Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla vti ilman kirvelyä? On vain jatkuva pissahätä ja pissaamisen päätteeksi ikävä tunne virtsarakossa.

Vierailija
23.09.2025 |

Näin on jatkunut jo kohta viikon, ei siis kirvele yhtään, mutta yölläkin täytyy käydä 2-3 kertaa pissalla ja päivällä tunnin välein. Buranalla väistyy tuo "ikävä tunnekin", mutta pitäisikö hakea ab-kuuri? Ei ole ollut vti 30 vuoteen, joten en tiedä. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa ittes.

Vierailija
22/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uusia lääkkeitä, ei ole mitään lääkitystä. Tippuri ei pitäisi olla, tai sitten mies pettänyt, mitä en oikeasti usko. Vaihdevuodet taitaa olla jo ohi, viimeisimmästä vuodosta on yli puoli vuotta. Täytyy varmaan mennä lääkäriin. 

AP, eli N51

Vaihdevuodet ohittaneella naisella limakalvojen kuivuuteen voi auttaa paikallinen estrogeenihoito, joka vahvistaa emättimen limakalvoja.  Mutta lääkäriin suosittelen kuitenkin tässä vaiheessa menemään. Voi olla muitakin syitä.

Siis mitä, syöpä?

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos että on tullut muitakin ehdotuksia kuin tuo tippuri ;) 

Koska siihen en oikeasti nyt tässä tapauksessa usko. 

AP

Vierailija
24/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataskos mennä lääkäriin, eikä täällä kysellä?

Vierailija
25/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu, mullakin on nuo samat oireet kuin aloittaja. Vti ei ole. Välillä oireet pysyvät poissa ja välillä palailevat. Rakko tuntuu täydeltä ja pakko käydä usein vessassa vaikkei mikään kamala vessakäynnit olisikaan. Tuntuu myös tosi outoa kutinaa, joka lähtee jostain sisältäpäin. Todella oudot oireet.

Vierailija
26/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissatulehdus -testejä saa jopa päivittäistavarakaupoista. Testaa ja katso miltä näyttää. Itse veikkaan, että vti sinulla on. Hoida pois, ettei pahene.

Vierailija
27/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uusia lääkkeitä, ei ole mitään lääkitystä. Tippuri ei pitäisi olla, tai sitten mies pettänyt, mitä en oikeasti usko. Vaihdevuodet taitaa olla jo ohi, viimeisimmästä vuodosta on yli puoli vuotta. Täytyy varmaan mennä lääkäriin. 

AP, eli N51

No siis nythän ne limakalvot ovat ohuet, koska vaihdevuodet on jo päättyneetkin.

Mutta joo. Menisin lääkäriin. Helppo ottaa testit.

Vierailija
28/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlaisia oireita. Olen 53-vuotias nainen ja mulla on aimenni ollut ainoastaan yksi vti joskus nuorena.

Nykyään tosiqan saattaa olla kipua.ja lisääntynyttä virtsaamistarvetta.

Vierailija
29/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, eli N51

Vaihdevuodet ohittaneella naisella limakalvojen kuivuuteen voi auttaa paikallinen estrogeenihoito, joka vahvistaa emättimen limakalvoja.  Mutta lääkäriin suosittelen kuitenkin tässä vaiheessa menemään. Voi olla muitakin syitä.

Siis mitä, syöpä?

-eri

Mistä sen voi tietää? Ei kukaan tuollaiseen voi vastata. Kannattaa muutenkin elämässä ajatella positiivisesti.

Eri

Vierailija
30/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän meitä houdetaan etänä hyvin paljon, täältä saa moniin asioihin vinkkejä ja hyvä niin. Jokainen itse suodattaa mihin uskoo. Ei ole pakko lukea, jos ei tahdo😁

Vierailija
31/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan samanlaisia oireita. Olen 53-vuotias nainen ja mulla on aimenni ollut ainoastaan yksi vti joskus nuorena.

Nykyään tosiqan saattaa olla kipua.ja lisääntynyttä virtsaamistarvetta.

aiemmin*, tosiaan*

Pahoittelen, että kirjoitin kuin humalainen :D

Vierailija
32/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän meitä houdetaan etänä hyvin paljon, täältä saa moniin asioihin vinkkejä ja hyvä niin. Jokainen itse suodattaa mihin uskoo. Ei ole pakko lukea, jos ei tahdo😁

No niin houdetaan, siis hoidetaan😡

Vierailija
33/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle. Tämäntyyppisiin kysymyksiin vastaa lääkäri. Täällä ei ole asiantuntemusta. 

Vierailija
34/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle. Tämäntyyppisiin kysymyksiin vastaa lääkäri. Täällä ei ole asiantuntemusta. 

Tuskin kukaan niin oikeasti ajatteleekaan. Joskus on kuitenkin kiva vähän niin kuin jutella asiasta, vaikka lääkäriin onkin menossa.

Vierailija
35/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo joku ystävällinen voi kertoa kuinka itse sai avun samankaltaiseen vaivaan!

Kyllä täällä on muuten vielä tilaa vihapostille, solvauksille  ja muulle mukavalle.

Vierailija
36/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko päivässä 2-3 litraa vettä? 

Vierailija
37/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo joku ystävällinen voi kertoa kuinka itse sai avun samankaltaiseen vaivaan!

Kyllä täällä on muuten vielä tilaa vihapostille, solvauksille  ja muulle mukavalle.

Estrogeeniä.

Vierailija
38/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino ja huono ruokavalio syynä.

Vierailija
39/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä kannattaa juoda paljon. Mulla tulee vaivoja heti, jos esim käyn pitkän lenkin tai vaelluksella, vaikka juon normaalistikin paljon.

Tuntuu muutenkin, että vettä tarvitsee enemmän kuin nuorena.

N53

Vierailija
40/54 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla estrogeenin puutos saa emättimen ja virtsaputken limakalvon näivettymään ja aiheuttaa tarvetta käydä usein pissalla. Lisäksi oireena on usein kirvelyä, minkä vuoksi vaiva saatetaan helposti sekoittaa virtsatieinfektioon. Tehokkaimman avun estrogeenin puutokseen saa paikallisestrogeenivalmisteista, joita myydään apteekissa ilman reseptiä.

Joo nuo kosteuttavat emätinpuikot auttavat, sen voi myös puolittaa, sekin  riittää usein. Voi valita enemmän tai vähemmän estrogeeniä sisältäviä puikkoja vahän isästä riippuen.

Tietysti kannattaa myös yötä vasten esim. kahvin juomista  välttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän