Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

clomifen ja monisikiöraskaus?

11.04.2007 |

Hei,

olisin kysynyt, minkälaista tietoa olette saaneet clomifenhoitojen aiheuttamasta monisikiöraskauden riskistä. Itse olen lukenut että tavoitteena hoidossa on saada aikaan 1-3 munasolua. Kuitenkin lääkärimme suositteli voimakkaasti inseminaatiosta pidättymistä, kun minulle oli kehittynyt kolme isoa (noin 18-22 mm) munarakkulaa.

Nyt minua mietityttää kovasti, olisiko toinen lääkäri antanut toisenlaisen suosituksen. Olemme yksityisen klinikan asiakkaina, ja hehän vain saavat enemmän rahaa mitä useamman kerran yritämme.. En ole saanut mistään selville, minkä suuruinen riski kolmosiin minulla saattaisi olla.

Edellisessä kierrossa söin isomman annoksen clomifeniä sillä seurauksella että min ulla olisi ollut kuulemma pahimmillaan riski viitosiin, ja tuolloin minustakin tuntui ilman muuta selvältä olla yrittämättä raskautumista siinä kierrossa.

Nyt vain haluaisi päästä jo toimiin! Onko jollain kokemuksia/ tietoa tällaisista pohdinnoista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siis kuitenkin jokainen VOI sisältää munasolun, joka SAATTAA hedelmöittyä ja MAHDOLLISESTI kiinnittyä. Meillä lääkäri sanoi, että jos olis tullu clomeilla enemmän kuin kaksi munarakkulaa, ois pohdittu niiden punktoimista eli kai sitten IVF-hoitoa. Ootko kysyny, miks sulla jatketaan clomeilla, jos kerran reagoit vähän turhankin hyvin? Kuulostais siltä että ainakin lääkityksen vaihto vois olla hyvä idea...

Vierailija
2/4 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä se, että kolmella munarakkulalla vielä tehdään inssi, 4 tai enemmän niin ei sitten enää niin hanakasti. Itselläni tosin on ollut ekassa inssissä se 3 komeaa follikkelia, eikä lääkäri edes harkinnut inssin poisjättämistä. Tuossa samaisessa kierrossa taisi itse asiassa olla vielä useampi vähän pienempikin, mutta lääkäri ei uskonut niiden ehtivän ovulaatioon mennessä tarpeeksi isoiksi - " riski" siihen kuitenkin tietysti oli. Ja hoidoissa siis ollaan julkisella.

Olikohan tästä nyt apua, mutta tässä meidän kokemuksemme... Lykkyä pyttyyn siellä, toivottavasti onnistaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kiitos vastauksista! Mietinkin tässä pitäisikö vielä yrittää soittaa lääkärille ja kinuta sittenkin inssiä.. Hormoneita kun ei mielellään turhaa montaa kierrosta betäisi. Hoitopaikkamme nettisivuilla tosin sanotaan että munasolun irrotushoidossa pyritään aikaan saamaan 1-2 munasolua, siinä missä toisten klinikoiden sivuilla puhutaan näköjään 1-3 solusta.

Lääkärimme mukaan seuraava vaihtoehto olisi pistoshoito, jolla kuulemma on vielä suurempi todennäköisyys tuottaa liian monta rakkulaa. Niimpä mietimmekin että PCOstani huolimatta yrittäisimme metsästää välillä luonnollista ovista ilman hormooneita.

Mutta katsotaan nyt mihin päädytään, on tämä joka kuussa yhtä kinkkistä tämä pähkäily!

Vierailija
4/4 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kolme sen kokoista että voivat hedelmöittyä.

Itselläni on kerran ollut 4; 2 parikymmentä millistä ja 2 16 millistä ja inssi tehtiin, mutta voi olla ettei ne pienimmät ehtineet mukaan eli olivat vaarattomia.

Tiedän yhden tutun, jolla clomeilla syntyneet kolmoset. Kolmas alkio huomattiin vasta jotain viikolla 10.