Metsätyöt jäävät aina miesten tehtäviksi
Tulisivat akat ite kattomaan.
Ei vaan, just tulin harventamasta taas 14 tuntia sahan kanssa vesisateessa. Ei näkyny naisia.
Jaksa valittaa, mutta mieluusti olisin huomenna kotitöissä.
Kommentit (18)
Miksi sun metsässä olisi naisia? Minä olin omassa metsässä ensiharventamassa ja vähän perkaamassa myöhästyneen taimikonhoidon jämiä. Olen metsässä vain 6 h kerrallaan.
Onpahan taas itseaiheutettu ongelma.
Minä palkkaan tuohon metsänhoito hommaan ammattilaisen. Teen tuon 14h mielummin muita palkkatöitä.
Nykyään on kyllä naisiakin metsätöissä, ainakin raivuilla, istutuksissa ja konetöissä. Ei ehkä päätehakkuilla metsurina, mutta ei niitä paljon enää miehetkään tee muuten kuin koneella.
Itse olen siellä metsässä istuttanut, kylvänyt, lannoittanut, raivannut (prk mitä hommaa), harventanut. Isommat hommat jää koneille. Olen nainen. Penskasta asti tätä tehnyt.
Iso padallinen läskisoosia ei ole viherkukkakeppien mieleen.
Äijät ihan itse aiheuttaneet ongelman, tosin on niitä naisiakin siellä.
Tänä vuonna pyysin isääni näyttämään, miten metsiämme hoidetaan ja missä rajat ovat. Ei halunnut, vaikka ikää on 72v eikä miespuolisia lapsia ole.
No en minä nyt itse mene sinne harventamaan. Työmies on harventamassa, kun sitä harvennettavaa on niin paljon.
Lisäksi metsäfirma harventaa vähän isompia puita.
Ei sitä munalla metsäkoneita ajeta
Höpö höpö.
Minä tunnen monta naismetsuria. Ei niitä yhtä montaa ole kuin mies metsureita, mutta noin 20-30% nykyään.
Kyllä minä naisena olen useinkin miehen kanssa metsähommissa. Istutan, harvennan taimikoita, teen ennakkoraivausta. Yhtenä talvena tein metsästä 40 irtokuutiota polttopuita kun mies ei kyennyt onnettomuuden takia metsään. Minä kaadoin, karsein ja pinosin puut. Poika ajoi ne kotiin ja sitten pojan kanssa laitettiin klapikoneesta läpi.
Meillä mies laittaa ruokaa ja siivoaa tarvittaessa. Enimmäkseen perinteinen työnjako mutta tarvittaessa kumpikin osaa ainakin auttavasti toisen työt
Juuri tänään raivasin koivikkoa
N54
Metatyö = metsätyö
Ap oot hauska :)
Ei kiinnosta pätkääkään. Ulkoistan muut tekemään hommat puolestani.
Jaa, minä olen tässä juuri viikon tehnyt metsätöitä. Ei ole näkynyt miestä.
Nainen
Sanoinko mä jossain vaiheessa, että on oma metsä? Tai että olin yksin? Sanoin, ettei näkyny naisia.
Kolhitteko te päätä päivisin johonkin tiskikoneen kulmaan vai miks on noin vaikee ymmärtää luettua?
AP
Vierailija kirjoitti:
Tämä totta. Isäni oli aina metsätöissä ja äitini sanoi, että se on miesten hommaa.
Ite oli jo pikkutyttönä isän kans metsätöissä, eikä kukaan koskaan meillä sanonut niitä miesten töiksi.
Tämä totta. Isäni oli aina metsätöissä ja äitini sanoi, että se on miesten hommaa.