Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntoflippaajat

Vierailija
23.09.2025 |

Mitä ajatellaan ns. asuntoflippaajista eli tyypeistä, jotka ostavat halpoja huonokuntoisia asuntoja, pintaremontoivat ne usein halvalla itse ja myyvät kalliilla edelleen? Onko kannattavaa ja kannattaako sellainen asunto ostaa?

Ennen näin tehtiin autoille. Ruosteen päälle pakkelia ja maalia pintaan ja myyntiin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen reaalihintoja ei saa mistään selville, eli se hintataso millä oikeasti menee. Aika vaikeaa ostaa sellaiseen hintaan että kuvittelee tekevänsä hyvät kaupat. Pyynnithän on taivaissa, yli 100 000 ylihintaa.

Vierailija
2/4 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean hintatason määrittäminen on nyt hankalaa. Iso riski, että asunto jää käteen tai joutuu myymään reilusti tappiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on lähinnä järkeä, jos saat kuolinpesältä ostettua jonkun sisätiloiltaan murjun osakkeen parilla tonnilla, teet itse isot remontit, ja sitten saat siitä sen 100k myydessä. Siitäkin menee 30% myyntivoitosta verottajalle, jos et asu asunnossa kahta vuotta itse.

Vierailija
4/4 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntojen reaalihintoja ei saa mistään selville, eli se hintataso millä oikeasti menee. Aika vaikeaa ostaa sellaiseen hintaan että kuvittelee tekevänsä hyvät kaupat. Pyynnithän on taivaissa, yli 100 000 ylihintaa.

Todelliset myyntihinnathan löytyvät julkisesta tilastosta netistä. Jos osaa lukea, ne löytyvät helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi