Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa kunnalliset työllisyyspalvelut turhia

Vierailija
26.09.2025 |

Samaa skeidaa kuin TE-palvelut. Luvataan suunnitelmaa ja sitten täysi vuosien hiljaisuus.

Sanoivat tammikuussa kun ilmoittauduin että kohta tulee työllistymissuunnitelmaa, odottele pari viikkoa.

No kohta on vuosi lopuillaan eikä mitään kuulu. Koko touhu täyttä teatteria.

Omilla työhakemuksilla ei edes yhtä haastattelukutsua (tuta-inssi), haettu jopa Arnoldsiin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä taitaa olla ne samat tyhjäntoimittajat hommissa ehkä samoissa tiloissakin.

Vierailija
2/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on olemassa koska viranomaiset haluavat sen karenssiautomaatiksi/työmarkkinatuen leikkuriksi.

He eivät töitä kenellekään voi taikoa ja siltä osin se onkin vain nöyryytysrituaali/teatteria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut teollisuuteen kokoonpanijaksi? Siellä on paljon virkaheittoja inssejä töissä. Kuten monen muunkin alan työttömiä, Siitä vaan katselemaan oman alueen vuokrafirmojen tarjontaa.

Saako kysyä paljonko on ikää? Mullekaan ei ole tehty uutta työllistymissuunnitelmaa tammikuun jälkeen. Tosin minä täytin loppukesäsät 60v eli tuskin sellasta enää tuleekaan. Olin myös kesällä töissä pari kuukautta. Nyt kun odottelen seuraavaa eli ensimmäistä päivärahaa työllistymisjakson jälkeen saa nähdä joko työkkäristä otetaan yhteyttä. Tai tekeekö ne vaan uuden kasvottoman päätöksen päivärahan jatkamisesta.

Vierailija
4/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ilmoittauduin tuonne koska sanottiin että muuten tukea leikataan.

Lopputulos? Kukaan ei ole ollut syyskuuhun mennessä edes puhelinsoiton verran yhteydessä :D

Mitä virkaa sillä ilmoittautumisella sitten oli?

Vierailija
5/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamiesten suojatyöpaikkojen takia niitä ylläpidetään ja pakotetaan työttömät asiakkaiksi karenssin uhalla. Suomen suurimmat puolueet SDP ja kokoomus ovat juuri näiden virkamiesten puolueita.

Vierailija
6/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopputulos? Kukaan ei ole ollut syyskuuhun mennessä edes puhelinsoiton verran yhteydessä :D

Tätä se resurssien puute teettää :D

Vierailija
7/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivaa jos joku selittäisi mihin nykyaikana tarvitaan TE-toimistoa? Etenkin kun ei ole töitä.

Vierailija
8/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus halusi tunkea kaikki mahdolliset työnhakijaksi ja hakemaan ensisijaisesti työmarkkinatukea ihan siitä syystä koska hallitus on ulkoistanut työttömyysturvan kulu suuret osin kuntien. Maksettaviksi ja ulkoistettu myös likainen työ kunnille eli karenssit ja muu tulkinnat

Vierailija
9/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä paikkakunnalla se kunnan oma työllisyyspalvelutoimisto perustettiin vain siksi, että yks äijä sai itselleen johtajan viran. Tuota ennen se oli hakenut suuremman kaupungin te-toimistoon töihin ja oli jopa tullut valituksi, mutta kun kävi varmaksi että nämä työllisyysjutut siirtyvät kunnille, niin kipin kapin takaisin, sillä onhan koko toimiston johtajuus parempi kuin jokin osastopäällikkyys!

Sellasta!

ja mitään virkaa sillä sen kunnan toimistolla ei ole. Se on nollalinja! Ja nöyryyttämiseen kyllä yritystä on. Ovat olevinaan kirjallisestikin hyviä. Mutta mitäs se nyt sitten, kun kirjoittavat että yrittivät soittaa... No, eikös se soitto ollut jotain muuta kuin yritys, kun saivat näppäiltyä numeron ja vastaanottajan puhelinkin oli reagoinut... Että yrittivät! Ei vaan soittivat!

Mutta eipä ollut asiaa kuitenkaan!

Vierailija
10/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat saada korvausta, se tarkoitus. Voithan itse varata sinne puhelinajan jos hirveästi kiihottaa jonkun homekorvan kanssa jutustustella aiheesta miksi sulla ei ole töitä.

Vierailija
11/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä paikkakunnalla se kunnan oma työllisyyspalvelutoimisto perustettiin vain siksi, että yks äijä sai itselleen johtajan viran. Tuota ennen se oli hakenut suuremman kaupungin te-toimistoon töihin ja oli jopa tullut valituksi, mutta kun kävi varmaksi että nämä työllisyysjutut siirtyvät kunnille, niin kipin kapin takaisin, sillä onhan koko toimiston johtajuus parempi kuin jokin osastopäällikkyys!

Sellasta!

ja mitään virkaa sillä sen kunnan toimistolla ei ole. Se on nollalinja! Ja nöyryyttämiseen kyllä yritystä on. Ovat olevinaan kirjallisestikin hyviä. Mutta mitäs se nyt sitten, kun kirjoittavat että yrittivät soittaa... No, eikös se soitto ollut jotain muuta kuin yritys, kun saivat näppäiltyä numeron ja vastaanottajan puhelinkin oli reagoinut... Että yrittivät! Ei vaan soittivat!

Mutta eipä ollut asiaa kuitenkaan!

Yhteydenottopyyntö piti tehdä, mutta siihen ei tule vastausta, kun ei ole mitä tarjota! YRITTIVÄT! Se kunnan yrittäminen on ihmisen halventamista, nöyryyttämistä, pilkkana pitämistä!

Vierailija
12/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät itsekin ettei heillä ole tarjota mitään realistista polkua tässä taloustilanteessa edes työharjoitteluun, saatika sitten työpaikkaan. Päivät menevät kriisipalavereissa ja kirjatessa uusia hakijoita.

Vierailija
13/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut teollisuuteen kokoonpanijaksi? Siellä on paljon virkaheittoja inssejä töissä. Kuten monen muunkin alan työttömiä, Siitä vaan katselemaan oman alueen vuokrafirmojen tarjontaa.

Saako kysyä paljonko on ikää? Mullekaan ei ole tehty uutta työllistymissuunnitelmaa tammikuun jälkeen. Tosin minä täytin loppukesäsät 60v eli tuskin sellasta enää tuleekaan. Olin myös kesällä töissä pari kuukautta. Nyt kun odottelen seuraavaa eli ensimmäistä päivärahaa työllistymisjakson jälkeen saa nähdä joko työkkäristä otetaan yhteyttä. Tai tekeekö ne vaan uuden kasvottoman päätöksen päivärahan jatkamisesta.

Tervetuloa vaan 2020 luvulle sieltä 90-l ei ole enää mitään kokoonpanijoita postteollisessa suomessa.

Vierailija
14/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkee systeemin tehottomuuden. Ap ilmeisesti työkykyinen joka haluaa töihin eikä oteta yhteyttä.

Minä työkyvytön ja säntillisesti kolmen kuukauden välein otetaan yhteyttä ja vaaditaan hakemaan sairauslomaa ja odottamaan Kelan hylkäystä, kerta toisensa jälkeen, rahaa palaa satasia vuodessa mutta mikään ei muutu. Minut voisi jättää rauhaan odottamaan eläkeikää joka on lähellä eikä sairauskaan parane hyppyyttämällä turhaan kuormittamassa terveydenhuoltoa.

Vierailija
15/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä taitaa olla ne samat tyhjäntoimittajat hommissa ehkä samoissa tiloissakin.

Meillä on juuri näin.

Vierailija
16/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele että nuoret jotka eivät ole syntyneet kultalusikka suussa alkavat kiskomaan peukkua ja jauheita.

Mitään tulevaisuudennäkymiä ei ole. Ei pääse akateeminen edes purilaisia paistamaan. Kuinka monta vuotta vastavalmistunut jaksaa minimituilla odotella "parempaa työmarkkinatilannetta"

jota ei välttämättä koskaan tule?

Vierailija
17/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas on käynyt päinvastoin. Aikaisemmassa mallissa yhteydenottoja tuli ehkä kerran kahteen vuoteen tai jos omavirkailija vaihtui. Nyt kunnan järjestämän palvelun mukana on tullut kaksi tapaamista ja neljä puhelinsoittoa neljän kuukauden aikana. 

Minun kohdallani nämä ovat tuhlattuja resursseja, koska en tämän ikäisenä ja tällä työhistorialla tule työllistymään vaikka soittelisivat joka päivä. Tällä viikolla nauratti, kun virkailija ihan pokkana kertoi, että koska olen ollut kohta neljä kuukautta työttömänä niin on korkea aika alkaa tekemään jotain radikaalia. Pitäisi mennä CV-pajaan, työnhakuneuvontaan tai jollekin itseluottamusta parantavalle tehokurssille. Hän myös sanoi, että netissä tapahtuva työnhaku ei ole tehokasta ja pitäisi mennä yrityksiin käymään tai soitella kaikkiin firmoihin. Lopuksi totesi vielä, että tämä työttömyysaikani on ollut "elämän tuhlausta".

Vierailija
18/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan se suunnitelma pitää tehdä. Sinulla 60 v täyttänyt on vielä muutamia vuosia jäljellä eläkeikään, joten niitten on lain perusteella suhun oltava yhteydessä.

Vierailija
19/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas on käynyt päinvastoin. Aikaisemmassa mallissa yhteydenottoja tuli ehkä kerran kahteen vuoteen tai jos omavirkailija vaihtui. Nyt kunnan järjestämän palvelun mukana on tullut kaksi tapaamista ja neljä puhelinsoittoa neljän kuukauden aikana. 

Minun kohdallani nämä ovat tuhlattuja resursseja, koska en tämän ikäisenä ja tällä työhistorialla tule työllistymään vaikka soittelisivat joka päivä. Tällä viikolla nauratti, kun virkailija ihan pokkana kertoi, että koska olen ollut kohta neljä kuukautta työttömänä niin on korkea aika alkaa tekemään jotain radikaalia. Pitäisi mennä CV-pajaan, työnhakuneuvontaan tai jollekin itseluottamusta parantavalle tehokurssille. Hän myös sanoi, että netissä tapahtuva työnhaku ei ole tehokasta ja pitäisi mennä yrityksiin käymään tai soitella kaikkiin firmoihin. Lopuksi totesi vielä, että tämä työttömyysaikani on ollut "elämän tuhlausta".

Yleinen mentaliteetti taitaa olla suomalaisilla työllisillä hyväosaisilla persujen Arbeit macht frei. Tähän olen itse työttömänä törmännyt. Kukaan ei kuitenkaan suostu töitä tarjoamaan.

Vierailija
20/34 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan se suunnitelma pitää tehdä. Sinulla 60 v täyttänyt on vielä muutamia vuosia jäljellä eläkeikään, joten niitten on lain perusteella suhun oltava yhteydessä.

Olihan ne sen verran yhteydessä (kun olun itse asiasta tiedustellut) että kirjasivat omiin tietoihin olevansa yhteydessä kahden viikon päästä. Tästä tosiaan alkaa kohta olla vuosi mutta ehkä aika kulkee tuolla eri tahtiin. Itse haluaisin vielä opiskella ennen eläkeikää mutta ei työkkäriä kiinnosta. Kysyin että mitä mun sitten pitäisi tehdä, pyöritellä peukaloita seuraavat kuusi vuotta vai. Ei osannut vastata. Voisin niin tehdäkin jollei Marin ihan kiusaamismielessä olisi poistanut ikääntyneitten ansiosidonnaisen lisäpäiviä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi