Eduskunnan kyselytunti 25.9.2025
Kohta alkaa, sali täytyy hiljakseen. Valtonen, Tavio ja Grahn-Laasonen pönöttävät New Yorkissa, Essayah Japanissa.
Kommentit (226)
Orpo: Mutta kun VMn tulodesiili lappunen näyttää että kaikilla verot vähenee.
Paitsi että alimmat tulonsaajat ei hyödy vaan verotus kiristyy.
🤬🤬.
Vasurit kysyy, koksa suomi tunnustaa hamasin johtaman terrormaan valtioksi
Menee hermot noihin kuntaministerinkin asuihin. Luulisi nyt keski-ikäisen isorintaisen naisen pikkuhiljaa tajuavan, että tuollaiset tiukat asut ja rintojen korostuminen liian tiukoissa asuissa ei ole paras valinta. Niin, ja olen itsekin keski-ikäinen isorintainen nainen ja tajuan toki, miten vaikeaa rintojen piilottaminen on. Joudun itse käyttämään väljiä miesten paitoja, sillä muuten näytän säädyttömältä. En ikinä voisi noita kuntaministerin asuja käyttää.
Veronkevennyksen kohtaat nauravat viiksiinsä ja kuseksivat kansan kengän-nauhoille. Pääministerin mukaan tämä oli oikea ratkaisu.
Pääministeri on sitä mieltä, että RIKKAAT ottavat tästä maasta suurimman vastuun. Joo, ottavat säkkikaupalla rahaa ja lentävät Bahamalle säkkeineen, siellä veroprosentti leikkimökkitasoa.
Miljonäärit tekevät enemmän töitä - veronalennukset rahoittavat itse itsensä. Uskokaa nyt jo.
T. Petteri Pätäkkä
Jestas, miten alentavan sävyyn Petteri opposition edustajille puhuukaan.
Pääministeri voisi pyytää Yleltä kahden tunnin ohjelma-ajan ja luennoida tutkimuskirjallisuudesta ITSE lukemiaan ja löytämiään kohtia, jotka tukevat ajatusta että rikkaiden veronalennukset maksavat itsensä takaisin. Katson varmasti.
Riikan mekko onkin tänään Tytillä.
Riikka yrittää olla uskottava. Epäonnistuu kuten aina.
Miljonäärit saa 100000€ veronkevennyksen, köyhät -25€.
Aika surkuhupaisa, jollei jo raivostuttava Orpo ja Purra laittavat nyt talouskasvun nousun yksityiseen kuluttamiseen, eli nyt kaikki, KAIKKI ostamaan uuden auton, jääkaapin, veneen, talon, digitaalisuutta kotiin, uuni, liesi, mikro, tauluteevee, ym. eli nyt kuuluukin kansan alkaa tuhlaamaan jotta Suomi-vene lähtee liikkeelle, eli yksityinen kulutus, sanalla sanoen me, kansa, vaikka kaikkea leikataan ja säästetään, onkin nyt aika lähteä TUHLAAMAAN !
Petteri lupasi kaikille töitä, sitä odotellessa.
Ajassa 16 minuuttia puhemies antoi kysymysvuoron hallituspuoleen edustajalle. Tämä intoutuu haukkumaan edellistä hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri voisi pyytää Yleltä kahden tunnin ohjelma-ajan ja luennoida tutkimuskirjallisuudesta ITSE lukemiaan ja löytämiään kohtia, jotka tukevat ajatusta että rikkaiden veronalennukset maksavat itsensä takaisin. Katson varmasti.
Petteri ei sentään alennu siihen, mitä Juha Sipilä teki eli vaati täysin ennenkuulumattomasti Yleltä oman ohjelma-ajan propagandapuheilleen kun sai rajua kritiikkiä työelämän uudistuksiaan kohtaan. Mitään oikeaa kriisiä ei tuolloin edes ollut ja Yle typeränä suostui tuohon. Tuollaista ei vaan Suomessa tehdä, koska pääministerit pääsevät ääneen Ylellä muutenkin ja on muutenkin demokratian vastaista. Tuon olisi silloin voitu hoitaa niin, että pääministeri olisi ollut vieraana A-Studiossa.
Onko siellä puhuttu yhtään muunneltua totuutta tänään?
Petsku kertoo tekevänsä joka päivä töitä - onhan hän Matin ja Tepon kotikaupungista. Lipsautti tekevänsä töitä työttömyyden eteen - kohta tuleekin irtisanomista helpottava lakiesitys.
Eroa maanpetturi!
Petteri on löytänyt uuden paperin, jota esitellä kaikille.