauppa- sekä diplomaattisuhteiden jatkaminen naapurin kanssa. Mikä olisi tilanne nyt?
Kommentit (51)
Oltaisiin turvassa eikä tarttis murehtia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen toista åmaailmansotaa sotaa Soumi ilmoitti olevansa puolueeton. Venäjä hyökkäsi Suomeen. Suomi pelastui liittoutumalla Saksan kanssa toisin kuin esim viro joka hoiti asioita diplomaattisesti.
Venäläinen ottaa kaiken minkä irti saa. Näin on ollut aina.
Olihan Suomi sodan jälkeenkin puolueeton ja sai olla rauhassa.
Mitä nyt neuvostoliitto vähän väliä puuttui Suomen sisäpolitiikkaan.
No miten eroaa nykytilassa, jossa jopa ulko- ja turvallisuuspolitiikka määrätään muiden toimesta?
Nykyiset kumppanit eivät ole armeijoineen rajojemme takana vauhdittamassa diplomatiaansa. Siten eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Oltaisiin turvassa eikä tarttis murehtia
Nyt kun ollaan Natossa, niin en murehdi hitustakaan. Suomi on ensimmäistä kertaa oikeasti turvassa.
Jos samalla voisimme vaihtaa Itävallan kanssa maantieteellisen sijaintimme, niin mikä ettei
Vierailija kirjoitti:
Ei raivotautisen koiran kanssakaan voi olla hyvissä väleissä, ne pitää lopettaa.
Suomalaiset on itse nykyisin kuin raivotautiset koirat, pelkkää vihanlietsontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei raivotautisen koiran kanssakaan voi olla hyvissä väleissä, ne pitää lopettaa.
Suomalaiset on itse nykyisin kuin raivotautiset koirat, pelkkää vihanlietsontaa.
Lopettakaa se kansantuhonta ja ihmisoikeusrikokset Ukrainassa, niin varmaan heti 50 vuoden päästä emme "lietso vihaa" teitä venäläisiä kohtaan.
Päiväkodin pihallakaan kukaan ei leiki kiusaajan kanssa. Itse olette roolinne valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen toista åmaailmansotaa sotaa Soumi ilmoitti olevansa puolueeton. Venäjä hyökkäsi Suomeen. Suomi pelastui liittoutumalla Saksan kanssa toisin kuin esim viro joka hoiti asioita diplomaattisesti.
Venäläinen ottaa kaiken minkä irti saa. Näin on ollut aina.
Olihan Suomi sodan jälkeenkin puolueeton ja sai olla rauhassa.
Mitä nyt neuvostoliitto vähän väliä puuttui Suomen sisäpolitiikkaan.
No miten eroaa nykytilassa, jossa jopa ulko- ja turvallisuuspolitiikka määrätään muiden toimesta?
Olemme mukana klubeissa, joista saa vapaasti erota.
Itävalta teki oikein, mutta heillä ei ole Venäjää naapurina. Ei kukaan hyökkää Itävaltaan tai Sveitsiin suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan samassa tilanteessa kuin nytkin. Tuskinpa tässä mitään olisi tapahtunut meille. Nuo dronejutut pelottaisi enemmän, mutta toisaalta Venäjä olisi voinut moraaliposeerata ja olla suomalaisille hyvinkin asiallinen naapuri. Mutta riskihän siinä aina olisi ollut.
Venäjä ei ole ikinä ollut asiallinen naapuri joten miksi se sitä olisi siinäkään tapauksessa ollut? Niistä ei ole vuosisatojen saatossa ikinä muuta ollut kuin pelkkää harmia!
Vierailija kirjoitti:
Kauppa- sekä diplomaattisuhteiden jatkaminen oikeiden naapurin kanssa jatkuu ennallaan ja on lisääntynytkin.
No eipä kauhean hyvin ole mennyt, rahat on loppu, töitä ei ole, kansa senkun köyhtyy ja sossupummit vaan lisääntyy ja rahat pistetään muitten maitten sotiin johon ei olisi tarvinnut olenkaan puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se kansantuhonta ja ihmisoikeusrikokset Ukrainassa, niin varmaan heti 50 vuoden päästä emme "lietso vihaa" teitä venäläisiä kohtaan.
Päiväkodin pihallakaan kukaan ei leiki kiusaajan kanssa. Itse olette roolinne valinneet.
Lopeta itse se paskanjauhanta ja ota asioista selvää, aivopesty i di ootti.
Tää eu homma on siitä outo ettei omia rajoja saa puolustaa.
Annas olla jos me lähdettäisiin esim Syyriaan ilman asianomaisia matkuslupia ja menisimme raja-aidan läpi juosten, meidät ammutaan.
Täällä pitää vaan silittää päätä ja antaa ruokaa, suojaa ja vielä päivittäin rahaa tällaiselle maahan tunkeutujalle. Myöskin kirkko pitää järjestää jotta pääsee harrastamaan uskontoaan. Sekä kutsua koko suku.
Uskomatonta!
Se ei ollut mikään valintakysymys. Se oli Putinin päätös mihin meillä ei ollut vaikutusta.
Jos et tykkää niin valita Putinille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta itse se paskanjauhanta ja ota asioista selvää, aivopesty i di ootti.
Täällä ei ryssänkoiria kaivata. Ole hyvä ja poistu.
Mistä naapurista tässä nyt puhutaan, Itävalta on ympäröity naapureilla. Jos kyseessä on Saksa niin eivät he ole läheskään niin karmeita kuin mitä Venäjä on naapurina Suomelle. Saksalaiset on rauhottunu sit toisen maailman sodan, mutta Venäjä vain uhkailee ja sotii kaikkia vastaan jotka ovat eri mieltä heidän kanssaan.
Se on siellä NATO:n keskellä ihan helvetin helppoa olla puolueeton. Kyllä se Duginin Geopolitiikan Perusteissa on sanottu ihan selvästi, mikä olisi Suomen kohtalo ollut pelkän rysyn hyvän tahdon varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppa- sekä diplomaattisuhteiden jatkaminen oikeiden naapurin kanssa jatkuu ennallaan ja on lisääntynytkin.
No eipä kauhean hyvin ole mennyt, rahat on loppu, töitä ei ole, kansa senkun köyhtyy ja sossupummit vaan lisääntyy ja rahat pistetään muitten maitten sotiin johon ei olisi tarvinnut olenkaan puuttua.
Venäjän persettä nuolemallako olisi nyt paratiisin portit avoinna? LOL!
Höpö höpö. Ei mennyt alkuunkaan kuten esität.
Venäjä ja Putin pettivät Suomen perusteellisesti hyökkäämällä Ukrainaan ja vaatimalla Suomen tulevaa ulkopolitiikkaa mieleisekseen. Suomen pelasti ainoastaan Ukrainan kestäminen. Tästä sitten onnistuttiin liittymään Natoon, Venäjän ollessa poissa rajoiltamme.
Natohan ei ole Venäjälle hyökkäämässä. Eurooppa takonut aseet auroiksi. Samaan aikaan Venäjä toiminut täysin toisin.
Venäjä ja Putin ovat tämän näytöksen konnia.