Helsingin poliisi on poistanut rikoksiin liittyen maasta alkuvuoden aikana 598 henkilöä. Se on 201 ihmistä enemmän kuin viime vuonna.
Helsingin poliisilaitos on tänä vuonna paljastanut 3 469 huumausainerikosta, mikä on 14 prosenttia enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Huumausaineita on takavarikoitu 2 041 kiloa. Se on 1 741 kiloa enemmän kuin 2024.
Huumerikoksista epäiltyjä on paljastettu 3 368, joka on 15 prosenttia enemmän kuin vuonna 2024.
- Helsingin poliisilaitoksen huumausaineiden takavarikointikerrat ja takavarikointimäärät ovat kasvaneet kannabiksen, amfetamiinin, Alfa-PVP:n (peukku) ja kokaiinin osalta, kertoo rikostarkastaja Jari Illukka.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5c23b1e0-86a9-4c27-b563-67c0c6362665
Ja vuotta on vielä jäljellä ja siis tämä on pelkästään Helsingissä. Ja tilanne vain pahenee. Tuon määrän kun jakaa päivää kohti, niin ymmärtää ettei poliisi voi millään ehtiä joka paikkaan ja joutuu priorisoimaan tehtäviä.
Kommentit (8)
Onko poliisilla myös tilastoa kuinka paljon he ovat myyneet huumeita kuluvan vuoden aikana?
Vihervasemmisto raahaa maahan rikollisia ja Perussuomalaiset poistaa niitä niitä mahdollisimman nopeasti ettei vihervasemmistolaiset ehdi myöntää niille kansalaisuutta äänestyssitoutumista vastaan.
Suomen politiikka.
Helsingin poliisi lähti seuraamaan minua hitaasti autolla kun tulin kaupasta. Todella epäasiallista ja ahdistavaa. En ole tehnyt mitään rikosta enkä halua mitään erikoishuomiota. En ole myöskään julkisuuden henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Oisko aika muuttaa sitä huumausainelakia, vai annetaanko tilanteen vain pahentua entisestään?
Jos huumeet laillistetaan, voimme myydä niitä toisillemme itse. Mihin siihen moniosaajia tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto raahaa maahan rikollisia ja Perussuomalaiset poistaa niitä niitä mahdollisimman nopeasti ettei vihervasemmistolaiset ehdi myöntää niille kansalaisuutta äänestyssitoutumista vastaan.
Suomen politiikka.
En mä raahaa ketään minnekään. En ole poliitikko enkä edes osallistu politiikkaan. En aio koskaan lähteä politikkaan. Minulla ei ole yhtään ystävää eikä ketään poliitikkoa ystävänä eikä ketään muutakaan. En ole Halosen ystävä enkä seuraa häntä somessa enkä missään muuallakaan. En myöskään fanita ketään poliitikkoa enkä ketään muutakaan yhtään missään.
Maastapoisto EU-alueelle ei paljon auta. Se on kohta takaisin.
Oisko aika muuttaa sitä huumausainelakia, vai annetaanko tilanteen vain pahentua entisestään?