Voiko olla vti ilman kirvelyä? On vain jatkuva pissahätä ja pissaamisen päätteeksi ikävä tunne virtsarakossa.
Näin on jatkunut jo kohta viikon, ei siis kirvele yhtään, mutta yölläkin täytyy käydä 2-3 kertaa pissalla ja päivällä tunnin välein. Buranalla väistyy tuo "ikävä tunnekin", mutta pitäisikö hakea ab-kuuri? Ei ole ollut vti 30 vuoteen, joten en tiedä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uusia lääkkeitä, ei ole mitään lääkitystä. Tippuri ei pitäisi olla, tai sitten mies pettänyt, mitä en oikeasti usko. Vaihdevuodet taitaa olla jo ohi, viimeisimmästä vuodosta on yli puoli vuotta. Täytyy varmaan mennä lääkäriin.
AP, eli N51
Vaihdevuodet ohittaneella naisella limakalvojen kuivuuteen voi auttaa paikallinen estrogeenihoito, joka vahvistaa emättimen limakalvoja. Mutta lääkäriin suosittelen kuitenkin tässä vaiheessa menemään. Voi olla muitakin syitä.
Siis mitä, syöpä?
-eri
Kiitos että on tullut muitakin ehdotuksia kuin tuo tippuri ;)
Koska siihen en oikeasti nyt tässä tapauksessa usko.
AP
Kannataskos mennä lääkäriin, eikä täällä kysellä?
Outo juttu, mullakin on nuo samat oireet kuin aloittaja. Vti ei ole. Välillä oireet pysyvät poissa ja välillä palailevat. Rakko tuntuu täydeltä ja pakko käydä usein vessassa vaikkei mikään kamala vessakäynnit olisikaan. Tuntuu myös tosi outoa kutinaa, joka lähtee jostain sisältäpäin. Todella oudot oireet.
Pissatulehdus -testejä saa jopa päivittäistavarakaupoista. Testaa ja katso miltä näyttää. Itse veikkaan, että vti sinulla on. Hoida pois, ettei pahene.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uusia lääkkeitä, ei ole mitään lääkitystä. Tippuri ei pitäisi olla, tai sitten mies pettänyt, mitä en oikeasti usko. Vaihdevuodet taitaa olla jo ohi, viimeisimmästä vuodosta on yli puoli vuotta. Täytyy varmaan mennä lääkäriin.
AP, eli N51
No siis nythän ne limakalvot ovat ohuet, koska vaihdevuodet on jo päättyneetkin.
Mutta joo. Menisin lääkäriin. Helppo ottaa testit.
Mulla ihan samanlaisia oireita. Olen 53-vuotias nainen ja mulla on aimenni ollut ainoastaan yksi vti joskus nuorena.
Nykyään tosiqan saattaa olla kipua.ja lisääntynyttä virtsaamistarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, eli N51
Vaihdevuodet ohittaneella naisella limakalvojen kuivuuteen voi auttaa paikallinen estrogeenihoito, joka vahvistaa emättimen limakalvoja. Mutta lääkäriin suosittelen kuitenkin tässä vaiheessa menemään. Voi olla muitakin syitä.
Siis mitä, syöpä?
-eri
Mistä sen voi tietää? Ei kukaan tuollaiseen voi vastata. Kannattaa muutenkin elämässä ajatella positiivisesti.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Nythän meitä houdetaan etänä hyvin paljon, täältä saa moniin asioihin vinkkejä ja hyvä niin. Jokainen itse suodattaa mihin uskoo. Ei ole pakko lukea, jos ei tahdo😁
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan samanlaisia oireita. Olen 53-vuotias nainen ja mulla on aimenni ollut ainoastaan yksi vti joskus nuorena.
Nykyään tosiqan saattaa olla kipua.ja lisääntynyttä virtsaamistarvetta.
aiemmin*, tosiaan*
Pahoittelen, että kirjoitin kuin humalainen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän meitä houdetaan etänä hyvin paljon, täältä saa moniin asioihin vinkkejä ja hyvä niin. Jokainen itse suodattaa mihin uskoo. Ei ole pakko lukea, jos ei tahdo😁
No niin houdetaan, siis hoidetaan😡
Aloittajalle. Tämäntyyppisiin kysymyksiin vastaa lääkäri. Täällä ei ole asiantuntemusta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle. Tämäntyyppisiin kysymyksiin vastaa lääkäri. Täällä ei ole asiantuntemusta.
Tuskin kukaan niin oikeasti ajatteleekaan. Joskus on kuitenkin kiva vähän niin kuin jutella asiasta, vaikka lääkäriin onkin menossa.
Jo joku ystävällinen voi kertoa kuinka itse sai avun samankaltaiseen vaivaan!
Kyllä täällä on muuten vielä tilaa vihapostille, solvauksille ja muulle mukavalle.
Juotko päivässä 2-3 litraa vettä?
Vierailija kirjoitti:
Jo joku ystävällinen voi kertoa kuinka itse sai avun samankaltaiseen vaivaan!
Kyllä täällä on muuten vielä tilaa vihapostille, solvauksille ja muulle mukavalle.
Estrogeeniä.
Ylipaino ja huono ruokavalio syynä.
Vettä kannattaa juoda paljon. Mulla tulee vaivoja heti, jos esim käyn pitkän lenkin tai vaelluksella, vaikka juon normaalistikin paljon.
Tuntuu muutenkin, että vettä tarvitsee enemmän kuin nuorena.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla estrogeenin puutos saa emättimen ja virtsaputken limakalvon näivettymään ja aiheuttaa tarvetta käydä usein pissalla. Lisäksi oireena on usein kirvelyä, minkä vuoksi vaiva saatetaan helposti sekoittaa virtsatieinfektioon. Tehokkaimman avun estrogeenin puutokseen saa paikallisestrogeenivalmisteista, joita myydään apteekissa ilman reseptiä.
Joo nuo kosteuttavat emätinpuikot auttavat, sen voi myös puolittaa, sekin riittää usein. Voi valita enemmän tai vähemmän estrogeeniä sisältäviä puikkoja vahän isästä riippuen.
Tietysti kannattaa myös yötä vasten esim. kahvin juomista välttää.
Tapa ittes.